Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2017-03-17, 23:21
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Hur är detta möjligt? Jag har bott i ett flertal lägenheter och då har det behövt komma in hantverkare i bostaden för att fixa saker (som jag själv ej har anmält) med jämna mellanrum. Det har varit allt från att rengöra ventilfläkten till att byta vitvaror, koppla in nytt bredbandsuttag och liknande grejer.

Det kan gå ett år utan att någon kommer och
Pensionen kommen in på kontot/hyran betalas autogiro.
Inga anhöriga som saknar en.
Citera
2017-03-20, 16:37
  #86
Medlem
Vilken sorglig situatuon. Nu har jag inte läst alla inlägg och kommer sent in här, men jag är i princip säker på att det är dösboet som står för saneringen. Och saneras måste det göras för att lik för med sig ganska stor skada såvida det inte legat i en möbel som tagit åt sig alla kroppsvätskor och förruttnelse. Men jag tror dock att om dödsboedet saknar anhöriga så tror jag att fastighetsägaren/föreningen får saneringen via deras försäkring.

Hoppas det löser sig snarast för det är självklart inge trevligt att ha denna odör i trapphuset! Ännu mindre när man vet vad det är!
Citera
2021-09-18, 16:50
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orka999
Ett lik luktar ej överdrivet på en vecka men däremot på en månad om personen hade fönster öppet skulle de inte lukta överdrivet i trapphuset. Jag jobbar både med riv och sanering och kan säga ozon i trapphuset gör ingen skillnad men däremot sätter man ett par i lägenheten vid sanering ( parkettgolv bryter vi upp ) låter ozon vara igång och kommer dit o öppnar ett fönster o vädrar i en timme o på med ozon igen

Lukten i trapphuset är inget bekymmer ... däremot luktar de in i lägenheten kan du kontakta dödsboet och be dem sanera din lägenhet med

Lik kan visst lukta efter kortare tid. Granne råkade dö i sitt badkar nyligen, med varmt vatten rinnande. Efter några dagar rann vatten ut ur lägenheten och flera trappor ner. Lukt hade känts i trapphuset - varför tanten som känt lukt inte agerat är inte klarlagt. Två veckor senare är fönstren öppna i lägenheten och i trapphuset. Personen bars ut i ”svart pressenning” samma dag som han hittades. Badkaret bars bort några dagar senare. Saneringsfirma har varit här ett par dagar. Det dröjer nog innan den lägenheten kan säljas.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback