Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-24, 16:10
  #733
Medlem
Ingen större skräll att Zacke valde KHL, han är ju trots allt fortfarande en klasspelare som även är ett toppnamn utomlands. Då måste Ante vara klar för DIF känns det som, svenska centrar med uppväxt i Stockholm med omnejd finns det ej gott om.

Undrar om Brodin ersätts nu, han blir ju trots allt borta minst till januari-februari. Vi har inte gott om spets på ytterforwardspositionen.
Citera
2017-04-24, 16:49
  #734
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Ingen större skräll att Zacke valde KHL, han är ju trots allt fortfarande en klasspelare som även är ett toppnamn utomlands. Då måste Ante vara klar för DIF känns det som, svenska centrar med uppväxt i Stockholm med omnejd finns det ej gott om.

Undrar om Brodin ersätts nu, han blir ju trots allt borta minst till januari-februari. Vi har inte gott om spets på ytterforwardspositionen.

Antingen ersätts Brodin eller så tar man pengarna från hans lön och satsar ännu mer på forwarden man söker. Men jag tror verkligen det blir två forwards in.

Det finns väl ingen logik att Ante är klar bara för Zacke väljer KHL. Jag är rätt orolig för hans hälsa också. Det är verkligen inget säkert kort.
Annars är en frisk Ante en av mina drömvärvningar(mycket hellre än Zacke). Så hoppas han kan bli frisk snarast.
Citera
2017-04-24, 17:01
  #735
Medlem
Någon som håller med om att Kevin Stenlund har gjort det väldigt bra 2 ass och ett mål sist. Han är ju en av de tongivande spelarna i HV. Ändå är det bara Lias Andersson hit och Lias dit. Kevin har inte fått fullt förtroende förrän det sista.

Med tanke på vilka spelare som ryktas vara på väg till HV till nästa sässong så tror jag att de kommer att bli ännu giftigare.
Citera
2017-04-24, 17:21
  #736
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Någon som håller med om att Kevin Stenlund har gjort det väldigt bra 2 ass och ett mål sist. Han är ju en av de tongivande spelarna i HV. Ändå är det bara Lias Andersson hit och Lias dit. Kevin har inte fått fullt förtroende förrän det sista.

Med tanke på vilka spelare som ryktas vara på väg till HV till nästa sässong så tror jag att de kommer att bli ännu giftigare.
Fast Lias Andersson ryktas ju vara klar för Frölunda.
Citera
2017-04-24, 17:28
  #737
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havreee
Inget oväntat men det är nu helt klart enligt Färjestad att Milan Gulas inte kommer spela i FBK i vinter. Tror ändå att han kommer spela i SHL, spännande att se var det blir.

Han lär gå till lule, dom brukar va mästare på att erbjuda alla föredettingar feta kontrakt,
Kommer nog få ersätta Sweatt
Citera
2017-04-24, 17:52
  #738
Medlem
.-.-.s avatar
Alsenfeldt stannar i Malmö tre år till.
Varför drar han inte utomlands? Måste ju ha kunnat välja i stort sett mellan alla klubbar i världen efter denna säsong och har väl fått fylla i lönesumman på kontraktet själv själv.

Han måste ju ha fått ett riktigt saftigt erbjudande av Mif, ligans bäst betalda spelare numera?

Han hade ju kunnat dra till Ryssland och håvat in 15 mille skattefritt på en säsong
Citera
2017-04-24, 18:05
  #739
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Alsenfeldt stannar i Malmö tre år till.
Varför drar han inte utomlands? Måste ju ha kunnat välja i stort sett mellan alla klubbar i världen efter denna säsong och har väl fått fylla i lönesumman på kontraktet själv själv.

Han måste ju ha fått ett riktigt saftigt erbjudande av Mif, ligans bäst betalda spelare numera?

Han hade ju kunnat dra till Ryssland och håvat in 15 mille skattefritt på en säsong

Fast han verkar värdesätta trygghet och veta vad han får högt. Fört var han klar för leksand och nu när det sket sig så väljer han att stanna i Malmö.
Men han lär säkert vara en av ligans bäst betalda spelare. En bra bit över 300k/månad?
Citera
2017-04-24, 18:24
  #740
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Han lär gå till lule, dom brukar va mästare på att erbjuda alla föredettingar feta kontrakt,
Kommer nog få ersätta Sweatt

Verkar luta åt HV om man får tro hans agent
Citera
2017-04-24, 22:24
  #741
Medlem
Stefan Söder och Andreas Heier är klar för Pantern medan Andreas Söderberg förlänger med klubben!

http://www.panternhockey.se/artikel/l94daj1v1-3d8md/
Citera
2017-04-24, 23:31
  #742
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Jandelin
Stefan Söder och Andreas Heier är klar för Pantern medan Andreas Söderberg förlänger med klubben!

http://www.panternhockey.se/artikel/l94daj1v1-3d8md/
Var det inte han som spelade i modo för ett gäng år sedan? Han kanske hette Anders iof...
Citera
2017-04-24, 23:41
  #743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saab_90
Var det inte han som spelade i modo för ett gäng år sedan? Han kanske hette Anders iof...

Jo Andreas Heier spelade i Modo förra säsongen men avslutade i Stjernen!

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=67379
Citera
2017-04-24, 23:48
  #744
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Jandelin
Jo Andreas Heier spelade i Modo förra säsongen men avslutade i Stjernen!

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=67379
jag var helt uppåt väggarna fel ute, denna spelare tänkte jag på http://www.eliteprospects.com/player.php?player=233
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback