Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-04, 09:07
  #277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Uppdatera när du orkar. Ser fram emot det!
Förstår inte riktigt om det är något i privatlivet eller om det är träningen som fått dig deppig.
Varje 0.1% i fettprocent gör dig svagare eller starkare i gymmet. Så ändrar du kosten så påverkar du din prestation i gymmet. Vad man presterar i gymmet är inte speciellt avgörande för någonting egentligen så jag tycker inte du ska hänga upp sig på vilka vikter du kör. Du verkar köra tyngre än jag och jag har en riktigt snygg fysik. Tror du behöver nya mål med träningen nu.
Edit: med nya mål menar jag typ att någon tar dig under sina vingar och lär dig lite om det mentala kring träningen och knuffar dig i rätt riktning. Du vet som gamlingen gör med Karate Kid. Är du sugen och hungrig så finns det duktiga personer som kan hjälpa till. Ett bra mål som faktiskt ger något tillbaka är viktigt. Så man inte tror att träningen ska göra en starkare varje pass. Kroppen är ingen maskin så det där är ett mål som kommer misslyckas... Du kan inte skriva att du "bör" någonting för kroppen har inte många bra år där det där tänket fungerar.

Jag är inte deppig, har mer i grund och botten att göra med att jag är en missbrukare. Hållt mig till cannabis men är nu tvungen att lämna up. Är lättare att fixa med bens. Har tappat i styrka känner det i varje pass och har garanterat inte gått ned i vikt. Har också en snygg fysik, utom möjligen att mina traps är lite överdrivet stora. Men visst finns framsteg att göra på den fronten. Däremot det du sa om nya mål låter inte som en dum idé. Den tanken ska suga lite på. Vad det nu kan bli för mål. För jag har tränat väldigt ensidigt under en 2 års period. Tack för tipset, uppskattas. Ta hand om dig!
__________________
Senast redigerad av lsf 2022-12-04 kl. 09:15.
Citera
2022-12-04, 09:26
  #278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lsf
Jag är inte deppig, har mer i grund och botten att göra med att jag är en missbrukare. Hållt mig till cannabis men är nu tvungen att lämna up. Är lättare att fixa med bens. Har tappat i styrka känner det i varje pass och har garanterat inte gått ned i vikt. Har också en väldigt snygg fysik, utom möjligen att mina traps är lite överdrivet stora. Däremot det du sa om nya mål låter inte som en dum idé. Den tanken ska suga lite på. Vad det nu kan bli för mål. För jag har tränat väldigt ensidigt under en 2 års period. Tack för tipset, uppskattas. Ta hand om dig!

Ah förstår. Jag har noll erfarenhet av några droger själv.
Ja du kan ju fundera på vad du anser är meningen med livet och vilken plats träningen har i dessa planer.
Om du gillar hårda träningsprogram så finns det många erkända program att testa på. Om du är trött på de vanligaste som SL så finns det ju mer avancerade som tex The Juggernaut Method.
Tack. Är strax klar med gympasset och ska slå in julklappar idag. Ta hand om dig du också!
Citera
2022-12-05, 08:55
  #279
Medlem
Mycket tråkigt att höra! Jag har inte kommenterat men jag har följt. Angående cannabis: har du tränat
någon gång när du har varit riktigt bränd? Anledningen till att jag frågar är att jag har själv märkt tydliga förbättringar på min kondition när jag har varit riktigt hög, när jag var yngre och i bättre form och sprang ibland. Inte som att det gav mig bättre kondis, mer som att det låste upp min fulla potential, och jag undrar om det kan fungera likadant med styrketräning. Jag tänker inte testa btw, jag är bara nyfiken.

Lycka till!
Citera
2022-12-05, 17:00
  #280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shewasahooah
Mycket tråkigt att höra! Jag har inte kommenterat men jag har följt. Angående cannabis: har du tränat
någon gång när du har varit riktigt bränd? Anledningen till att jag frågar är att jag har själv märkt tydliga förbättringar på min kondition när jag har varit riktigt hög, när jag var yngre och i bättre form och sprang ibland. Inte som att det gav mig bättre kondis, mer som att det låste upp min fulla potential, och jag undrar om det kan fungera likadant med styrketräning. Jag tänker inte testa btw, jag är bara nyfiken.

Lycka till!

Tja tänkt lite i samma banor som du. Har dock aldrig rökt och gått och tränat (får sociala fobier). Men det sitter ju kvar en del sen dagen innan och har märkt tidigare när jag haft uppehåll att det påverkat min träning negativt. Tror som du att det kan låsa upp en viss potential och får bättre kontakt. Idag fick jag till ett bra pass iallafall det gav mig lite hopp.

Tack för din omtanke, det värmer och kul att höra att du följer min journal. Ta hand om dig och må bäst!
Citera
2022-12-05, 17:05
  #281
Medlem
Marklyft

100×5
140×5
165×5
185×5 (tangerat årsbästa!)
165x6

Chins

X4 😄

Latsmaskin

70x12
80x10
75x10

Facepulls

12.5x11
10x3x12

Bicepscurl

15x2x12
12.5x12

Bicepscurl utan vrid

12.5x3x12

Shrugs

17.5x3x12

Hammercurl

10x3x10



Ursäkta att jag inte svarat på alla meddelanden ni har skickat. Kommer göra det när jag har orken. Va nöjd med detta pass och ville skriva ned det.

Va försiktiga där ute och ta hand om er.
Citera
2022-12-11, 17:55
  #282
Medlem
Kommer börja köra ett nytt schema från och med idag med lite lättare vikter. Tänker fokusera mer på tekniken och vill inte va helt förstörd för att jag ofta kör nära det jag Max klarar av. Ska försöka bulka upp mig lite. Tänker också börja med Wim Hof metoden igen och satsa mycket på stretch/yoga Ska även försöka vara mer aktiv här igen. Men vet inte hur det blir då jag går igenom en del personliga problem just nu. Främst drog relaterat

Dagens

(Inte exakt så här mitt nya schema kommer se ut)

Knäböj

60x5
90x5
112.5x3x5 paus på sista repen

Marklyft

110x5
140x5
160x5
170x5
160x6

Vader sittande

40x12
30x3x12

Situps på lutande Bänk

10kgx2x10
2x10 (utan vikt)

Benlyft liggandes

3x12

Oblique på lutande Bänk

3x12

Vader sittande

30x10
40x10
30x3x10
__________________
Senast redigerad av lsf 2022-12-11 kl. 18:02.
Citera
2022-12-12, 16:48
  #283
Medlem
Igår kväll

Wim hof kall dusch 5 min. På kallaste men utan att stänga av varmvatten ventilen. Får jobba mig dit.
Andningsövningar 3x30 andetag höll andan i snitt ca 45 sek (klara över 5 min för 1.5 år sen)

Idag fjärde dagen på gymmet på raken. Hade mycket energi efter jobbet så fick bli lite av ett diskopass.

Latsmaskin

65x9
87.5x10
90x10
85x2x10
85x9

Hantelrodd

25x5x10

Biceps curl utan Rotation

15x10
15x8
12.5x3x10

Hammercurl

12.5x3x10

Ca 30 min Stretcha/yoga framförallt höft men även bröstryggen, samtidigt och efter Biceps övningar

Ca 3x1min jobb på tung säck mest roundhouse sparkar och armbågar 90% explosivt

Helt död nu skulle nog vilat men va kul ändå. Garanterat vila imorgon
__________________
Senast redigerad av lsf 2022-12-12 kl. 16:51.
Citera
2022-12-12, 18:04
  #284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Uppdatera när du orkar. Ser fram emot det!
Förstår inte riktigt om det är något i privatlivet eller om det är träningen som fått dig deppig.
Varje 0.1% i fettprocent gör dig svagare eller starkare i gymmet. Så ändrar du kosten så påverkar du din prestation i gymmet. Vad man presterar i gymmet är inte speciellt avgörande för någonting egentligen så jag tycker inte du ska hänga upp sig på vilka vikter du kör. Du verkar köra tyngre än jag och jag har en riktigt snygg fysik. Tror du behöver nya mål med träningen nu.
Edit: med nya mål menar jag typ att någon tar dig under sina vingar och lär dig lite om det mentala kring träningen och knuffar dig i rätt riktning. Du vet som gamlingen gör med Karate Kid. Är du sugen och hungrig så finns det duktiga personer som kan hjälpa till. Ett bra mål som faktiskt ger något tillbaka är viktigt. Så man inte tror att träningen ska göra en starkare varje pass. Kroppen är ingen maskin så det där är ett mål som kommer misslyckas... Du kan inte skriva att du "bör" någonting för kroppen har inte många bra år där det där tänket fungerar.

Tack min vän. Du har inspirerat mig med detta inlägg. Jag behövde nya mål men kunde inte se det själv. Kommer självklart fortfarande köra relativt tunga marklyft, Knäböj och bänkpress. Det är för bra övningar för att inte köra. Men kommer nu satsa mer på framförallt bättre välmående, bättre teknik, bättre muskelkontakt, bättre balans mellan kroppshalvorna och yoga. Uppskattar verkligen detta inlägg. Ett stort tack ska du ha, hoppas din träning går bra och framförallt att du mår bra!

Kommer eventuellt starta en ny träningstråd här då jag varken är tjock längre och har nya mål. Får se hur jag gör.
Citera
2022-12-12, 18:15
  #285
Medlem
Att jag tappat I styrka beror definitivt mest på att jag äter stecolid. Dom är väldigt muskelavslappande, dock har min rörlighet blivit extremt bra. Har börjat spåra ur med stecoliden och kommer bli ett helvete att sluta med. Är redan helt torsk på dom. Plus att mina imovan som jag får på recept kommer ta slut i princip samtidigt. Har alltid tagit 2 istället för 1 som jag har på receptet och går igenom en jobbig abstinens varje månad. (Har grova sömnproblem). Och nu när jag inte röker cannabis längre och dessutom kommer bli tvungen att sluta med stecolid så kommer jag ha en väldigt tuff period framför mig. Ska försöka öva mycket på mindfulness och Wim Hof metoden. Jag ska ta mig igenom detta men det kommer inte bli kul.
Citera
2022-12-14, 18:05
  #286
Medlem
Igår

Wim Hof 2x30 andetag på morgonen
3x30 på kvällen

Dagens

Vader sittande

30x12
35x3x12

Knäböj

60x5
90x5
115x3x5 paus på sista repen alla 3 set

Marklyft

110x5
140x5
165x3x5

Standing barbell twist

4x12 (6 på varje sida)

Situps

3x12 utan vikt

Benlyft Liggandes

3x12

15 min yoga stretch


Knöböjen kändes extremt bra stången flög upp på sista repen alla 3 set trots 2-3 sek paus. Marklyften kändes sämre. Krävs mer än 3 dagars vila så kommer köra frivändningar varannat pass. Standing barbell twist wow vilken bålövning. Bästa jag kört

Sovit sjukt dåligt senaste 3 dagarna och börjat drömma igen. Inte kommit ihåg 1 dröm på flera år tack vare cannabis. Älskar att drömma men är ovan så vaknar när varje dröm tar slut

1 dag utan imovan och är 90% säker på att jag håller på bli sjuk. Kommer fixa cannabis om det blir nåt ordentligt. Ligga hemma sjuk med trippel abs kommer inte gå för mig. Och dom som säger att hasch inte är beroende framkallande, vet enligt min mening vad dom pratar om. Gräs visst det är mest psykologiskt. Hasch är en annan 5a. Har starkt pannben men jag är fortfarande bara en människa.
__________________
Senast redigerad av lsf 2022-12-14 kl. 18:13.
Citera
2022-12-26, 13:56
  #287
Medlem
Hur ligger läget? Jag hoppas att du inte har varit abstinenssjuk över julen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback