2017-03-10, 15:16
Medlem
Struisvogels avatar
Sista omgången av SHL 16/17 har nu spelats och snart börjar nog lagen presentera nya spelar för 17/18.

Rykten har redan börjat diskuterats i SHL-tråden och den tidigare silly season tråden. Så nu är det väl dags att vi flyttar över diskussionen hit och förbereder oss för nästa säsong.
Citera
2017-03-10, 19:38
Medlem
Tvonds avatar
Kan väl fylla på lite då med ett par rykten ¨

Tex Williamsson, Max Görtz och Niklas Arell ska redan vara klara för Malmö .

Jonathan Bjurö senast i Modo flyttar till Pantern.

Oscar Alsenfelt flyttar utomlands troligtvis KHL ska även finnas NHL intresse
Citera
2017-03-10, 23:02
Medlem
Illusioners avatar
Brynäs har gjort klart med nån maffioso.

Henrik Larsson från BIK Karlskoga Bofors ska också vara klar för oss enligt rykten.
Citera
2017-03-11, 11:29
Medlem
SweTechs avatar
Då börjar ryktenas säsong på allvar.. För Färjestads del så tror jag det handlar om att få in 3 backar, en 2/3e line center samt en eller två producerande forwards.

Under kontrakt

1. Lars Haugen 17/18
2. Stefan Steen 17/18

1. Sebastian Erixon 18/19
2. Anton Grundel 18/19
3. Magnus Nygren 18/19 (finns klausuler)
4. Ole-Kristian Tollefsen 18/19
5. Mikael Wikstrand 19/20

1. Rasmus Asplund 17/18 (Lär börja i NA)
2. Alexander Johansson 17/18
3. Marcus Nilsson 17/18
4. Joakim Nygård 18/19
5. Linus Persson 17/18
6. Johan Ryno 19/20
7. Oskar Steen 18/19
8. Gustaf Thorell 17/18
9. Per Åslund 17/18

Lär få nya kontraktsförslag
Jonas Holös
Milan Gulas
Hugo Enock
John Persson

Lämnar
Tomas Skogs
Joel Eriksson Ek
Andreas Jämtin
Anton Gustafsson

Ryktas in
Theodor Lennström
Victor Ejdsell
Martin Johansson
Christoffer Törngren
Anton Lander
Chips Micke
Citera
2017-03-11, 13:47
Medlem
B-Dawks avatar
Chips Micke hoppas jag verkligen inte är på väg tillbaka till Färjestad. Det får vara slut med hans saga i Färjestad nu då jag tror han är i brant utförsbacke och inte tillför ett Färjestad speciellt mycket.
Citera
2017-03-11, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Chips Micke hoppas jag verkligen inte är på väg tillbaka till Färjestad. Det får vara slut med hans saga i Färjestad nu då jag tror han är i brant utförsbacke och inte tillför ett Färjestad speciellt mycket.

Håller med. Känns verkligen på nedgång. Inga imponerande siffror i HIFK direkt.

Saknar Dicken på din lista, SweTech. Honom har jag nästan redan räknat in i nästa års lagbygge.
Citera
2017-03-11, 14:10
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Håller med. Känns verkligen på nedgång. Inga imponerande siffror i HIFK direkt.

Saknar Dicken på din lista, SweTech. Honom har jag nästan redan räknat in i nästa års lagbygge.

Håller också med om Micke. Känns som det skeppet har lämnat hamnen och jag skulle bli besviken om han kom tillbaka.

Just det, missade honom. Lander, Dick och Martin J så har vi våra spetsspelare
Citera
2017-03-11, 14:17
Medlem
Ferross avatar
Citat:

Då kommer det snabbt att rulla utför, med andra ord.
Citera
2017-03-11, 14:18
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Håller också med om Micke. Känns som det skeppet har lämnat hamnen och jag skulle bli besviken om han kom tillbaka.

Just det, missade honom. Lander, Dick och Martin J så har vi våra spetsspelare

Då kanske vi kan komponera ihop en riktigt bra kedja till så att inte Ryno-Alex-Nygård får dra laget ensamma. Alex spel har varit riktigt bra under säsongen och som jag skrev i en matchtråd tidigare i veckan så ser jag gärna honom som kapten för laget även om Nygga är kvar.
Citera
2017-03-12, 17:46
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Då kanske vi kan komponera ihop en riktigt bra kedja till så att inte Ryno-Alex-Nygård får dra laget ensamma. Alex spel har varit riktigt bra under säsongen och som jag skrev i en matchtråd tidigare i veckan så ser jag gärna honom som kapten för laget även om Nygga är kvar.

Det hade varit trevligt.

Jag hoppas att Gulas går vidare faktiskt. Dels för att jag inte gillar artistkontrakten men också för att han måste bestämma sig, antingen skriver han på ett längre kontrakt eller så behöver klubben välja ett mer långsiktigt alternativ som Dicken på 3+1
Citera
2017-03-14, 14:20
Medlem
Citat:
Då börjar ryktenas säsong på allvar.. För Färjestads del så tror jag det handlar om att få in 3 backar, en 2/3e line center samt en eller två producerande forwards.

Under kontrakt

1. Lars Haugen 17/18
2. Stefan Steen 17/18

1. Sebastian Erixon 18/19
2. Anton Grundel 18/19
3. Magnus Nygren 18/19 (finns klausuler)
4. Ole-Kristian Tollefsen 18/19
5. Mikael Wikstrand 19/20

1. Rasmus Asplund 17/18 (Lär börja i NA)
2. Alexander Johansson 17/18
3. Marcus Nilsson 17/18
4. Joakim Nygård 18/19
5. Linus Persson 17/18
6. Johan Ryno 19/20
7. Oskar Steen 18/19
8. Gustaf Thorell 17/18
9. Per Åslund 17/18

Jonas Holös
Milan Gulas
Hugo Enock
John Persson

Lämnar
Tomas Skogs
Joel Eriksson Ek
Andreas Jämtin
Anton Gustafsson

Ryktas in
Theodor Lennström
Victor Ejdsell
Martin Johansson
Christoffer Törngren
Anton Lander
Chips Micke

John Persson har det tufft. Han tillför ingenting i den rollen han har just nu och frågan är vad han är för spelartyp egentligen? Han är väl allmänt sedd som en Grinder med viss näsa för målet. Han visade lite av detta förra året men i år vet jag inte. Det fysiska spelet och skridskoåkningen håller SHL-mått men inte resten.

Även Marcus Nilsson hade man väl större förhoppningar på, men han väger för lätt i dessa sammanhang. Spelskicklig är han ju, men det får han inte ut på samma sätt när alla runt omkring honom är bättre.

Jämtin slutar efter säsongen och Anton Gustafsson får givetvis inget nytt kontrakt. Så några nya spelare ska givetvis in. Ska bli intressant att se om Rasmus Asplund åker över i sommar.
Citera
2017-03-14, 14:41
Medlem
havreees avatar
Citat:

Jonas Holös
Milan Gulas
Hugo Enock
John Persson
Tror faktiskt att enbart Enock blir kvar av de du nämnt här.

Holös är riktigt bra i sina bästa stunder men har varit för ojämn och är för dyr.
John Persson har inte hittat sin roll i laget och då många andra fw redan sitter på kontrakt så måste några lämna för att förnya laget.
Gulas är väl den mest troliga att bli kvar av de här tre men ska man vara ärlig så har hans målproduktion den här säsongen varit för dålig för att offra ett nytt artistkontrakt på honom när man dessutom vet att det blir hans sista säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in