Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-09, 16:55
  #1
Medlem
Ngn som har ngn info om hur man öppnar ett bankkonto i ett annat land? Helst då i ett annat namn? Hört det ska gå att göra online?
Vet att det låter kriminellt men det är inte så att det inte finns massvis som har gjort det, så jag undrar HUR? och VART? i princip.
Citera
2017-03-09, 18:19
  #2
Medlem
Neverdancessobers avatar
I Ditt fall blir det köp av konto som skapas efter beställning. Varför det blir köp är bara för att du frågar HUR. så enklast i ditt fall är köp, så ett konto med nya modellen Debit mastercard kopplat till konto i annat Eu land samt annat namn ligger la på 15000 sek om du nu ska scamma folk så blir det dyrare säg 50.000 sek då det tillkommer risk för tjöt med snuten etc och kortare livslängd å kontot. Lycka till
Citera
2017-03-09, 21:38
  #3
Medlem
Det är ju inte nödvändigt att trådstartaren vill scamma någon. Bankkonton i Sverige är löjligt låga räntor på. Och det finns bättre alternativ.
Jag trodde man måste åka till det landet för att skaffa konto. Men i och för sig - om man vet att det är en ok bank, så behöver man ju inte åka ända dit för att skaffa ett bankkonto, om det går göra via internet.
Alltså det är egentligen den som sätter in pengarna som tar risken, så i och med det - kan man ju tänka sig att det går göra över internet. Skapa konto, få tillgång till kontot via webben... etc.
Men att göra det i ett annat namn, känns ju lite lurigt. Tänk dig att du kommer till landet ifråga, och vill gå in och ta ut pengarna. Men du kan inte identifiera dig..
Fast i och för sig har jag hört om schweiziska konton som bara består av siffror..



Nån..
Citera
2017-03-09, 23:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverdancessober
I Ditt fall blir det köp av konto som skapas efter beställning. Varför det blir köp är bara för att du frågar HUR. så enklast i ditt fall är köp, så ett konto med nya modellen Debit mastercard kopplat till konto i annat Eu land samt annat namn ligger la på 15000 sek om du nu ska scamma folk så blir det dyrare säg 50.000 sek då det tillkommer risk för tjöt med snuten etc och kortare livslängd å kontot. Lycka till

Okey så hur kommer jag i kontakt med ngn som jag hjälpa mig att fixa det? Jag ska inte scamma ngn alls. Kortare livslängd? Ska jag bli dödad?😅😂
Citera
2017-03-09, 23:36
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Det är ju inte nödvändigt att trådstartaren vill scamma någon. Bankkonton i Sverige är löjligt låga räntor på. Och det finns bättre alternativ.
Jag trodde man måste åka till det landet för att skaffa konto. Men i och för sig - om man vet att det är en ok bank, så behöver man ju inte åka ända dit för att skaffa ett bankkonto, om det går göra via internet.
Alltså det är egentligen den som sätter in pengarna som tar risken, så i och med det - kan man ju tänka sig att det går göra över internet. Skapa konto, få tillgång till kontot via webben... etc.
Men att göra det i ett annat namn, känns ju lite lurigt. Tänk dig att du kommer till landet ifråga, och vill gå in och ta ut pengarna. Men du kan inte identifiera dig..
Fast i och för sig har jag hört om schweiziska konton som bara består av siffror..



Nån..

Exakt, ska absolut inte scamma ngn.
Ja fast jag skulle aldrig våga ha pengar på en bank i ett annat land utan att ha ett kort kopplat till det som jag kan använda här för att ta ut pengar osv.

Men även om jag skulle åka till ngt annat land, vilket land tillåter att ngn som inte ens bor där öppnar ett bankkonto?
Citera
2017-03-10, 00:33
  #6
Medlem
Neverdancessobers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella1997
Okey så hur kommer jag i kontakt med ngn som jag hjälpa mig att fixa det? Jag ska inte scamma ngn alls. Kortare livslängd? Ska jag bli dödad?😅😂
Kortare livslängd på kontot om du scammar , typ frågor som uppstår om kontot då det använts till att t.ex ta betalt men inte leverera varor och ska utredas vem som äger/startat kontot . Då får X ta tag i det därav ökning av kostnad. Vet inte om det du frågar efter är lagligt så kan inte direkt ge dig några råd var du skall söka på ett allmänt forum tyvärr men lycka till med icke scammandet.
Citera
2017-03-10, 02:01
  #7
Medlem
Glöm det, öppna i annat namn måste du låta pundare öppna kontot åt dig eller väldigt bra koll hur olika banker hanterar saker. Så om man inte tillgång till annans person pass kopia och brevlåda och känner någon notary public som skulle acceptera intyga kopia är äkta så.

I ditt eget namn kan du princip åka valfritt EU land nästan och öppna konto om du inte ser ut som en pundare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback