Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-09, 11:59
  #1
Medlem
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/al...se-terrorresor

Citat:
Rapport visar: Hundratals terrorresenärer fick bidrag från svenska staten

Citat:
Personer som planerar terrorresor lämnar allt färre spår efter sig, det gör det svårt att förutse vem som planerar en resa. Dessutom visar en ny rapport att bidragsfusket är stort bland resenärerna.

Utmärkande för de svenska resenärerna är att nästan alla 300 individer som rapporten tittat på uppburit någon form av statliga bidrag och att det förekommer att man har personer i Sverige som hanterar post och annat för att ge sken av att personen fortfarande befinner sig i Sverige.
Citat:
Många tar lån från CSN

Mest vanligt är bidrag som kommer från Försäkringskassan så som bostadsbidrag, barnbidrag, studielån, underhållsstöd och föräldrapenning. Det är också vanligt att personer som befinner sig i Sverige får bidrag som de därefter skickar ner till de personer som befinner sig i konfliktområdet.

Även om personerna blir återbetalningsskyldiga vid felaktiga utbetalningar är utsikterna små att lyckas kräva tillbaka pengarna eftersom de lämnat Sverige.

– Det är inga stora pengar, de blir inte rika på det, men det kan räcka långt i en konfliktszon, säger Magnus Ranstorp.

I rapporten har myndigheterna också sett att många av dem som ska resa ner ansöker om studielån för utlandsstudier. Pengarna betalas då ut i en stor klumpsumma, vilket gjort just lån för utlandstudier attraktivt. Polismyndigheten bedömer att en betydande del av terrorresenärerna har tagit studielån.
http://finansinspektionen.se/sv/publ...-av-terrorism/
Citat:
Finansiering av terrorism
2017-03-09 | Rapporter Penningtvätt

FI har låtit ta fram en rapport om finansiella aktiviteter kopplade till personer från Sverige och Danmark som anslutit sig till terrorgrupper i Syrien och Irak 2013–2016.

NU frågor:
  • Varför får muslimer speciellt de extrema mer stöd av svenska regering och samhälle?
  • Varför de muslimska terroristerna som blev anmälda till Migrationsverket får stanna på asylboende, medan om en ateist man blev hotad av muslimer ska MG flytta honom?
  • Är dags för att utreda en misstänkt som terrorist utan att strunta i honom?
  • Tills när ska muslimer får mer stöd bara i Sverige, medan alla andra länder blev medvetna av Islam ideologin?
  • Tills när ska Sverige säger att muslimer är bra personer och strunta på Islam som en ideologi?
  • Tror ni att Sverige kan övervinna denna mardröm eller är det för sen?

Det är för sen tror jag
Citera
2017-03-09, 12:51
  #2
Medlem
japanskbruds avatar
Vad får svenska staten genom att ge en fristad åt terrorutövande wahhabiter/salafister? Handelsavtal med saudiarabien, sen får vi gratis moskébyggnader på köpet.
Samma sak med Iran. Om vi lovar att inte skicka tillbaks hazarpesten dit så får scania sälja specialbussar där män och kvinnor är åtskiljda
Citera
2017-03-09, 15:06
  #3
Medlem
D.B-Coopers avatar
Även i DI:

http://www.di.se/nyheter/rapport-ter...atliga-bidrag/

Skönt att det klarläggs vilken sida Sverige står på i konflikten. När nu IS ser ut att förlora så står nog fristaten Sverige för husrum för alla. Trump får mera vatten på sin kvarn...
Citera
2017-03-09, 16:56
  #4
Medlem
tzjs avatar
Det hade ju varit intressant att se regeringen få på näsan av övriga nationer. Finansiering av terror är inte som att snatta lösgodis direkt.

Sedan kan man ju undra om någon i det här landet ens blir förvånad över det.
Citera
2017-03-09, 17:05
  #5
Medlem
Lunkan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Sedan kan man ju undra om någon i det här landet ens blir förvånad över det.

Ingenting i det här landet förvånar mig längre. Jag tackar mig själv för mitt tålamod med europas absolut största idioter till politiker och vill bara härifrån innan jag drabbas av kronisk vansinne.
Citera
2017-03-10, 09:56
  #6
Medlem
15minFames avatar
Vi är alla misstänkta för att vara terrorister: http://www.riksdagen.se/sv/dokument-...ch_sfs-2009-62

Om du försöker göra något form av bankärende på 10k eller mer, så blir du ifrågasatt var pengarna kommer ifrån. Banken är skyldig att fråga pga av denna nya lag. Läste för ett tag sen om en gammal kvinna som ville sätta in pengar hon sparat och summan var över 10k och blev nekad för hon kunde inte redogöra vart pengarna kommit ifrån och blev nekad.

Så istället för att ta tag i problemet med terrorister i Sverige så anklagar man alla för terrorism, för tydligen är det värre att bli anklagad för att vara rasist.
Citera
2017-03-10, 11:42
  #7
Medlem
mazdarikards avatar
Någon som kan tipsa utländsk media om detta? FOX news etc ?

Svenska staten älskar muslimer. Svenska statens ogenerade sponsring av terrorism måste vara unik i världen. Jag har svårt att tänka mig att stater som Saudiarabien och Iran skulle stöda terrorism lika öppet som Sverige.
Citera
2017-03-10, 14:04
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Någon som kan tipsa utländsk media om detta? FOX news etc ?

Svenska staten älskar muslimer. Svenska statens ogenerade sponsring av terrorism måste vara unik i världen. Jag har svårt att tänka mig att stater som Saudiarabien och Iran skulle stöda terrorism lika öppet som Sverige.

Det är för sent, nu har muslimer kontroll över alla svenska myndigheter, överallt går jag, på Skatteverket, försäkringskassan, Arbetsförmedlingen ... osv bara Mellanöstern män men långskägg och kvinnor som bär slöja på sig.

OBS, Jag har tipsat min kristen vän som kan inte få ett jobb att bära slöja på sig då ökar hon sina chanser. Nu anser hon detta förslag.
Citera
2017-06-29, 04:22
  #9
Medlem
Margot Wallström : Sveriges policy att inte betala lösen. Ur aktuellt 26/06/2017 https://vid.me/4s4m

Jag behöver hjälp att förstå Sveriges policy med de två punkterna.

  • Sveriges policy att inte betala lösen, för att rädda SVENSKAR från terrorister.
  • Sveriges policy att finansiera terrorister då kan de resa till Syrien, eller åtminstone att inte försöka stoppa denna finansiering.
Citera
2017-07-01, 03:05
  #10
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ala-islamister

Citat:
Måste visa handlingskraft

Peder Englund säger sig lita på moskéns goda inställning. Moskéns föreningsbidrag, som 2016 uppgick till 100 000 kronor, är i nuläget inte hotat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback