Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-08-16, 18:26
  #25
Medlem
UseMes avatar
har en vän som har diabetes och han rökte i ca 5 år för att sedan sluta för 1 år sen. Blodsockret är mycket bättre idag tillika långtidssockret (HBa1C). Det som pajjar blocsockret mycket när du röker är ju att du får sån munch och vill äta hela tiden. Sen röken i sig är ju absolut inget positivt ochg verkligen inte med diabetes.
Citera
2017-08-30, 18:31
  #26
Avstängd
FrassesTigrars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UseMe
har en vän som har diabetes och han rökte i ca 5 år för att sedan sluta för 1 år sen. Blodsockret är mycket bättre idag tillika långtidssockret (HBa1C). Det som pajjar blocsockret mycket när du röker är ju att du får sån munch och vill äta hela tiden. Sen röken i sig är ju absolut inget positivt ochg verkligen inte med diabetes.
det kanske är individuellt? jag har läst på mycket nu och jag tror nog mer på min kompis eftersom cannabis har vissa läkande effekter på folk med diabetes. säger inte att du är opåläst eller nåt sånt men jag tror nog att min kompis vet lite bättre pga vissa orsaker. tack för svaret iaf.
Citera
2018-06-14, 00:45
  #27
Medlem
Treantprotectors avatar
Min stoner farfar blev mirakulöst frisk från diabetes typ ett, kanske finns något samband där.
Citera
2018-06-14, 21:02
  #28
Medlem
tjackknugens avatar
Bota typ 1, nej. Motverka att du får typ 2, kanske.

Är själv typ 1 och haft skiten i snart 15år.

Dock märkt att cannabis gör mig mer insulinkänslig vilket leder till mindre insulin, håller blodsockret stabilt och därmed hba1c i schack.
Citera
2018-06-14, 22:50
  #29
Moderator
Protons avatar
Varför inte prova?

Vaknar du upp på sjukan sen vet du att du hade fel?

Btw lär den där röken innehålla en hel del annat än bara THC med som troligen inte är allt för nyttigt att få i sig, just sayin.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback