Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-09, 00:03
  #1
Medlem
pantherTypeGs avatar
Sverige förändras och det borde även "Aktuella brott och kriminalfall" göras. Nu är det så många mord/mordförsök i landet att det blir svårt att hålla reda på allt. Även om alla trådar ligger i ett forum så är det ju lätt att missa alla gamla trådar i havet av alla andra kriminalfall.

Därför tycker jag det är dags att klistra trådar i ABoK med mord och mordförsök inblandande. På så sätt blir det lättare att leta upp gamla händelser och försöka koppla ihop dom med nya, för ofta sker ju de nya morden/mordförsöken pga. gamla händelser.

Så mitt förslag är att skapa en tråd för 2016 i kronologisk ordning, en för nuvarande 2017 etc. så kan man gå tillbaka. Kanske till och med koppla ihop vissa händelser med olika stämplar?


Vad säger ni? Kan ju inte skada forumet direkt
Citera
2017-03-09, 00:09
  #2
Medlem
Samizdats avatar
Den här tråden finns redan: (FB) Dödligt våld i Sverige 2017

Det finns ingenting som hindrar dig från att starta en ny tråd om du vill lista alla mordförsök och/eller skottlossningar.
Citera
2017-03-09, 00:27
  #3
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Den här tråden finns redan: (FB) Dödligt våld i Sverige 2017

Det finns ingenting som hindrar dig från att starta en ny tråd om du vill lista alla mordförsök och/eller skottlossningar.
Den tråden känns väldigt flamsig om du förstår vad jag menar. Jag tänkte mig en mer strukturerad lista i ett inlägg (som kontinuerligt uppdateras). Det är ju även ett sätt att hålla statistik och koll över situationen, när BRÅs arbete brister idag.
Citera
2017-03-09, 00:29
  #4
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Den tråden känns väldigt flamsig om du förstår vad jag menar. Jag tänkte mig en mer strukturerad lista i ett inlägg (som kontinuerligt uppdateras). Det är ju även ett sätt att hålla statistik och koll över situationen, när BRÅs arbete brister idag.
Flamsig? Det finns strukturerade sammanfattningar i den tråden.

PS. Det finns fortfarande ingenting som hindrar dig från att starta en sådan tråd som du efterfrågar i TS.
Citera
2017-03-09, 06:57
  #5
Moderator
Tinuviels avatar
Flashback --> Forumförslag
/Moderator
Citera
2017-03-09, 13:00
  #6
Moderator
najass avatar
För mig känns det som att denna fråga inte riktigt är något för Forumförslag utan det är mer rimligt att ställa frågan direkt i PM till moderatorerna i delforumet.

Hör med dom är mitt tips.
Citera
2018-01-04, 19:12
  #7
Medlem
Grisbrottarens avatar
Som sagt ovan finns det ju numera en mycket strukturerad tråd för varje år där årets mord och dråp läggs till kontinuerligt. Dessutom har jag tagit på mig att starta en tråd där årets skottlossningar och sprängdåd listas vartefter de förövas. Det känns rimligt att lägga dessa tillsammans, då det ofta handlar om att den organiserade (invandrade) brottsligheten ligger bakom dessa brottstyper.
Naturligtvis skulle det vara intressant att också ha samma insamling av årets mordförsök, eller för den delen andra grova brott, men det är inget jag vill ta på mig. Någon annan får gärna göra det.

(FB) Dödligt våld i Sverige 2018
(FB) Skjutningar och sprängdåd i Sverige 2018
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback