Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-10, 11:13
  #1
Medlem
Jeltzins avatar
Då Aperture inte är framtidskompatibelt har jag tittat runt efter ett passande alternativ att migrera över till. Hittade Lighroom som verkar ha bra indexeringsfunktioner och ok funktionalitet på andra fronter. Jag har försökt göra en flytt genom Lighrooms egna plugin avsett för import från Aperture, med följande resultat:

- Plug-in:et skapar ett nytt masterbibliotek med mappstruktur efter år/månad/dag - Toppen!
- Alla bilder kommer in till Lighroom - Toppen!
- Bilderna ligger slumpvis sorterade och jag lyckas inte sortera bilderna efter taget datum - Mindre toppen

Har läst runt på andra forum om att detta är ett problem som andra användare har, men inte hittat något bra sätt att komma runt det. Så nu undrar jag om någon här har förslag på hur jag bäst gör flytten från Aperture -> Lighroom och kan sortera bilderna efter taget datum. Det är på riktigt det enda kravet jag har, har ingen speciell struktur i Aperture, utan har endast tittat och sorterat bilderna kronologiskt efter datum. I Lighroom planerar jag att sortera bilderna kronologiskt, men också tagga dem med nyckelord.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback