Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-10, 16:30
  #13
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Men hur länge håller du dig mätt på det?

Brukar klara mig utan hunger på 4-5 timmar åtminstone. Dock så dricker jag en proteinshake till frukost också, så är inte endast gröten, protein mättar ju givetvis en del.
Citera
2017-03-10, 16:39
  #14
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Brukar klara mig utan hunger på 4-5 timmar åtminstone. Dock så dricker jag en proteinshake till frukost också, så är inte endast gröten, protein mättar ju givetvis en del.
Skönt för dig.. För gröt går verkligen rak igenom för mig, en shake gör inte heller så jättemycket för min hunger. Vet att folk säger att havregryn mättar, men det gör verkligen inte det för mig
Citera
2017-03-10, 16:45
  #15
Medlem
WaS-ToYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin5111
Hej,

Jag ska börja äta 1200 kalorier om dagen för att gå ner i vikt.

Varför just 1200 kcal? Vad har du för uppskattad grundförbränning och vilken aktivitetsnivå har du?

Bästa är ju att lägga sig ca -500 kcal under vad man behöver få i sig per dag, med utgångspunkt från det.
Citera
2017-03-10, 17:51
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Om du ska äta så pass lite så vore nog keto det bästa alternativet. Man slipper gå runt hungrig hela dagarna då fett mättar mycket bättre en kolhydrater, och du kommer tappa betydligt mer vikt.
Kolhydrater gör att det blir svårare för mig alla fall att tappa vikt, även om jag ligger på underskott.
Prova och se om det funkar för dig.

Fett mättar bättre, ja. Däremot innehåller ju fett mer än dubbelt så mer kalorier - så jag skulle göra precis tvärtom.

Citat:
Man slipper gå runt hungrig hela dagarna

Nej. Du kanske slipper gå hungrig, inte någon annan. Jag skulle bryta ihop med så lite näring.
Citera
2017-03-10, 17:55
  #17
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin5111
Hej,

Jag ska börja äta 1200 kalorier om dagen för att gå ner i vikt. Vad är era favoritråvaror som innehåller få kalorier men som även är mättande?

Morötter och kålrot.

Kött som ej är megafett och vitfisk typ torsk.

Saker som har mycket protte och inte innehåller så mycket fett.
Citera
2017-04-05, 14:12
  #18
Medlem
uppmarksamhetbehovs avatar
Keso. Finns minikeso på 60 kcal/dl på ICA.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback