Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-18, 11:27
  #85
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Jaha, så S hade denna lite mer grövre ytan på finishen också? Upplever ni som haft både original och S-handkontrollen någon skillnad annars då? Jag tyckte som sagt RB och LB hade en annan känsla, samt så har ju styrspakarna också nån mer räfflad yta jämfört med min gamla. Efter en kvälls spelade i Gears så kände iaf jag varningstecken för skavsår på ena tummen

Men som du så hade jag också gärna kört med sladd, sitter ändå såpass nära att det inte spelar ngn roll.
Den Razer-varianten ser ju trevlig ut, 990:- är ju inte helt åt skogen heller.

Ja, enligt de källor jag har ska även S ha den finishen på baksidan av kontrollen. Det spekulerades ju mycket om huruvida Elite-kontrollen skulle inkluderas eller inte, men det blev alltså "version 2" istället som jag förstår har Bluetooth, dubbelt så lång räckvidd som föregångaren samt bättre finish som ska göra det enklare i olika spel.

Angående RB- och LB-knapparna tycker jag mig känna en skillnad när du säger det! Är jag helt ute och cyklar om jag påstår att motståndet är mindre och de därför är rappare? Skavsår på tummen tycker inte jag ska existera efter N64

Svenska recensioner av Razer Wildcat:

M3
GameReactor
Citera
2017-11-19, 22:05
  #86
Medlem
LaCucarachas avatar
Läste f.ö att vanliga handkontrollen blir trådad om man kopplar vanliga laddkabeln till den. Batteri behövs ju då inte samt att man borde tjäna på snabbare reaktioner.
Plötsligt blev ju Elite-kontrollen mer intressant iom det.
Citera
2017-11-25, 13:15
  #87
Medlem
Gregory.Houses avatar
Är det värt och skaffa en för det priset? Hur stor är skillnaden jämfört med Xbox One?
Citera
2017-11-25, 20:57
  #88
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Är det värt och skaffa en för det priset? Hur stor är skillnaden jämfört med Xbox One?

Det kan nog bara du själv svara på. Det står ju lite snabba intryck på föregående sida. Har du 4K skärm eller är på g att skaffa är det ju mer värt uppgraderingen än om du kör 1080p. Sen är det ju en bra boost i flertalet spel med bättre fps osv.
Citera
2017-12-01, 11:53
  #89
Medlem
Winwords avatar
Reports of Dying Xbox One X Consoles Blemish Launch Day

[Tech]My Xbox One X is already dead!


Citat:
This brings back the nightmare of November 22nd, 2005. My 360 red ringed 12 hours after I got it.
RROD-historien på nytt alltså. Överlägsen prestanda och underlägsen kvalitet, med konsoler som redan innan lansering bara dör. Förstår inte att folk fortfarande är naiva nog att förhandsbeställa från M$; såväl deras hård- som mjukvara har genom hela historien behövt runt ett halvdecennium efter release för att mogna något sånär ur betastadiet.
Citera
2017-12-01, 12:11
  #90
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winword
Reports of Dying Xbox One X Consoles Blemish Launch Day

[Tech]My Xbox One X is already dead!



RROD-historien på nytt alltså. Överlägsen prestanda och underlägsen kvalitet, med konsoler som redan innan lansering bara dör. Förstår inte att folk fortfarande är naiva nog att förhandsbeställa från M$; såväl deras hård- som mjukvara har genom hela historien behövt runt ett halvdecennium efter release för att mogna något sånär ur betastadiet.

Ja det där är absolut inte bra. Att ny elektronik alltid kommer ha en viss procent som är trasigt går nog inte att komma ifrån. Nu verkar kanske problemet något mer utbrett. Vanliga One verkar ju inte dragits med några större fel vad jag hört talas om.
Sen brukar MS supporten vara väldigt bra så man kan nog ha en ny konsol inom ett par dagar om det skulle bli ngt fel.
Citera
2017-12-13, 18:49
  #91
Medlem
adolf512s avatar
Fail https://www.youtube.com/watch?v=iKFKSDudWIE

trist med så kass CPU när Grafikprocessorn är bra, iof kan man i viss mån kringå det genom att programmera smart men detta har dock sina begränsningar, vissa beräkningar måste göras seriellt och då behövs bra enkeltrådad prestanda.

Är nära meningslöst med bra upplösning om man bara har 30fps, även vid 60hz så tappar man i praktiken upplösning när det inte är stillbild https://www.testufo.com/

Det positiva XBOX har nu är bakåtkompatibiliteten, i övrigt är det ganska trista konsoler.
Citera
2017-12-13, 19:24
  #92
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Fail https://www.youtube.com/watch?v=iKFKSDudWIE

trist med så kass CPU när Grafikprocessorn är bra, iof kan man i viss mån kringå det genom att programmera smart men detta har dock sina begränsningar, vissa beräkningar måste göras seriellt och då behövs bra enkeltrådad prestanda.

Är nära meningslöst med bra upplösning om man bara har 30fps, även vid 60hz så tappar man i praktiken upplösning när det inte är stillbild https://www.testufo.com/

Det positiva XBOX har nu är bakåtkompatibiliteten, i övrigt är det ganska trista konsoler.

Ja det är faktiskt fail. Speciellt eftersom Bluehole nyligen gick ut och ljög om hur bra spelet flöt på både One och One X. Positiva är ju att spelet inte är en färdig produkt och saker kan ändras och tweakas förhoppningsvis. Jag har spelat det ett par timmar och mest framedrops är det ju i den där lobbyn och om man landar bland ett lass andra. Utöver det så har inte jag personligen upplevt det så illa. Däremot så verkar brorsan som sitter på en vanlig One ha haft betydligt mer droppar överlag....samt sunkigare grafik.

Är inte speciellt insatt i priser men frågan är vad en bättre CPU hade gjort på slutpriset? Tror dom 5000:- som X kostar är nån slags smärtgräns.
Citera
2017-12-13, 20:42
  #93
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Är inte speciellt insatt i priser men frågan är vad en bättre CPU hade gjort på slutpriset? Tror dom 5000:- som X kostar är nån slags smärtgräns.
Problemet är att basmodellen använder en kass arkitektur(jaguar) och det skulle bli problematiskt att använda något annat då Microsoft ville att alla gamla spel skulle funka direkt utan problem. Det Microsoft hade kunnat göra är att ha klockat processorn hårdare och valt lägre klockfrekvens för GPU:n, har dock inte koll på hur lätt detta hade varit.

Microsoft har hävdat att de har förbättrat processorn genom att lägga till en DX12 chip men det verkar som den enda prestandaförbättringen vi ser är från överklockningen på 31%.
Citera
2017-12-20, 22:19
  #94
Medlem
Hej

Har läst litegrann i tråden men inte hunnit läsa hela , köpte ett Xbox one x idag på Elgiganten och innan jag byter ut det mot det Xbox one jag har hemma undrar jag lite om det är mycket snabbare än det vanliga och om grafiken är bättre även om man inte har 4 k tv?
Citera
2018-02-13, 23:40
  #95
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Hej

Har läst litegrann i tråden men inte hunnit läsa hela , köpte ett Xbox one x idag på Elgiganten och innan jag byter ut det mot det Xbox one jag har hemma undrar jag lite om det är mycket snabbare än det vanliga och om grafiken är bättre även om man inte har 4 k tv?

Det lär det vara. Nöjd med maskinen?

Har dreglat över Cuphead i typ ett halvår nu.. orkar fan inte vänta längre. Dags att köpa mig ett One X. Dock är jag rädd för att det ska va fel på burken, efter det man hört. Borde väl helst vänta typ 3 år till för att va säker.
Citera
2018-02-14, 01:32
  #96
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y8t3
Det lär det vara. Nöjd med maskinen?

Har dreglat över Cuphead i typ ett halvår nu.. orkar fan inte vänta längre. Dags att köpa mig ett One X. Dock är jag rädd för att det ska va fel på burken, efter det man hört. Borde väl helst vänta typ 3 år till för att va säker.

Är riktigt nöjd med mitt x , det jag är mest nöjd över är nog hur mycket snabbare det laddar en ganska stor skillnad tycker jag. Skaffade ganska snabbt 4 k tv och bilden är riktig fin i en del spel. Är dåligt påläst om x vilka fel brukar dom ha?

Mitt har funkat kanon aldrig ett enda problem med det , än i alla fall
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback