Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-08, 17:40
  #1
Medlem
Dr_Dollars avatar
Premiär ikväll Onsdag 21:00 TV4

Citat:
När en vän från barndomen plötsligt går bort återvänder advokaten Rebecka Martinsson till sina hemtrakter utanför Kiruna. Det visar sig snart att allt inte är vad det ser att vara och tillsammans med polisinspektör Anna-Maria Mella dras Rebecka in i jakten på en mördare.

Och litet reportage från TV4 morgon:
https://www.youtube.com/watch?v=HJpOED5aQww
Citera
2017-03-09, 07:36
  #2
Medlem
En potpurri av klichéer och dåligt skådespel. Hennes karriär och hur det fungerar är otroligt krystat, skådespelarinsatserna är ljumna och det krävs väl ingen större hjärna till att förstå att kärringen blev mördad pga att något pk-trams som de korkade bönderna i Norrland inte kunde förstå sig på.
Citera
2017-03-09, 08:26
  #3
Medlem
Bizmarcks avatar
Kass historia, men hon var i alla fall snygg, Rebecka. Dessutom verkar hon kåt. Blev ordentligt påsatt där i början. Gissar att vi kommer få se henne knulla mycket under seriens gång. Hon verkar ju sugen på han Nalle, och jag tror även att gammgubben, som bor granne med hennes farmors hus, kommer att få krypa på med tiden.
Citera
2017-03-09, 09:25
  #4
Medlem
Carl Serungs avatar
Stod i förtexterna att Jonas Inde skulle vara med?
Vem spelade han egentligen?
Citera
2017-03-09, 11:14
  #5
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Stod i förtexterna att Jonas Inde skulle vara med?
Vem spelade han egentligen?
Visst var han det.

Jag såg inte denna serie igår, men zappade runt lite och råkade få på TV4 mot slutet av avsnittet och då såg jag en person som såg ut som Inde. Han spelade polis och satt runt ett bord med några andra.

Så fort personen öppnade munnen trillade polletten ner hos mig. Det VAR banne mig Inde. Jag trodde att han hade bränt sina broar i tv-produktioner sedan flera år tillbaka.
Citera
2017-03-09, 11:17
  #6
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Visst var han det.

Jag såg inte denna serie igår, men zappade runt lite och råkade få på TV4 mot slutet av avsnittet och då såg jag en person som såg ut som Inde. Han spelade polis och satt runt ett bord med några andra.

Så fort personen öppnade munnen trillade polletten ner hos mig. Det VAR banne mig Inde. Jag trodde att han hade bränt sina broar i tv-produktioner sedan flera år tillbaka.
Stämmer! Polisen som kallades "fredde". Trodde också att Inde bränt alla sin broar.
Han är ju lite ....speciell.
Citera
2017-03-12, 10:49
  #7
Medlem
EcstasyOfGold2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Visst var han det.

Jag såg inte denna serie igår, men zappade runt lite och råkade få på TV4 mot slutet av avsnittet och då såg jag en person som såg ut som Inde. Han spelade polis och satt runt ett bord med några andra.

Så fort personen öppnade munnen trillade polletten ner hos mig. Det VAR banne mig Inde. Jag trodde att han hade bränt sina broar i tv-produktioner sedan flera år tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Stämmer! Polisen som kallades "fredde". Trodde också att Inde bränt alla sin broar.
Han är ju lite ....speciell.

Inde skrev på twitter i torsdags att han var osäker på om han skulle vara med eller inte eftersom han hade fått sparken.
Citera
2017-03-16, 08:02
  #8
Medlem
Carl Serungs avatar
Vem var killen dom fiskade upp ur vattnet?

Väldigt rörigt, "platt" manus samt uselt skådespeleri.

Kommer inte fortsätta titta på detta.
Citera
2017-03-17, 14:11
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Vem var killen dom fiskade upp ur vattnet?

Väldigt rörigt, "platt" manus samt uselt skådespeleri.

Kommer inte fortsätta titta på detta.

Det var prästen Stefan som plockades upp ur vattnet. Tydligen mördad av mannen som sköt sin son och sig själv. Motivet på det mordet framgick väl inte?

Ja, huvudrollsinnehavarens karaktär blir man inte riktigt klok på. "Platt" och lite meningslös som de flesta verkar tycka. Förstår inte ens varför rollen finns med öht. Bättre att den kvinnliga polisen var huvudroll och fördjupat där istället.
Citera
2017-03-17, 23:22
  #10
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Kass historia, men hon var i alla fall snygg, Rebecka. Dessutom verkar hon kåt. Blev ordentligt påsatt där i början. Gissar att vi kommer få se henne knulla mycket under seriens gång. Hon verkar ju sugen på han Nalle, och jag tror även att gammgubben, som bor granne med hennes farmors hus, kommer att få krypa på med tiden.

Antar att hon inte var ett skvatt naken, då det är en svensk serie?
Citera
2017-03-22, 01:46
  #11
Medlem
MrSokratess avatar
Som sagts tidigare, huvudpersonen känns tråkig och nästan överflödig.
Ytterligare en kvinnlig hjältinna med rätt att snoka i folks bostäder.
Den gravida polisen och hennes äldre kollega gillar jag.
Citera
2017-03-22, 16:58
  #12
Avstängd
Så historien om mordet på prästen är klar?
Får inte ihop det.

Det är en ny historia ikväll. https://www.tv.nu/p/1CQMWR-r-4iCn
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback