Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-03-13, 14:40
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Så funkar det inte man kan inte döma bara för att någon erkänt...

Övertro på polisens utredningsverksamhet. Thomas Quick.
Citera
2017-03-13, 20:11
  #74
Medlem
Ta det i den kontext det menas ..det va rhumör, ett skämt. Gardells stå-upp rutiner då ?
Citera
2017-03-14, 20:12
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Hjälp, då har jag både sexuellt ofredat, mördat och kannibaliserat redan på morgonkvisten!

Till alla som tjafsar i tråden om att det är ett icke-brott:

Nu hade mannen skrivit flera inlägg som gick ut på att döda folk till höger och vänster vad det verkar.

Det kan ju inte få vara okej att hota folk vare sig det är en enskild individ eller en grupp människor.

Då får vi ju släppa förbi alla de som skriver att alla kristna måste avlägsnas från planeten.

Har mannen själv erkänt brott så tycker jag man får acceptera det och inte sitta och tjafsa i en tråd om det. Han var smart och hederlig nog att inse att så här beter man sig inte i det offentliga rummet.

Det finns fullt tillräckliga lagar för att hantera hot. Lagen om hets mot folkgrupp ska bort.
Citera
2017-03-14, 21:14
  #76
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det finns fullt tillräckliga lagar för att hantera hot. Lagen om hets mot folkgrupp ska bort.

Är det så himla viktigt att få använda N-ordet i vardagen?
Citera
2017-03-14, 21:55
  #77
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det finns fullt tillräckliga lagar för att hantera hot. Lagen om hets mot folkgrupp ska bort.


Nej tack.
Då skulle det ju bli fritt fram för galna präster att köra hatpredikan mot homosexuella, samt för imamer att gasta om massmord på kristna helt plötsligt. Vad är Du för jävla landsförrädare som vill att sådant skall bli tillåtet igen?
Citera
2017-03-14, 22:05
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Nej tack.
Då skulle det ju bli fritt fram för galna präster att köra hatpredikan mot homosexuella, samt för imamer att gasta om massmord på kristna helt plötsligt. Vad är Du för jävla landsförrädare som vill att sådant skall bli tillåtet igen?

Sverige fungerade utmärkt innan den lagen fanns.

Präster skyddas av religionsfriheten. Imamers gastande har jag inget problem med. Problemet är inte att de gastar utan att de befinner sig i Sverige.

Lagen om hets mot folkgrupp är till för att skydda den mångkulturella agendan och ska bort.
Citera
2017-03-14, 22:19
  #79
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Sverige fungerade utmärkt innan den lagen fanns.

Sverige fungerade utmärkt innan lagar mot barnporrinnehav fanns också, men... well.. Tider förändras.


Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Präster skyddas av religionsfriheten.

Deras val av ord gör det dock inte.
En präst får idag inte säga vad som helst och komma undan med det.
https://www.svd.se/pastor-domd-for-hets-mot-folkgrupp


Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Lagen om hets mot folkgrupp är till för att skydda den mångkulturella agendan och ska bort.

Jag tror att din foliehatt är så tight att den har börjat strypa syretillförseln till din hjärna.
You make no sense, dude.

Förklara hur ett kriminaliserande av predikan som stödjer utrotning av t ex Mig, skyddar "den mångkulturella agendan" (vad sjutton nu DEN är, och vilken megasupersonic ara-para-elit det är som ligger bakom den)?
__________________
Senast redigerad av Trolltestet 2017-03-14 kl. 22:26.
Citera
2017-03-15, 01:12
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Sverige fungerade utmärkt innan lagar mot barnporrinnehav fanns också, men... well.. Tider förändras.




Deras val av ord gör det dock inte.
En präst får idag inte säga vad som helst och komma undan med det.
https://www.svd.se/pastor-domd-for-hets-mot-folkgrupp




Jag tror att din foliehatt är så tight att den har börjat strypa syretillförseln till din hjärna.
You make no sense, dude.

Förklara hur ett kriminaliserande av predikan som stödjer utrotning av t ex Mig, skyddar "den mångkulturella agendan" (vad sjutton nu DEN är, och vilken megasupersonic ara-para-elit det är som ligger bakom den)?

Jag vet inte vad som menas med "dig" i det här fallet. Däremot vet jag varför lagen kom till.
Att just du av något skäl tror att du gynnas av lagen kunde jag inte bry mig mindre om.
Citera
2017-03-15, 01:38
  #81
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag vet inte vad som menas med "dig" i det här fallet.

Se mig som en Enkel Bögjävel. No more, no less.


Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Däremot vet jag varför lagen kom till.

Det är fint av dig att du vet det.
Lust att delge denna vetskap till alla oss läsare i denna tråd?
Citera
2017-12-14, 21:54
  #82
Avstängd
Framgår det vilka kommentarer som har anmälts? Banan-kommentaren är sjukt smaklös, men jag kan inte få det till hets enligt någon känd parameter. Däremot har vi fått lära oss att det är högst kriminellt i Sverige att ha lagt märke till hur muslimer dödar homosexuella och bedriver systematisk etnisk rensning. Så den andra kommentaren platsar ju.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback