Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-03-12, 17:11
  #73
Medlem
Alkibiadess avatar
Samuelsson åker bra på sin slutrunda iaf. Men det nämner inte kommentatorerna något om.

Efter fjärde skyttet låg Sverige på plats 21 men går i mål som 10:a. Men detta kommenteras egentligen inte alls och man fick inte ens se Sverige gå i mål.
__________________
Senast redigerad av Alkibiades 2017-03-12 kl. 17:35.
2017-03-12, 18:15
  #74
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Vilken genomklappning

Magnusson tillhör ju de yngre åkarna i svenska laget och i den åldern blandas det och ges mycket - det är bara att se på Öbergs och Sloofs säsonger - så det var väl bara en tidsfråga innan även Magnusson skulle falla igenom ordentligt. Det är mycket därför som jag inte trott på några framskjutna placeringar för svenskorna i årets stafetter då det är osannolikt att alla fyra samtidigt har dagen.

Jag tror dock att det kan se annorlunda ut redan till nästa år, då tjejerna i år har fått några viktiga erfarenheter både från VM och världscupen.
2017-03-12, 18:18
  #75
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Magnusson tillhör ju de yngre åkarna i svenska laget och i den åldern blandas det och ges mycket - det är bara att se på Öbergs och Sloofs säsonger - så det var väl bara en tidsfråga innan även Magnusson skulle falla igenom ordentligt. Det är mycket därför som jag inte trott på några framskjutna placeringar för svenskorna i årets stafetter då det är osannolikt att alla fyra samtidigt har dagen.

Jag tror dock att det kan se annorlunda ut redan till nästa år, då tjejerna i år har fått några viktiga erfarenheter både från VM och världscupen.

En fjärdeplats är väl en framskjuten placering?
2017-03-12, 18:20
  #76
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
En fjärdeplats är väl en framskjuten placering?

Hur menar du att det påverkar vilka förväntningar jag haft på laget?
2017-03-12, 18:25
  #77
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Hur menar du att det påverkar vilka förväntningar jag haft på laget?

Inte alls men uppenbarligen har de svenska tjejerna presterat bättre än dina förväntningar.
2017-03-12, 18:47
  #78
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Inte alls men uppenbarligen har de svenska tjejerna presterat bättre än dina förväntningar.

Ja, det får man väl säga, men samtidigt sämre än dina förväntningar så det går väl på ett ut då?

Jag tror att de svenska vallarna fick till det riktigt bra den stafetten man blev fyra. Att sedan Frankrike ställde över Dorin-Habert och drog på sig två straffrundor var ju en klar hjälp på traven. Men visst, en fjärdeplats är en fjärdeplats.
2017-03-12, 22:28
  #79
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Ja, det får man väl säga, men samtidigt sämre än dina förväntningar så det går väl på ett ut då?

Jag tror att de svenska vallarna fick till det riktigt bra den stafetten man blev fyra. Att sedan Frankrike ställde över Dorin-Habert och drog på sig två straffrundor var ju en klar hjälp på traven. Men visst, en fjärdeplats är en fjärdeplats.

Vadå sämre än mina förväntningar? Nu får du faktiskt förklara dig.
2017-03-12, 23:27
  #80
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Samuelsson åker bra på sin slutrunda iaf. Men det nämner inte kommentatorerna något om.

Efter fjärde skyttet låg Sverige på plats 21 men går i mål som 10:a. Men detta kommenteras egentligen inte alls och man fick inte ens se Sverige gå i mål.

Så du följer fortfarande skidskyttet på SVT? Det skulle aldrig mitt hjärta klara av, så jag väljer Eurosport i stället. Men visst, det är skamligt att SVT envisas med att låta en sopa som Annamaria Jansson kommentera. Så j-a viktigt kan det inte vara att ha kvinnliga kommentatorer att man släpper fram vilka stolpskott som helst. Det är våra licenspengar, för bövelen!
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback