Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-09, 18:10
  #1
Medlem
Dricker en del med mål att bli lite dåsig och glad. Undrar mest vad det är som gör att jag måste dricka så pass mycket för att känna av det. Om jag dricker 10 5,2 tex på 3 timmar så händer det inte så mycket. Nog för att jag gillar att dricka öl men är inte jätte gott att pressa ner dom bara för att bli full- någon som har någon medicins förklaring på mitt problem
Citera
2017-03-09, 18:13
  #2
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koket1
Dricker en del med mål att bli lite dåsig och glad. Undrar mest vad det är som gör att jag måste dricka så pass mycket för att känna av det. Om jag dricker 10 5,2 tex på 3 timmar så händer det inte så mycket. Nog för att jag gillar att dricka öl men är inte jätte gott att pressa ner dom bara för att bli full- någon som har någon medicins förklaring på mitt problem
Du är alkoholist och har utvecklat dostolerans?
Citera
2017-03-09, 18:18
  #3
Medlem
mytologis avatar
Alla har vi olika tolerans för alkohol. Beror på din kroppsbyggnad, hur mycket du druckit tidigare och en rad andra faktorer.

Varför dricker du inte sprit istället?
Citera
2017-03-09, 18:23
  #4
Medlem
dricker kanske 3 dagar i veckan. alkoholist vet jag ej men har väl en över vad som är bra konsumtion. hatar smaken av sprit därför jag undviker den. men visst går det ner lite sprit ibland men stör mig på att jag måste dicka så mycket när man hör andra som blir påverkade av 5 öl o liknande. väger ca 75 kg
Citera
2017-03-09, 18:29
  #5
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koket1
dricker kanske 3 dagar i veckan. alkoholist vet jag ej men har väl en över vad som är bra konsumtion. hatar smaken av sprit därför jag undviker den. men visst går det ner lite sprit ibland men stör mig på att jag måste dicka så mycket när man hör andra som blir påverkade av 5 öl o liknande. väger ca 75 kg
Själv har jag en taskig lever och har motsatt problem: börjar sluddra efter en 33:a folkbärs.
Citera
2017-03-09, 18:30
  #6
Avstängd
Låter normalt. En vuxen man blir inte speciellt full på öl såvida han inte dricker obehagligt snabbt.
Citera
2017-03-09, 18:31
  #7
Medlem
Bigl-rips avatar
Sluta dricka i några månader så ska du se att toleransen sjunker, alkisar får som tidigare nämnt ökad tolerans. Kan du inte hålla upp någon månad så har du grova problem
Citera
2017-03-09, 18:34
  #8
Avstängd
DisSids avatar
Gå över till att bli vin- eller likörfyllo som en annan. Eller lägg ner.
Citera
2017-03-09, 19:06
  #9
Medlem
Hej gör som jag kör bara på 7.5or, blir bara pissnödig annars
Citera
2017-03-09, 19:17
  #10
Medlem
ja att bli pissnödig lider jag med av. vet att mitt drickande inte e bra men försöker bara hålla ihop livet och jobba o sköta mig dock fått generna av ett dålig psyche
Citera
2017-03-09, 19:28
  #11
Medlem
Yrkesks avatar
Som föregående skribent så har din tolerans börjat skya, dags att ta en kort paus möjligtvis för fořtsätter detta är det ingen höjdare att kliva av
Citera
2017-03-09, 19:36
  #12
Medlem
Som-Gjutens avatar
Du kanske har ett väldigt stor kroppshydda?
Då behöver man mer alkohol för att bli påverkad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback