Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-24, 23:12
  #73
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Är väl i princip bara Joel och han försvinner ju. Vill tro att det måste gå att få ut mycket mer av t.ex. Wikstrand och Nygren.

Men vi vet ju sen tidigare att ett antal tränare tackade nej (enligt ledningen) till jobbet inför den här säsongen och att man "tvingades" ta Leffe. Stämmer detta så är ju frågan hur attraktiv föreningen är i dagsläget? Förr var det hockeysveriges kanske mest eftertraktade jobb.

Det kommer ta tid att rekonstruera föreningen. Vårt tålamod kommer att sättas på prov är jag rädd för.

Innerst inne hoppas jag att det var tränare som av någon anledning hade svårt för Loob och därför valde bort Färjestad. Och när han nu är borta så skulle det vara enklare att välja Färjestad. Detta är ju inget jag vet utan en egen teori jag har som jag hoppas stämmer.

Annars kommer Färjestad bli tvungna att göra en rejäl chansning med en up and coming tränare och ingen etablerad. Men utöver det så behövs ju en jätteförändring av spelartruppen i sig.
Citera
2017-03-24, 23:30
  #74
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flip1
Hans Wallson, där har ni en tränare som skulle göra förändringar.

Väldigt troligt att han tar över FBK.

Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Innerst inne hoppas jag att det var tränare som av någon anledning hade svårt för Loob och därför valde bort Färjestad. Och när han nu är borta så skulle det vara enklare att välja Färjestad. Detta är ju inget jag vet utan en egen teori jag har som jag hoppas stämmer.

Annars kommer Färjestad bli tvungna att göra en rejäl chansning med en up and coming tränare och ingen etablerad. Men utöver det så behövs ju en jätteförändring av spelartruppen i sig.

Kulon är väl ledig nu?
Citera
2017-03-24, 23:46
  #75
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Kulon är väl ledig nu?

Kulon kan gott sitta kvar på den stol han sitter..
Citera
2017-03-25, 00:14
  #76
Avstängd
Stukatjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flip1
Hans Wallson, där har ni en tränare som skulle göra förändringar.

Sitter väl på ett lukrativt flerårskontrakt med Zürich så det är nog knappast aktuellt.

Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Innerst inne hoppas jag att det var tränare som av någon anledning hade svårt för Loob och därför valde bort Färjestad. Och när han nu är borta så skulle det vara enklare att välja Färjestad. Detta är ju inget jag vet utan en egen teori jag har som jag hoppas stämmer.

Annars kommer Färjestad bli tvungna att göra en rejäl chansning med en up and coming tränare och ingen etablerad. Men utöver det så behövs ju en jätteförändring av spelartruppen i sig.

Ligger nog något i det. Som tränare utifrån visste du ju att minsta motgång ledde till sparken under Loobs ledning. Det skrämde säkert bort många. Blir förhoppningsvis annorlunda under Jakobsson.

Jag vill ju ha Colliton, men känslan där är väl att det blir Brynäs för hans del. Naturligtvis behövs det förändringar i spelartruppen också. Tyvärr har ju Loob redan förlängt med ett flertal mellanmjölksspelare som vi troligen inte blir av med.

Dags att fimpa jänkarspåret nu och istället slanta upp för svenska spetsspelare som bevisligen presterat i SHL förut.
Citera
2017-03-27, 14:06
  #77
Medlem
Jonathan Andersson till oss känns som en mycket vettig värvning. Tycker sportchef NJ kommit in och gjort det mesta rätt såhär långt
Citera
2017-03-27, 14:32
  #78
Avstängd
Stukatjs avatar
Leffe gone.
Citera
2017-03-27, 14:36
  #79
Medlem
havreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Leffe gone.
http://www.farjestadbk.se/artikel/q3...-leif-carlsson

Bidrar med en länk, det har tidigare ryktats om att Söderström från Oskarshamn skulle kunna vara en ersättare.
Citera
2017-03-27, 14:44
  #80
Avstängd
Stukatjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havreee
http://www.farjestadbk.se/artikel/q3...-leif-carlsson

Bidrar med en länk, det har tidigare ryktats om att Söderström från Oskarshamn skulle kunna vara en ersättare.

Han var väl en av de som tackade nej till jobbet inför den här säsongen. Vet inte om jag tycker att det är ett superhett alternativ i dagsläget om man enbart ska se till säsongen som gick. Oskarshamn var väl av ganska många tippade att utmana i toppen i år, men missade att ens ta sig till playoffserien.

Jag är iaf ganska säker på att det inte blir någon gammal stofil tillbaks igen.
Citera
2017-03-27, 14:54
  #81
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Leffe gone.

Åsikt i Nygren-soppan?

Han ska dessutom tydligen ljugit när Nyström konfronterat honom i hopp att det inte skulle komma fram.

Kanske fler som skulle fått sparken idag?
Citera
2017-03-27, 15:07
  #82
Avstängd
Stukatjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Åsikt i Nygren-soppan?

Han ska dessutom tydligen ljugit när Nyström konfronterat honom i hopp att det inte skulle komma fram.

Kanske fler som skulle fått sparken idag?

Kan inte direkt påstå att jag är förvånad. Har sett Nygga göra vissa "tvivelaktiga" grejer förut utan att gå in på detaljer. Har egentligen ingen större lust att spekulera eller döma innan bilden klarnat, men jag är inte förvånad att han är inblandad i sån grej som sagt.

Naturligtvis helt korrekt att man sköter det hela internt och gör ett uttalande från föreningens sida istället för att släppa en story till en sensationslysten journalist. Nyströms krönika i ämnet stinker verkligen bitterhet över att inte ha fått något exklusivt uttalande.

Det känns betydligt mer troligt nu att Nygga spelar i Schweiz nästa säsong om man säger så.
Citera
2017-03-27, 15:50
  #83
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Kan inte direkt påstå att jag är förvånad. Har sett Nygga göra vissa "tvivelaktiga" grejer förut utan att gå in på detaljer. Har egentligen ingen större lust att spekulera eller döma innan bilden klarnat, men jag är inte förvånad att han är inblandad i sån grej som sagt.

Naturligtvis helt korrekt att man sköter det hela internt och gör ett uttalande från föreningens sida istället för att släppa en story till en sensationslysten journalist. Nyströms krönika i ämnet stinker verkligen bitterhet över att inte ha fått något exklusivt uttalande.

Det känns betydligt mer troligt nu att Nygga spelar i Schweiz nästa säsong om man säger så.

Skumt att man låtit han vara kapten om han verkar ha gjort "tvivelaktiga" saker tidigare som är kända för allmänheten i Karlstad.

Jag har inte mycket till övers för Nyström heller men känns som Nygren stod "rakryggat" och tog det här först när det läckte en mobilfilm. Så han hoppades nog att det inte skulle finnas bevis.
Citera
2017-03-27, 16:58
  #84
Medlem
SweTechs avatar
Gällande Nygga så är det jävligt osnyggt att börja med och häxjakten lär ju bli enorm. Tycker inte att han ska få sparken men han kan inte vara lagkapten heller utan där borde t.ex Alex Johansson få ta över.

Sen att Nygga ljuger för idioten Nyström på Expressen ser jag som en icke fråga, såklart att han vill ta det med klubben och gå ut med en officiell pudel först innan han går ut i tidningar.

Micke Wikstrands agerande är också jävligt omdömeslöst och man undrar lite vad karln tänker med. Rent supportermässigt så förstår jag honom men ur arbetsgivarhänseende så är det ytterst tvivelaktigt att ens anställde går ut och öppet stödjer en verksamhet som vill konkurrera.

Jag gillar Leifs sätt att vara rak och tydlig men han har för mycket bagage och för många trådar till Loob för att kunna vara kvar. Bra beslut från nya sportsliga ledningen och jag hoppas bara att man vågar plocka in en tränare som står för ett nytänk, ser gärna att Mora misslyckas i direktkvalet så Colliton blir ledig och annars är Sam Hallam en favorit som jag tror skulle kunna hjälpa Färjestad framåt och ha en tydlig kravställning på spelarna så att man inte ser samma tendenser i spelet i omgång 51 som det var i omgång 2.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback