Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-20, 21:59
  #25
Medlem
vergissmeinnichts avatar
Och förresten, det känns inte så troligt att Kovac skulle ha tagit ifrån Ruben pistolen men inte kollat efter mobil eller så.
Citera
2017-04-21, 20:01
  #26
Medlem
bees avatar
OJjj ,, riktig pannkaka tillslut. Alltihop slarvades bort...

Ben forsvann helt ur bilden, han borde som maffia gangster aldrig brytt sig ens efter en tappad leverans....

Vem var Tage som visste vart stalarna fanns ??

HOffa fick sin dotter iaf.... synd att det med Pranee sprack bara ,,, gillade henne ^^
Citera
2017-04-21, 22:40
  #27
Medlem
vergissmeinnichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bee
OJjj ,, riktig pannkaka tillslut. Alltihop slarvades bort...

Ben forsvann helt ur bilden, han borde som maffia gangster aldrig brytt sig ens efter en tappad leverans....

Vem var Tage som visste vart stalarna fanns ??

HOffa fick sin dotter iaf.... synd att det med Pranee sprack bara ,,, gillade henne ^^

Fast att Ben försvann var väl för att Kovac köpte loss Ruben/Rickard eller Hoffa om du vill använda namnet från en annan TV-serie. Ben brydde sig uppenbarligen bara om pengarna, inte om hämnd eller heder eller göra sig av med de som luras. Han fick pengarna och sket sen totalt i Ruben.

Tage var nån polis tydligen. Men alla tillbakablickar var sjukt diffusa, och deras försök till twist försvann helt.
Citera
2017-04-23, 04:31
  #28
Medlem
MrSokratess avatar
Ja efterspelet i skogen efter rånet var otydligt.
De dumpar den skjutna killen och drar vidare utan rånbytet?
Exsnuten har följt efter dem från rånet?

Gillade dock serien och förväntar mig en andra säsong som utspelar sig i Sverige.
Citera
2017-04-23, 08:29
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Ja efterspelet i skogen efter rånet var otydligt.
De dumpar den skjutna killen och drar vidare utan rånbytet?
Exsnuten har följt efter dem från rånet?

Gillade dock serien och förväntar mig en andra säsong som utspelar sig i Sverige.

Tyckte att den var helt okej för att vara en svensk serie och med tanke på hur den slutar så borde nästa säsong fortsätta där (om det kommer en säsong till förstås).
Citera
2017-04-24, 16:39
  #30
Medlem
Helvete vad det spoilas hejvilt här inne. Schysst mot dom som ännu ej sett serien men kanske letar info om det här..
Citera
2017-05-11, 21:38
  #31
Medlem
jugbandbluess avatar
det här är den i särklass sämsta dramaproduktion jag sett de senaste fem åren. men då har jag å andra sidan aktivt undvikit alla svenska serier och de flesta svenska filmer.

Citat:
Ursprungligen postat av vergissmeinnicht
Sen, en tanke bara. Trist för den där gangsterbossen Kovac att pengarna som grävdes ner för 10 år sen är ogiltiga nu, i alla fall 1000-lapparna. Och han skulle väl ha fått skynda sig att lösa in dom..

en av många logiska brister i den här bajshögen
Citera
2017-05-23, 01:11
  #32
Medlem
Limhamns avatar
Måste säga att serien faktiskt tog sig och lyfte sig från en 3-4:a till en 7:a i mina ögon. Visst, brister fanns och den var seg att komma in i och vissa skådespelarprestationer var kanske inte på topp. Men helt okej och bitvis spännande.
Citera
2017-08-13, 15:11
  #33
Medlem
Neofytens avatar
Slötittat två avsnitt nu och jag vet inte riktigt, det känns som att det mesta är rätt oinspirerat ändå som att Rapace och övriga svenska skådisar mest tyckte att det var väl rätt schysst att få en semester i Thailand på köpet. Fast kanske jag fortsätter kolla, om inte annat får den mig att vilja åka till varmare breddgrader när jag tittar ut här hemma och kan konstatera att nej det blev ingen riktig sommar idag heller.
Citera
2017-08-23, 21:08
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridfullt
I dag är det premiär för C Mores nya serie "Farang" med Ola Rapace och Louise Nyvall i huvudrollerna.
De två första avsnitten visas på C More Series i kväll med start klockan 20:00, men redan nu går det att streama avsnitten på cmore.se och i C Mores appar.

Handling (saxat från cmore.se):

Rickard är en före detta kriminell som efter att ha vittnat mot sina kumpaner lever i Thailand med skyddad identitet. Tio år senare söker hans tonårsdotter Thyra upp honom. Dotterns närvaro blir en väg ur isoleringen, men priset är sårbarhet och snart är både Rickard och Thyra i fara.


Jag har själv inte tittat på serien men tänkte ge den en chans.
Någon som har sett de första avsnitten och vill ge ett utlåtande?


Vilken skitproduktion
Citera
2017-08-23, 21:56
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Jag håller med. Överraskande bra för att vara svenskproducerat.
Sett båda avsnitten. Spännande handling med!

Men herregud vilken skit! Tråkigt och konstigt....va fan gör dom i Thailand? Visst Farang betyder utlänning men va det är bara knasiga svenskar i serien?
Citera
2017-08-24, 09:10
  #36
Medlem
Usel handling
Dåliga skådespelare
-10
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback