Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-29, 13:05
  #145
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Det största problemet är att det fortfarande finns för många MP-anhängare i storstäderna.

Japp, och om dessa slutade köra bil skulle det dels rent faktisk förminska dom negativa effekter av bilkörning och dels vara ett bra exempel för andra.

Jag vill dock tillägga, att denna kommentar jag presenterar här är ironiserande över den typ av resonemang, som trädämnet byggar på.
Citera
2017-05-29, 19:06
  #146
Medlem
Lt.Col.Kilgores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Mps idealsamhälle är ju Pol Pots Kambodja. Ingen som körde privatbil i städerna. Alla levde ute på landet i samspråk med naturen.
Rätt många blev dessutom en del av naturen på mindre frivillig väg...
Citera
2017-05-30, 20:51
  #147
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Det är så korkat utspel eftersom bilindustrin kommer inte satsa på Sverige och miljövänliga bilar om det ändå inte spelar någon roll, om målet egentligen är att få bort bilar oavsett.

Miljöpartister tror att alla i Sverige kan åka tunnelbara och tåg om dom ska någonstans. Längre än så sträcker sig inte deras förstånd.
Citera
2017-05-30, 20:54
  #148
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Jag tror inte att man ska infantilisera politiker i maktställning på det sättet, det är en farlig väg. Det är ett förtäckt sätt för dom att senare undgå ansvarsutkrävande och kunna spela naiv-kortet.

Jämför med den vanliga tesen på Flashback att folk i vita områden "inte förstår" påverkan från den bruna mångkulturella massan. Dom förstår, dom vet och det är ännu värre.

Detta är medvetet och uttänkt, vilket gör hela saken så mycket mer fylld av ondska.

Det är möjligt. Samtidigt har många påpekat att politiker är som folk är mest. Lika stor andel idioter bland politiker som bland folk i övrigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback