Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-09, 07:00
  #1
Medlem
Hej.
Jag tänkte fråga om tips hos de som har en iPad som arbetsredskap. För min del skulle jag vilja ha en filmbank med demofilmer över de produkter jag säljer, ev pdf, ppt filer m.m. Har ni tips vilka program och hur man lagrar dessa filer på iPad ? Hur för man över filerna? Ska man använda iCloud drive?
Citera
2017-03-09, 08:37
  #2
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rufus0101
Hej.
Jag tänkte fråga om tips hos de som har en iPad som arbetsredskap. För min del skulle jag vilja ha en filmbank med demofilmer över de produkter jag säljer, ev pdf, ppt filer m.m. Har ni tips vilka program och hur man lagrar dessa filer på iPad ? Hur för man över filerna? Ska man använda iCloud drive?
Det vanligaste är väl att synka dom via iTunes att lägga dom på iCloude är inte så smart ifall du är hos en kund och inte har uppkoppling via wifi eller 4g. Det finns appar för det mesta format och en del är redan inbyggt i ios så testa först att lägga över filerna och öppna dom och se vad som händer...
Citera
2017-03-09, 15:38
  #3
Medlem
Who's on firsts avatar
Acrobat Reader finns att hämta gratis för iOS.
Vill du ha ett mer kompetent program , som även klarar att redigera i PDF:er samt hanterar en hel del andra filformat så finns GoodReader för en spottstyver.
Apparna lagrar dokumenten internt i egna bibliotek, när du väl importerat en fil till appen finns den i biblioteket tills du raderar den.
PDF-formatet kan innehålla mycket mer än bara text/bilder. Det går utmärkt att skapa t.ex. interaktiva formulär i Acrobat. Man kan lägga till filmer, ljudfiler och mycket annat i PDFer.
Vi har en kund som sparar sin katalog i PDF-format komplett med instruktionsfilmer inlänkade via YouTube, för att enkelt kunnna distribuera/instruera.
Citera
2017-03-09, 18:45
  #4
Medlem
Tack, då testar jag har skicka över och kör med befintliga program.
Citera
2017-03-09, 21:13
  #5
Moderator
Neksnors avatar
Om du ska visa lite bilder och filmer så kanske det kan vara värt att komplettera med en HDMI-adapter.
Citera
2017-03-11, 07:48
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Om du ska visa lite bilder och filmer så kanske det kan vara värt att komplettera med en HDMI-adapter.

Tack, men vill gärna hålla det till ett minimum. Så lite prylar som möjligt att hålla rätt på :-) Det är mest detta med filer i olika format som jag känner lite mekande med. Jag har tagit ner vlc, hoppas den kan stötta så man kan skapa in ett filmbibliotek.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback