Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-03-20, 01:47
  #37
Medlem
dknerks avatar
Bra jobbat!
Citera
2017-03-20, 22:47
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dknerk
Bra jobbat!

Tack!
Citera
2017-09-08, 15:40
  #39
Medlem
Tänkte passa på att uppdatera denna tråden lite. Fick ganska snart ett återfall där jag använde en gång. Fick inga symtom efter det på några dagar (kanske inte väntade tillräckligt länge) och använde igen och sen var det kört. Använde sedan dagligen ca 60-90 mg per dag fram tills för 26 dagar sedan.
Jag lyckade inte trappa ner och arbeta samtidigt så sluta ct när min 4v semester började.

Har haft en del hjälpmedel:
Catapresan (använde det de första två veckorna vilket jag tror hjälpte mycket, spec mot restless legs)
Alkohol (drack det då och då första tiden på kvällen, vet ej om det hjälpte så mycket)
Cannabis (rökte måttligt vissa kvällar i början och kan ha hjälpt för sömnen och välbefinnandet)
Stesolid (tog tabletter någon gång ibland för sömnen)
Loperamid: Tog det vid behov för magen. Testade också en högre dos (60mg) en gång men tyckte inte det gjorde så stor skillnad för mig personligen.
Imovane: 3v ren så gick jag till läkare pga svårigheter att somna och fick då imovane

Det har varit en mkt jobbig tid men jag har ändå haft någorlunda lindriga symtom. Det värsta har nästan varit orkeslösheten som infann sig efter första veckan. Läste en hel del och insåg att den kan sitta i så länge som 3-6 mån eller längre för vissa. Dock så har jag börjat känna en markant förbättring av energinivåerna med start dag 24. Vet inte om det har med saken att göra men jag började löpträna lite försiktigt dag 22 och sprang även dag 24 vilket många verkar rekommendera för att man ska få upp energin snabbare.

Idag mår jag ganska ok. Energin är inte 100 såklart men jag orkar göra det jag ska och träna och sådant så helt ok. Sömnen är fortfarande ett problem men kan sova ok vissa nätter utan hjälpmedel så det verkar rätta till sig. Fortfarande lite magproblem dock men inte så det stör mig så mkt. Hellre lite lös i magen ibland än opiodhård! Nyser någon gång per dag fortfarande men frekvensen har minskat senaste dagarna.

Har haft mentalt sug för några dagar sedan, speciellt på kvällen/natten då jag haft svårt att somna, men inte så mkt annars. Får hoppas det håller sig så! Lycka till alla andra därute som försöker sluta med denna drogen!
__________________
Senast redigerad av Menlonson 2017-09-08 kl. 15:49.
Citera
2017-09-08, 17:56
  #40
Medlem
Sök subbehandling som jag fick. D rädda mig. Jag har även gått på metadon men sub är överlag samma skit. Men du får inte ta bens där. Ett par öl på kvällen går bra men du ska blåsa rent på morgonen. Jag fick hjälp efter 3 v. Stå på dig!

Ps: jag tog föresten 150mg metadon men nu får jag 16mg sub.
Citera
2017-09-08, 20:24
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheContender
Sök subbehandling som jag fick. D rädda mig. Jag har även gått på metadon men sub är överlag samma skit. Men du får inte ta bens där. Ett par öl på kvällen går bra men du ska blåsa rent på morgonen. Jag fick hjälp efter 3 v. Stå på dig!

Ps: jag tog föresten 150mg metadon men nu får jag 16mg sub.

Hur var det för dig efter tre veckor? Jag hade jättedåligt med ork. Men sen började jag springa på kvällarna och helt plötsligt dag 24 ren så hade jag hyffsat med energi igen och så känns det än idag.
Så för mig att börja på med sub känns inte bra, vill inte ha in några droger i kroppen igen när jag varit ren så länge och gått igenom det värsta.

Jag vet att jag kan bli sämre igen i omgångar men den smällen får jag ta då i så fall..
Lycka till med din subbehandling, hoppas du blir fri från metadonet!
Citera
2017-09-11, 05:17
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Hur var det för dig efter tre veckor? Jag hade jättedåligt med ork. Men sen började jag springa på kvällarna och helt plötsligt dag 24 ren så hade jag hyffsat med energi igen och så känns det än idag.
Så för mig att börja på med sub känns inte bra, vill inte ha in några droger i kroppen igen när jag varit ren så länge och gått igenom det värsta.

Jag vet att jag kan bli sämre igen i omgångar men den smällen får jag ta då i så fall..
Lycka till med din subbehandling, hoppas du blir fri från metadonet!

har bara sneglat igenom tråden lite men tycker verkligen inte du ska in i prog, låter inte som du behöver det...tragiskt att så många unga som tagit lite tram/sub eller kort tid på meta eller dope som söker in ni vet inte vad ni ger er in på, prog är för heroinister och till och med vi med långt heroinberoende har ångrat oss....jävla fängelse!

Lycka till!
Citera
2017-09-11, 05:27
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheContender
Sök subbehandling som jag fick. D rädda mig. Jag har även gått på metadon men sub är överlag samma skit. Men du får inte ta bens där. Ett par öl på kvällen går bra men du ska blåsa rent på morgonen. Jag fick hjälp efter 3 v. Stå på dig!

Ps: jag tog föresten 150mg metadon men nu får jag 16mg sub.


Man kan visst få benzo men det är skitsvårt på LARO och absolut inte till "småbarn" som inte ens varit nere i skiten på riktigt som går i prog nuförtiden.

Själv tycker jag att alla vuxna ska få bestämma vilka mediciner d behöver bara de inte tar upp plats åt nån "riktig" heroinist, jävligt trött på folk som inte ens sett dope som går i prog eller jävla tjackpundare som också är vanligt.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback