Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-14, 18:53
  #13
Medlem
Utan något snack alls så erkände de sitt misstag och köpte tillbaka aktierna tills dagens kurs.
Citera
2017-03-23, 18:42
  #14
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limfx
FATCA är så jävla skit. Har dubbelt medborgarskap men bott i sverige sen jag var 1år. Fick mitt aktie och fondkonto stängt hos avanza, isk får jag inte ha. Enda jag fick behålla var kapitalförsäkringen för sålänge man inte tjänar mer än typ 800k/år på dessa så måste de inte rapportera. Ville nu senast ha ett vanligt jävla sparkonto hos avanza. Brydde mig inte om ränta eller så ville egentligen bara ha ett konto att förvara pengarna i där likviderna inte beskattas. Men det fick jag inte för man får bara ha ett sånt konto om man har ett aktie och fondkonto som jag då inte får ha. Värre är det om jag skulle försöka byta mäklare då andra mäklare verkar tvärt säga nej att öppna nytt konto om man har anknytnimg till usa. Så jag får sitta still i båten och hoppas kapitalförsäkringars skatter inte höjs så avsevärt mycket de närmaste åren och avanza fortsätter vara bra. Dock blir det aldrig bolagsstämmor för mig vilket jag hade tyckt vara roligt att gå på då jag aldrig gjort det. Ahja ville bara skriva av mig. FATCA är största skiten. Fan ska USA med min ekonomi och göra?!?

800k? Det är 800.000 kr! Menar du 800 kr?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback