Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-11, 19:37
  #13
Medlem
Olympiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
"Förändring" av Mo Yan. Jättebra bok, lugnt tempo. Extra intressant om man är någorlunda intresserad av kinesisk nutidshistoria.

Om du inte har någon bok förberedd för april så tipsar jag om "Om" av Lars Ahlin - om du är bosatt i Sverige vill säga. Den hade även funkat för januari.

Hur strikt ska junis drakfria fantasy tolkas? Är basilisken i Harry Potter en drake? Nidhugg antas existera i Johanne Hildebrandts "Sigrid", men figurerar endast i korta omnämnanden.

En bok man inte vill att andra ska se en läsa då? Breiviks manifest kanske? Mein Kampf?

Men du kanske redan har andra idéer för resten av året?

Tack för tipset. Är på väg till Sverige nu och skall ordna de svårare böckerna som jag inte lär hitta utomlands så lätt.

Har inget planerat inför April ännu. Ligger lite efter, håller på att läsa ut Februaris bok. Har bara några sidor kvar. Mein kampf är en god idé, har velat läsa den länge men inte kommit till skott. Kanske inte något man läser på flygplatsen heller så den kvalar absolut.

Jag köpte en tunn poesibok nyligen så Maj är räddad. Jag har läst nästan alla Harry Potter böcker men tror det är en eller två jag inte har läst. Hoppas de inte innehåller drakar! Skall undersökas. Problemet är att om man läser en bok som har många fortsättningar så är det mer en en månad som behövs.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback