Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-08, 19:16
  #1
Medlem
Hej!

För er gamla rävar kommer ni säkert ihåg spel som Ecrana & Arenan - textbaserade medeltidsspel där du kämpar med en krigare för att gå upp i nivå och vinna ära.

Nu är detta tillbaka i en ny tappning som heter Fargrond - visserligen fortfarande i beta men det har en stor potential och betan har redan dragit till sig en hel del spelare.

Jag rekommenderar att ni som har spelat liknande spel sedan tidigare kollar in det och även ni som aldrig kanske fick chansen att prova liknande spel.

http://www.fargrond.se
Citera
2017-03-08, 19:19
  #2
Medlem
Korders avatar
Får väl lov att testa det i alla fall. Lirade båda nämnda spel en hel del förr om åren.
Citera
2017-03-08, 19:24
  #3
Medlem
Kör hårt Korder!
Citera
2017-04-02, 23:20
  #4
Medlem
talad13s avatar
Kul spel.

Men jag gamade mycket impulse.nu när jag var mindre. Och i det kunde man spela hela tiden, i detta känns det som om man måste ta pauser i 10-15 minuter för återhämta energin.
Det tycker jag känns skit tråkigt, men det kanske inte är ett spel för mig heller och det är under konstruktion.

Spelet kan nog bli jättekul men det är inte så utsmyckat just nu känns det som, fast det är väl ingen överraskning då det är väldigt nytt.
Citera
2018-11-10, 18:48
  #5
Medlem
Finns det någon som vet av en sida liknade www.Fargrond.se www.Arenan.com www.Vikingaslaget.se mfl.

Alltså ett webbaserat rollspel, medeltiden/fantasy.

Spelade arenan.com sedan betan tills graven och det kliar i fingrarna efter något liknande!
Citera
2018-11-14, 00:16
  #6
Medlem
Saknar dom spelen med
__________________
Senast redigerad av Lillmyran 2018-11-14 kl. 00:17. Anledning: Fel stavning
Citera
2018-11-14, 09:40
  #7
Medlem
Jag med, finns det något kvar, behöver ju inte vara svenskt? =P
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback