Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2023-11-16, 11:50
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-stand
Nu har jag bara lyssnat på hans böcker och inte läst men tycker tvärt om att dom är väldigt pedagogiskt uppbyggda och han är väldigt bra på att förklara komplicerade upplägg på ett enkelt sätt. Jag tycker dom är mycket bra.

Jag tycker böckerna är OK. Den första var bättre än den andra boken. Som sagt, lite mycket namn och det är skrivna på ett "journalistiskt sätt". Man märker att han är journalist, inte författare. Men ämnet engagerar många och han verkar kunnig.

Min invändning mot vad som annars verkar vara en ganska sympatisk person är att han hyser åsikten att det är svenskarna som bör se till att invandrare ska integreras och "hindras" från att leva kvar i gamla mönster/lära sig svenska/inte begår brott etc. Där skiljer sig våra meningar åt verkligen. Jag anser att kommer man hit bör man lämna sånt bakom och att man själv är ansvarig för sina brott, om man inte lär sig landets språk eller seder, väljer att syssla med hederstänk mm. Det är ju ett val folk gör och det är inte upp till de etniska svenskarna att se till att man slutar försöka kontrollera sin dotter och lär sig språket tex.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback