Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-07, 11:44
  #121
Medlem
pungluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Larmet till polisen kom tydligen 09:09. Köpcentrumet verkar öppna klockan 10? Är det sannolikt att rånare är på plats nästan en timme innan öppning?

å vad gör den döde i lägenheten då ?
Citera
2017-03-07, 11:44
  #122
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Har det kommit fram att någon annan än polisen har skjutit?

Efter att den förste/första hade avlidit, men den andre/andra officiellt var skadad, så rubricerades det som mord och försök till mord, och fyra personer var gripna misstänkta för detta enligt polisens kommunikation. Jag tolkar det som att de båda döda (varav en tidigare skadad) antas ha skjutits av gärningsmännen, inte av polisen.

Enligt vittnesuppgifter som framkommit i media så ska det också hörts en smäll, var på en person föll ihop på gatan. Men det har kanske inte framkommit att den som hittades inomhus var just skjuten, hen kan kanske skadats av annat våld. Jag lutar dock åt skjutning också i det fallet, då personen på gatan ska ha utsatts för just skott.

Men som alltid när det är så nytt så ska alla uppgifter tas med en nypa salt. Skulle inte bli förvånad om det senare visar sig att personen på gatan trots allt skjutits av polisen.
Citera
2017-03-07, 11:45
  #123
Medlem
LaScalas avatar
Det pågår just nu en rättegång med nio åtalade för hedersmord i Sthlms tingsrätt.
(FB) 23-årige Ramin Sherzaj kidnappad i Gävle 2016-04-03 – funnen död i Njurunda 2016-04-20 ?
Om jag förstått rätt är det assyrier som skämts för nånting.
Man tror inte att saken är utagerad med det här.
Kan det ha nån koppling?

Enligt åklagarna är det oklart om "allt är utagerat" i den konflikt som ledde till 23-åringens död.http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle24516902.ab
Citera
2017-03-07, 11:46
  #124
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede

Med införstådd menade jag mer i statistisk mening och även modus operandi - skall mycket till att detta är helsvenskar - detta håller du nog med om...

Ja, och inte minst platsen talar ju för utländsk bakgrund.

Vad man nu ska med den statistiken till. Mycket talar också för att gärningspersonerna är låginkomsttagare (ganska troligt arbetslösa), män, och relativt unga. Rent statistiskt alltså. Men, vet inte om vi blir så mycket klokare av det.
Citera
2017-03-07, 11:46
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Larmet till polisen kom tydligen 09:09. Köpcentrumet verkar öppna klockan 10? Är det sannolikt att rånare är på plats nästan en timme innan öppning?

Det finns tunnelbane upp/nedgång inne i centrumet, antar att centrumet öppnar när SL släpper in folk. Butikerna inne i centrum öppnar dock senare, vet ej tid dock.
Citera
2017-03-07, 11:48
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentKiller
På vilket sätt då? Killen bodde där ja, han är död nu så berätta gärna kopplingen.

Kopplingen är väl lötsjövägen och mord. Troligen samma somalieklan som med 25 åringen.
Citera
2017-03-07, 11:48
  #127
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det pågår just nu en rättegång med nio åtalade för hedersmord i Sthlms tingsrätt.
(FB) 23-årige Ramin Sherzaj kidnappad i Gävle 2016-04-03 – funnen död i Njurunda 2016-04-20 ?
Om jag förstått rätt är det assyrier som skämts för nånting.
Man tror inte att saken är utagerad med det här.
Kan det ha nån koppling?

Enligt åklagarna är det oklart om "allt är utagerat" i den konflikt som ledde till 23-åringens död.http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle24516902.ab

Det pågår i Stockholms Tingsrätt rent...logistiskt, men det är Gävle eller någon norrlandstingsrätt som har hand om det. Att det flyttat till Stockholm är av säkerhetsskäl, och vad jag begriper är alla de inblandade från Norrland eller Gävleborg. Tror inte på någon koppling.
Citera
2017-03-07, 11:49
  #128
Medlem
pungluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Efter att den förste/första hade avlidit, men den andre/andra officiellt var skadad, så rubricerades det som mord och försök till mord, och fyra personer var gripna misstänkta för detta enligt polisens kommunikation. Jag tolkar det som att de båda döda (varav en tidigare skadad) antas ha skjutits av gärningsmännen, inte av polisen.

Enligt vittnesuppgifter som framkommit i media så ska det också hörts en smäll, var på en person föll ihop på gatan. Men det har kanske inte framkommit att den som hittades inomhus var just skjuten, hen kan kanske skadats av annat våld. Jag lutar dock åt skjutning också i det fallet, då personen på gatan ska ha utsatts för just skott.

Men som alltid när det är så nytt så ska alla uppgifter tas med en nypa salt. Skulle inte bli förvånad om det senare visar sig att personen på gatan trots allt skjutits av polisen.


Det tror jag med. efter att ha skjutit en i lägenheten har han kommit utrusande med vapnet i högsta hugg. gundownad av polis. vi får se.
Citera
2017-03-07, 11:49
  #129
Medlem
Anarkhoss avatar
Har Polisens avlossade skott inget med själva morden att göra? Vad har Polisen lyckats skjuta på då?
Citera
2017-03-07, 11:49
  #130
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungluder
å vad gör den döde i lägenheten då ?

Vilken lägenhet? Hur som helst; jag vet inte vad som ligger bakom detta.
Citera
2017-03-07, 11:50
  #131
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkhos
Har Polisens avlossade skott inget med själva morden att göra? Vad har Polisen lyckats skjuta på då?

Som vanligt INGENTING har de lyckats skjuta på. Enligt min gissning...
Citera
2017-03-07, 11:50
  #132
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja, och inte minst platsen talar ju för utländsk bakgrund.

Vad man nu ska med den statistiken till. Mycket talar också för att gärningspersonerna är låginkomsttagare (ganska troligt arbetslösa), män, och relativt unga. Rent statistiskt alltså. Men, vet inte om vi blir så mycket klokare av det.


Nja, MGM behöver inte vara låginkomsttagare enkom för att BO bor där... Kan vara driftiga restaurang- och/eller pizzeriaägare, med både BMW, troféhustru och bling-bling runt hals och fingrar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback