Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-09, 11:20
  #1
Medlem
Har haft problem med sömnen sen jag börja min kur (drygt en vecka sen). Blev sjuk i samma veva så trodde det hade med det o göra, men är frisk nu och har haft fortsatt problem. Har hög puls när jag ska sova så liksom känner den fastän jag ligger i "vilopuls" i halsen, rätt obehagligt.

Sen när jag börjat tänka på det så tycker jag mig känna lite "ryck" i bröstkorgsområdet men så känns det ju bara när jag tänkt på det > känns som placebo/tränignsverk i tuttmuskeln eller nåt. Ändå läskigt liksom...

Har vart lite "out of breath" hela tiden också, även as we speak.

Vad kan det vara? Börjar fan bli lite orolig att jag har nåt problem med hjärtat Snabba svar uppskattas...
Citera
2017-03-09, 11:26
  #2
Medlem
Tog pulsen precis och 40 slag på 30sek så 80BPM om jag räkna rätt. Lite i överkant för en 25åring?

Är en f.d. rökare btw, så antar det är relevant i sammanhanget också.
Citera
2017-03-09, 11:32
  #3
Medlem
kajus333s avatar
Man ska inte stoppa i sig konstiga tabletter. Särskilt inte om man är orolig av sig. Skippa tabletterna och ät en pizza!
Citera
2017-03-09, 11:39
  #4
Medlem
GladiatornsKamps avatar
Vad tar du för något?
Citera
2017-03-09, 11:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simparion
Tog pulsen precis och 40 slag på 30sek så 80BPM om jag räkna rätt. Lite i överkant för en 25åring?

Är en f.d. rökare btw, så antar det är relevant i sammanhanget också.
Låter väl rätt korrekt? I alla fall 80BPM, själv har jag mellan 55-70.

Om du är orolig för hjärtat så tycker jag att du ska ta en koll hos vårdcentralen.
Citera
2017-03-09, 12:24
  #6
Medlem
SkepticalHippos avatar
En puls på 80 BPM är inga konstigheter. Det är absolut lite väl hög vilopuls men inte farligt på något sätt och det kan troligen förklaras av att du har ångest (vilket de andra symptomen tyder på) eller att du stoppar i dig skit.

Jag har själv hög puls till följd av hjärtfel, 130 BPM i vilopuls brukar jag ligga på, DET är farligt. Medicinerar mot det och ligger då på 80-90 BPM vilket är helt acceptabelt. Så jag vet vad jag pratar om.

Troligen så är det så att du är lite nervös över det här och då känns allt mycket allvarligare än vad det är. Det är inget konstigt att du känner pulsslagen då du fokuserar på dem och när man är nervös så blir andningen påverkad.
Citera
2017-03-09, 13:17
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Man ska inte stoppa i sig konstiga tabletter. Särskilt inte om man är orolig av sig. Skippa tabletterna och ät en pizza!
Ligger väl något i det, dock tar jag inga tabletter utan rent testo.
Citat:
Ursprungligen postat av GladiatornsKamp
Vad tar du för något?
Testo E 250MG var 5e dag.
Citat:
Ursprungligen postat av animius
Låter väl rätt korrekt? I alla fall 80BPM, själv har jag mellan 55-70.

Om du är orolig för hjärtat så tycker jag att du ska ta en koll hos vårdcentralen.
Vad bokar man tid för då? Vanligt EKG?
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
En puls på 80 BPM är inga konstigheter. Det är absolut lite väl hög vilopuls men inte farligt på något sätt och det kan troligen förklaras av att du har ångest (vilket de andra symptomen tyder på) eller att du stoppar i dig skit.

Jag har själv hög puls till följd av hjärtfel, 130 BPM i vilopuls brukar jag ligga på, DET är farligt. Medicinerar mot det och ligger då på 80-90 BPM vilket är helt acceptabelt. Så jag vet vad jag pratar om.

Troligen så är det så att du är lite nervös över det här och då känns allt mycket allvarligare än vad det är. Det är inget konstigt att du känner pulsslagen då du fokuserar på dem och när man är nervös så blir andningen påverkad.
Är nog som du säger. Googlat lite och tycker det är rätt spot on på ångest-symptom. Har sovit lite, vart socialt isolerad i typ en vecka och väldigt stillasittande + oro för mitt liv (har haft skitdåligt med cash, mkt i skolan osv.. så vart jääkligt stressigt på sistone + att jag då har ångest över att jag precis hoppat på gear men blev sjuk och kunde itne träna etc.)

Tack för alla svar! Men fan det stör mig fortfarande att det eventuellt är "helt som det ska" om det är såhär, rent fysiskt dvs. Oavsett problem eller ej så borde jag väl börja motionera mer känner jag.
Citera
2017-03-09, 13:58
  #8
Medlem
kajus333s avatar
Men rent testo, klarar levern av det? Allt sånt där e väl ändå en inte så sund påfrestning?
Citera
2017-03-09, 14:06
  #9
Medlem
GladiatornsKamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Men rent testo, klarar levern av det? Allt sånt där e väl ändå en inte så sund påfrestning?

Rent testo kan du ligga på resten av livet om du vill.
Citera
2017-03-09, 14:35
  #10
Medlem
Menar inte att vara elak. Men folk som blir nojiga på det här viset ska lägga av direkt. Inget kommer bli bättre.

Vissa pallar steroider och vissa inte. Psyket.
Citera
2017-03-09, 14:37
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cSk666
Menar inte att vara elak. Men folk som blir nojiga på det här viset ska lägga av direkt. Inget kommer bli bättre.

Vissa pallar steroider och vissa inte. Psyket.

Jag instämmer till fullo.
Citera
2017-03-09, 14:48
  #12
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Men rent testo, klarar levern av det? Allt sånt där e väl ändå en inte så sund påfrestning?

"Påfrestningen" av lågdos inject-testo är i det närmaste försumbar. Du får ursäkta, men dina inlägg får dig att låta som en tant som precis läst socialstyrelsens senaste skrämselbroschyr om hur blotta åsynen av en vial tvärdödar 9 av 10, och den tionde blir en missbildad mutant som får ringaren i Notre Dame att rygga tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av Simparion
...Sovit lite, stillasittande, oro, skitdåligt med cash, mycket i skolan osv.

Låter som ett klockrent fall av stress och ångest, men ta det säkra före det osäkra och låt farbror doktorn kolla hjärtat för säkerhets skull. Om inte annat så för sinnesfriden, så du slipper nojja i onödan.

Men du... Vad i helsefyr hoppar du på en kur för när du inte har tid att träna eller sova ordentligt, och dessutom har så ont om cash och då förmodligen inte har råd att äta ordentligt heller?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback