Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-08, 22:13
  #1
Medlem
Pinkertonss avatar
Jag kom att tänka på alla Nice-guys denna internationella kvinnodag.

Jag har ett tips, eller snarare experiment. Detta har fungerat för mig ett par gånger.

Det kan vara ganska mycket att tänka på, och mycket hinder, spärrar och rädslor man behöver
gå förbi för att få ligga första gången eller i början.

Bara för att man har hittat en tjej på krogen, kysst eller hånglat, och är på väg
hem till henne eller dig så är det inte säkert att hon vill ligga med dig. Även om ni kommer
i säng och klär av er.

Hon kanske inte själv vet. Det kanske är undermedvetet. Men vad jag misstänker så är
det en slags rolighetsklimax som tjejen upplever under en utekväll. Om ni har jättekul,
och när ni går hem så blir det mycket osäkerhet, lite pinsam tystnad och helt tyst
när ni kommer hem (även om det inte besvärar dig), gör att tjejen börjar fundera över vanliga saker och kanske tappar lusten, för att du inte har byggt upp rolighetsklimax tills ni kommer hem. Den faller helt enkelt innan ni hinner hem, och hon hinner börja fundera.

Tjejer har ju inte samma omättliga behov av att utföra den här sysslan som killar har.


Det tips eller experiment jag skulle vilja dela med mig till er nice-guys som inte ligger så ofta,
är fyllda av prestationsångest eller kanske inte har gjort det ännu.

Det är att ha kul på krogen, fortsätta ha kul och stimulera henne med glädje och spänning, men
när ni kommer hem till porten eller dörren, så säger du lugnt och självsäkert:
"nej, jag följer inte med upp ikväll".

Utan du säger att du vill träffas igen, och tar hennes nummer (om du ens behöver).

Om vi ändå säger att för en ovan kille så är det 60% chans att du kommer få sova på golvet, i sängen eller inte få göra något, och du inte riktigt vet hur du ska övertala henne om hon tvekar,
så säger du efteråt vid porten: "Nej".

Men du ler så klart, och visar att du inte är färdig med henne. Fast hon har egentligen ingen aning om det är sista gången ni ses, som är en del av psykologin.

Bara psykologin i detta, TROR jag gör de flesta tjejer galna. Så att få träffa dig och ligga med dig blir helt omfamnade av deras egna ego. Ju mer prestationsångest och ju mer fel du gör efteråt, så kommer hon vilja ligga med dig ännu mer för hennes skull, annars tycker hon att det är något fel på henne. Testa och säg hur det går för dig. Eller gör det inte. Detta är lite varma ord till killar som uppenbarligen har växt upp med "hälsosamma" värderingar, och inte har "lärt-bort" vad en man "bör" kunna.


Vad säger ni om den här omvända psykologin? Den är för många självklar. För andra inte. Glad internationell kvinnodag
__________________
Senast redigerad av Pinkertons 2017-03-08 kl. 22:21.
Citera
2017-03-09, 10:34
  #2
Medlem
Kan funka
Citera
2017-03-12, 11:14
  #3
Avstängd
det borde funka, då hon inte får den fullständiga bekräftelsen så kan hon tillomed börja jaga dig lite.
Citera
2017-03-14, 17:38
  #4
Medlem
Pinkertonss avatar
Det vi som killar kan tänka är att, fan jag orkar inte prata om trams, jag vet inte vad jag ska prata om nu, eller liknande. Det jag tänkte med detta är att det kräver minimal eftertanke och bara bryter hennes förväntningar. Eller om hon tänker att hon ska neka dig, eller har blivit osäker i slutet av kvällen, så har du tagit initiativet. Och det är att man som kille tar initiativet som är nyckeln. Jämlikhet är ju bra, med vad det gäller interaktioner som dessa så fungerar det inte att låta henne göra jobbet. Hon känner för mycket ansvar, och orkar inte.
Citera
2017-03-14, 19:32
  #5
Medlem
Två kommentarer på en vecka, kanske är ett tecken på att din "cunning plan" är sinnessjukt kass, och i grunden obegriplig?

Vill man ha en kvinna, en öl eller en korvmacka, så säger man det.
Vill man INTE ha något av ovanstående, så säger man det.

Du får gärna framstå som "killen som ångrade sig på vägen till ligget", eller som att du har tveksam sexualitet, men jag TROR att det är totalt fel väg att gå.
Hon kommer undra vad som hände. Var han otvättad? Våldsamma utslag av nån könis? Sket han på sig under resan? Kom han på att han har en tjej hemma? Osv osv osv...

Tjejen kommer troligen bara tycka att du är ett psykfall, och knappast börja jaga dig.
De kvinnor jag mött i mitt liv har bland annat gillat min tydlighet. Hade jag hållit på med nåt jävla velande eller tafatta försök till mindfuck, så hade liggfaktorn gått ned betänkligt.

Men som jag sade, kör bara kör!
Citera
2017-03-15, 16:38
  #6
Medlem
Pinkertonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EU-migranten
Två kommentarer på en vecka, kanske är ett tecken på att din "cunning plan" är sinnessjukt kass, och i grunden obegriplig?

Vill man ha en kvinna, en öl eller en korvmacka, så säger man det.
Vill man INTE ha något av ovanstående, så säger man det.

Du får gärna framstå som "killen som ångrade sig på vägen till ligget", eller som att du har tveksam sexualitet, men jag TROR att det är totalt fel väg att gå.
Hon kommer undra vad som hände. Var han otvättad? Våldsamma utslag av nån könis? Sket han på sig under resan? Kom han på att han har en tjej hemma? Osv osv osv...

Tjejen kommer troligen bara tycka att du är ett psykfall, och knappast börja jaga dig.
De kvinnor jag mött i mitt liv har bland annat gillat min tydlighet. Hade jag hållit på med nåt jävla velande eller tafatta försök till mindfuck, så hade liggfaktorn gått ned betänkligt.

Men som jag sade, kör bara kör!

Du får det ju att verka väldigt enkelt, samtidigt som jag försökte framhäva en enkelhet i att minimera ansträngning. Med tanke på att du poängterade ännu fler problematiska situationer eller tänkande så ser man ju vilken eftertanke vi alla har. Alla situationer är ju unika, och ibland är allt enklare. Med tanke på egen situation, så handlade det mer om en snävare social umgängeskrets, så det är lite tydligare om jag säger att man vet att man kommer springa in i varandra igen.

Men detta inlägg handlade mer om att ge än att ta. Ibland frågar man sig: när jag kom och tänka på detta, som kanske kan hjälpa andra utan att jag får något tillbaka. Varför skulle jag inte göra det?

Du kanske är så pass erfaren att många saker sker på automatik för dig. Och det stämmer att jag kanske inte riktigt bjöd upp för debatt genom att tilltala lite oerfarna eller som inte har fått chansen än. Men det är för att min sympati går ut för den hårda början.

Jag läste någon artikel om någon Klas-Göran som var 70 år och det enda han ville var att ha sex, och att han har mått dåligt över det hela sitt liv. Sedan är ju världen så rolig att när man har fått smak för något så vill man ha det ännu mer
Citera
2017-03-15, 20:05
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkertons
Jag kom att tänka på alla Nice-guys denna internationella kvinnodag.

Jag har ett tips, eller snarare experiment. Detta har fungerat för mig ett par gånger.

Det kan vara ganska mycket att tänka på, och mycket hinder, spärrar och rädslor man behöver
gå förbi för att få ligga första gången eller i början.

Bara för att man har hittat en tjej på krogen, kysst eller hånglat, och är på väg
hem till henne eller dig så är det inte säkert att hon vill ligga med dig. Även om ni kommer
i säng och klär av er.

Hon kanske inte själv vet. Det kanske är undermedvetet. Men vad jag misstänker så är
det en slags rolighetsklimax som tjejen upplever under en utekväll. Om ni har jättekul,
och när ni går hem så blir det mycket osäkerhet, lite pinsam tystnad och helt tyst
när ni kommer hem (även om det inte besvärar dig), gör att tjejen börjar fundera över vanliga saker och kanske tappar lusten, för att du inte har byggt upp rolighetsklimax tills ni kommer hem. Den faller helt enkelt innan ni hinner hem, och hon hinner börja fundera.

Tjejer har ju inte samma omättliga behov av att utföra den här sysslan som killar har.


Det tips eller experiment jag skulle vilja dela med mig till er nice-guys som inte ligger så ofta,
är fyllda av prestationsångest eller kanske inte har gjort det ännu.

Det är att ha kul på krogen, fortsätta ha kul och stimulera henne med glädje och spänning, men
när ni kommer hem till porten eller dörren, så säger du lugnt och självsäkert:
"nej, jag följer inte med upp ikväll".

Utan du säger att du vill träffas igen, och tar hennes nummer (om du ens behöver).

Om vi ändå säger att för en ovan kille så är det 60% chans att du kommer få sova på golvet, i sängen eller inte få göra något, och du inte riktigt vet hur du ska övertala henne om hon tvekar,
så säger du efteråt vid porten: "Nej".

Men du ler så klart, och visar att du inte är färdig med henne. Fast hon har egentligen ingen aning om det är sista gången ni ses, som är en del av psykologin.

Bara psykologin i detta, TROR jag gör de flesta tjejer galna. Så att få träffa dig och ligga med dig blir helt omfamnade av deras egna ego. Ju mer prestationsångest och ju mer fel du gör efteråt, så kommer hon vilja ligga med dig ännu mer för hennes skull, annars tycker hon att det är något fel på henne. Testa och säg hur det går för dig. Eller gör det inte. Detta är lite varma ord till killar som uppenbarligen har växt upp med "hälsosamma" värderingar, och inte har "lärt-bort" vad en man "bör" kunna.


Vad säger ni om den här omvända psykologin? Den är för många självklar. För andra inte. Glad internationell kvinnodag

gå ut och testa! återkom gärna med resultat!
Citera
2017-03-17, 11:20
  #8
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkertons
Det vi som killar kan tänka är att, fan jag orkar inte prata om trams, jag vet inte vad jag ska prata om nu, eller liknande. Det jag tänkte med detta är att det kräver minimal eftertanke och bara bryter hennes förväntningar. Eller om hon tänker att hon ska neka dig, eller har blivit osäker i slutet av kvällen, så har du tagit initiativet. Och det är att man som kille tar initiativet som är nyckeln. Jämlikhet är ju bra, med vad det gäller interaktioner som dessa så fungerar det inte att låta henne göra jobbet. Hon känner för mycket ansvar, och orkar inte.

Om en tjej redan tycker om en behöver man inte prata så mycket, utan det räcker att man t.ex. smeker henne.
Citera
2017-03-19, 11:10
  #9
Medlem
Pinkertonss avatar
Detta är baserat på mina tidigaste erfarenheter. Jag har ju inte rätt att dela någonting helt på spekulation. Men vi kommer nog till fenomenet "välj den tjejen som väljer dig". Om hon tydligt har valt ut dig så har du ju denna positionen. Och kan sedan vända initiativet till din sida, om hon har initiativet. Även om det är väldigt bra att hon har valt dig och har initiativet, så är det psykologiskt jobbigt för en kille när en tjej hela tiden tar initiativet. För mig i alla fall. Så att sedan vända på det är som att bli upplyst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback