Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-10, 00:58
  #1
Avstängd
AutistiskeBarrons avatar
Startade om datorn, den vägrade logga in mig och fick kämpa med det en stund. Kommer sedan in på mitt konto men kan ej ansluta till wi-fi. Startar om igen och då ser jag att jag är ansluten precis när jag ska skriva in lösen, men när jag loggar in så har jag inget internet, den ansluter till routern men inte till internet. Det är en Asus R505C och win 10

Någon som kan hjälpa?

Edit har redan provat det där med att ändra drivrutin

Ska också tillägga att jag haft exakt samma problem förr och då läste jag det med att återställa den till fabriksinställningar och vill helst slippa göra det nu
__________________
Senast redigerad av AutistiskeBarron 2017-03-10 kl. 01:22.
Citera
2017-03-10, 02:04
  #2
Avstängd
AutistiskeBarrons avatar
Update: Ethernet funkar inte heller
Citera
2017-03-10, 13:43
  #3
Avstängd
AutistiskeBarrons avatar
Har Googlat runt som fan men hittar ingen lösning överhuvudtaget. Det verkar inte heller som att andra har samma problem som jag, för när jag kommer till kontoinloggningen så är jag inloggad på Wi-fi, det står "Ansluten" och den gula triangeln vid Wi-fiikonen syns inte till förrän jag loggar in på valfritt konto på datorn. Det måste väl ändå vara rätt unikt? För en fabriksåterställning löser detta problem omedelbart men har tweakat så mycket med datorn nu att jag ser det som en absolut sista utväg, måste då dessutom också uppdatera till windows 10 igen.
Citera
2017-03-10, 14:24
  #4
Medlem
Har du internet på andra enheter anslutna till wifi?
Citera
2017-03-10, 14:26
  #5
Avstängd
AutistiskeBarrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Churchill01
Har du internet på andra enheter anslutna till wifi?

Yes, det är inte routern som är problemet. Har en annan laptop samt mobilen anslutna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback