Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-10, 22:25
  #1
Medlem
Hallå!

Min mikrofon brusar som fan, var och köpte ett USB-ljudkort eftersom jag har läst att det ska fungera, men icke det heller. Har provat flera olika mikrofoner med samma resultat, dock när jag kopplar in i bärbara så fungerar det när jag inte har laddaren i.

Då är problemet att det är ojordade uttag, så frågan är hur man kommer runt detta? Är det farligt att köra datorn i ojordat med tanke på strålning/stötar osv från chassit? Har endast jordat i kök och badrum och tänker fan inte sitta där och lira!

Vad ska man göra? Sälja burken och köpa ett xbox istället? Går ju inte att lira något med någon med en brusande mikrofon förihelvete!
Citera
2017-03-10, 23:00
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Typ detta?

https://www.youtube.com/watch?v=FmXI8ivfJZo

De flesta (ljud)apparater idag har ju filter för detta... låter sjukt skumt...
Citera
2017-03-10, 23:25
  #3
Medlem
x12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
när jag kopplar in i bärbara så fungerar det när jag inte har laddaren i.
Beskriv gärna vad, lite mer exakt, som är anslutet till datorn. Jag får intrycket att det är nån grej ytterligare, t.ex en förstärkare, aktiva högtalare, extern monitor/tv eller nåt annat elanslutet. Den bärbara datorn borde annars inte stöka, ens med laddaren i.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback