Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-04, 20:02
  #481
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta
Succe enligt nassarna. Men jag är bekymrad över att man inte fått reda på vad som egentligen sas, partiets ideer, hur man ser på samhällsutvecklingen, för och nackdelar med nazism med mera. Sådana frågor är ju jätteviktiga för det demokratiska samtalet i samhället. Visst finns det säkert möjlighet att se en film på hela spektaklet på någon suspekt sida, men det enda ställe som verkar återge vad som sagts är den antirasistiska hemsidan expo:

http://expo.se/2017/jag-tror-inte-pa...rsch_7349.html

Jag tror att det är viktigt att man inte låter de politiska motståndarna sköta refererandet utan istället kommunicerar sin egen vision av vad en sund nazism är för någonting.

Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol
Vill du veta vad som är partiets ideer och hur man ser på samhällsutvecklingen så gör du bäst i att läsa skriften "Vår Väg" på Nordfront. https://www.nordfront.se/var-vag.smr

Tack för detta! Efter att ha skummat igenom detta dokument är jag stärkt i min åsikt att man fullständigt misslyckat få fram viktiga punkter i sitt program. Nästan allt fokus i rapporteringen har handlat om folkgemenskapen, medan frågor som sex timmars arbetsdag, avskaffande av ränta och främjande av ekologiska jordbruksprodukter med mera lyst med sin frånvaro. Här skulle man säkert också kunna samarbeta med sossar och kommunister. I alla fall skulle de inte stå och bua åt plakat om höjd pension.

Nåja. Jag konstaterar att detta inte är något för mig. Är väldigt mycket höger och detta parti är uppenbarligen väldigt mycket vänster. Behöver ett riktigt högerkonservativt rasistiskt parti om jag skall gå och rösta.
Citera
2017-05-04, 20:36
  #482
Medlem
tokidokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta
Tack för detta! Efter att ha skummat igenom detta dokument är jag stärkt i min åsikt att man fullständigt misslyckat få fram viktiga punkter i sitt program. Nästan allt fokus i rapporteringen har handlat om folkgemenskapen, medan frågor som sex timmars arbetsdag, avskaffande av ränta och främjande av ekologiska jordbruksprodukter med mera lyst med sin frånvaro. Här skulle man säkert också kunna samarbeta med sossar och kommunister. I alla fall skulle de inte stå och bua åt plakat om höjd pension.

Nåja. Jag konstaterar att detta inte är något för mig. Är väldigt mycket höger och detta parti är uppenbarligen väldigt mycket vänster. Behöver ett riktigt högerkonservativt rasistiskt parti om jag skall gå och rösta.

Hur skulle nationalister kunna samarbeta med korrupta sossar och kommunister? Dessa har för länge sedan övergivit arbetare och fattiga svenskar och kan bua ut förslag om förbättringar för dessa av ren princip.

I övrigt kan man efter att ha läst vissa inlägg i tråden blott beklaga att det inte finns några nationella studentföreningar längre så stylister och trendpellar slipper att beblanda sig med simpla arbetare som inte har vett och etikett nog att ha blankskinande skor och oklanderliga pressveck.

De som verkligen behöver och tjänar på nationalistisk politik tror jag bryr sig mindre.
Citera
2017-05-05, 00:13
  #483
Medlem
Varför är det bara män som går med fanorna längst fram i demonstrationen? Det är ju ganska likt en del islamistiska manifestationer.
Citera
2017-05-05, 02:27
  #484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machinaryinsect
Varför är det bara män som går med fanorna längst fram i demonstrationen? Det är ju ganska likt en del islamistiska manifestationer.

Så gör man för att skydda kvinnorna som går i mitten av tåget. Man vill snabbt kunna upprätta ett s.k Igelkottförsvar för att förhindra att dom drabbas i händelse av att en situation liknande den i Kärrtorp uppstår. I Kärrtorp drabbades tåget av ett plötsligt och oprovocerat regn av flaskor, stenar och diverse andra föremål som kastades mot de främsta leden.

Kalla det gammalmodigt om du vill - men det är sällan nån som klagar på "Kvinnor och barn först i livbåtarna!".
Citera
2017-05-05, 16:38
  #485
Medlem
Strychnos avatar
OT raderat.

/Moderator
Citera
2017-05-07, 19:32
  #486
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyxmigrant
Jodå, jag har hängt med. Jag har noterat att man anmärkt på det och även bemött det tidigare (inte bara ditt inlägg).

Om man nu vill att alla skall ha enhetlig, klanderfri klädsel så riskerar vi samma läge som råder i tyskland - uniformsförbud! Man får inte ens bära "snarlik klädsel" vid demonstrationer. Jag tycker nog att det är bra som det är, tyckte alla såg stiliga ut - såväl kvinnor som män. Sen om vissa hade jobbat med arrangemanget osv och inte hunnit putsa om skorna inför tåget tycker jag är oviktigt. Inte fan tänkte nån på knullputs på skorna när Svensken klaffsade runt i Poltava?

Du får ha i åtanke att de flesta i den här organisationen inte är diplomatdöttrar och direktörssöner som i AFA så dom kan helt enkelt inte springa och köpa en ny outfit för varje demo-tillfälle. Därav min notis om ökade donationer.

De flesta såg säkert helt ok ut, jag gjorde en poäng av Öbergs bild att man bör kolla detaljerna också, det var inte meningen att nån skulle ta illa upp.

Nu är ju detta ingen fältuniform så lite extra puts skadar inte. Första maj är en gång om året också, så det är ju bra om det ser så snyggt och proffsigt ut som möjligt när man väl demonstrerar och visar upp sig (i uniform).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback