Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-17, 08:19
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andraleskin123
och vad hjälper en jävla sandlåda när den hamnar där sen datorn ba" detta var inget skadligt" pga du krypterat den? Noll och ingenting.

Men sluta nu, du vet ingenting.
Citera
2017-03-27, 19:56
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Men du får inte tillgång till särskilt mycket information om en person den vägen, om du inte använder polisens avlyssning-API för att lyssna på faktiska samtal. Den du intresserar sig för kan själv påverka hur mycket information som läcker.

SMS t ex kan du alltid se från/till - men om någon krypterar sitt SMS kan du inte veta vad de faktiskt innehåller.

Det problematiska med CIA m fl är just den massiva mängd insamlingskällor som kan användas för att få tag i saker som den övervakade personen anser inte borde gå att få tag på. Jag är inte dummare än att jag som användare vet att ett SMS går att få tag på. Och vore jag större skurk så skulle jag veta att polisen kunde få lyssna på telefonsamtal.

Men samtal i hemmet? Eller hackad dator som plockar in/utgående data utanför kryptolänken. Eller där telefonen eller webkameran spelar in. Det är just denna typ av övervakning som är rätt störande.


Nej, Självklart inte! Du har helt rätt i det du säger.
Det jag menar är att jag hade nog inte haft några problem att lägga in lite smått o gott i kunders mobil telefoner om jag ville, inget jag skulle göra eller har hänt i min vetskap, Men i fel händer... Har polare som håller koll på sina flickvänner lite lätt sådär men inge mer än så... XD
Citera
2017-03-28, 23:38
  #123
Medlem
dom använder det för det mesta för att avlyssna politiker. jag har laddat ner filerna men jag har inte pogram för att öppna några av filerna..dock dom filerna som jag har lyckats öppna har jag hittat information om exakt alla politiker i hela världen.
Det var även kontonummer/adress/namn/email acc/ stratfor acc/mobiltyp/mobilfärg.

Där var även information om olika opeationer som dom har gjort och ska göra(en logo visar att dom har hackat sig in i ryssland).. och hackingpogramet.
__________________
Senast redigerad av slompenmong 2017-03-28 kl. 23:57.
Citera
2017-08-12, 07:52
  #124
Medlem
Arbetarbroders avatar
Två nya "Vault7" släpp av Wikileaks

"Dumbo"
Citat:
Details of the CIA’s Dumbo project, a system that manipulates devices such as webcams and microphones on Microsoft Windows-operating systems, have been published by WikiLeaks. The program also corrupts video recordings, according to the leaked documents.
The whistleblowing organization released the files as part of its Vault 7 series on the CIA’s hacking capabilities.
via RT 3 Augusti - Dumbo: WikiLeaks reveals CIA system to take over webcams microphones

Wikileaks Twitter
Samt: https://wikileaks.org/vault7/#Dumbo

10 Augusti släpptes:
"CouchPotato"
Citat:
The CIA has developed a top-secret program allowing users to remotely hack and capture still images of video streams, according to the latest release from WikiLeaks.

Dubbed ‘CouchPotato,’ a user guide to the tool uploaded by WikiLeaks says that it utilizes ffmpeg software, which produces libraries and programs for handling multimedia data to decode streaming connections.
RT: CIA CouchPotato tool captures video stream images remotely’ – WikiLeaks

Denna Steemit länken förklarar det ganska bra, även för mig som är fett otekniskt:
https://steemit.com/wikileaks/@forti...ollection-tool

https://wikileaks.com/vault7/#CouchPotato

Främst så fan, vilka sjuka namn de har, vilka de nu är som kommer på dem, CIA, Wikileaks.
Varken "Dumbo" eller "CouchPotato" är väl sådär super revolutionerande kanske. Inte så som Vault7 hypades iallafall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback