Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-20, 13:02
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EWT
Vadå en seriös förening kommer vara extremt ointresserad? Bor du i en BR överhuvudtaget?

Nej, brf skiter fullständigt i om du nyttjar Din köpta lägenhet 365 dagar per år eller 1 dag vart 10'ende år eller om du är skriven där eller inte!

Men hyra ut i andra hand, när du inte är där, blir betydligt svårare eller i stort sett omöjligt.

Hehe lilla vän, utan att gå in på detaljer så ja, jag bor i BR sedan många år tillbaka och har erfarenhet av att sitta i styrelsen.

En SERIÖS brf skiter inte fullständigt i om du nyttjar din lägenhet eller inte. Sant att man inte kan neka ett medlemskap av den anledningen men det är ju i föreningens intresse att medlemmarna faktiskt bor i och vårdar fastigheten.

Visst, om en enskild medlem gör som du tänker så spelar det kanske ingen roll men var drar man gränsen? 2 medlemmar? 5? 10?
Till slut står huset tomt till vardags och ingen finns där med ett gediget intresse att ta hand om fastigheten.

Som sagt det är draget till sin spets men just av den anledningen så är det i föreningens intresse att medlemmarna bor i fastigheten.
Citera
2017-03-22, 15:07
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postkodmiljonar
Hehe lilla vän, utan att gå in på detaljer så ja, jag bor i BR sedan många år tillbaka och har erfarenhet av att sitta i styrelsen.

En SERIÖS brf skiter inte fullständigt i om du nyttjar din lägenhet eller inte. Sant att man inte kan neka ett medlemskap av den anledningen men det är ju i föreningens intresse att medlemmarna faktiskt bor i och vårdar fastigheten.

Visst, om en enskild medlem gör som du tänker så spelar det kanske ingen roll men var drar man gränsen? 2 medlemmar? 5? 10?
Till slut står huset tomt till vardags och ingen finns där med ett gediget intresse att ta hand om fastigheten.

Som sagt det är draget till sin spets men just av den anledningen så är det i föreningens intresse att medlemmarna bor i fastigheten.


"Hehe lilla vän"..och erfarenhet att sitta i styrelsen (och?), nämen mycket kompetens där då? Hahaha gäsp...nu tar du och skiter ner dig din jävla lilla hipster! Bostadsrätter är ett vänsternäste i kubik i hela sverige och har varit det i 30-50 år!
__________________
Senast redigerad av EWT 2017-03-22 kl. 15:13.
Citera
2017-03-22, 21:12
  #15
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkodmiljonar
Hehe lilla vän, utan att gå in på detaljer så ja, jag bor i BR sedan många år tillbaka och har erfarenhet av att sitta i styrelsen.

En SERIÖS brf skiter inte fullständigt i om du nyttjar din lägenhet eller inte. Sant att man inte kan neka ett medlemskap av den anledningen men det är ju i föreningens intresse att medlemmarna faktiskt bor i och vårdar fastigheten.

Visst, om en enskild medlem gör som du tänker så spelar det kanske ingen roll men var drar man gränsen? 2 medlemmar? 5? 10?
Till slut står huset tomt till vardags och ingen finns där med ett gediget intresse att ta hand om fastigheten.

Som sagt det är draget till sin spets men just av den anledningen så är det i föreningens intresse att medlemmarna bor i fastigheten.

På orter där lägenheter är osäljbara eftersom ingen vill bo där, det är nog mest på den typen av orter som det här är aktuellt, så tar man nog hellre någon som köper det som semesterbostad än ingen alls. Annars är det inte så attraktivt nej, när jag satt i styrelse hade vi en del medlemmar som nästan aldrig var hemma, bland annat personer som gjorde långvarig utlandstjänstgöring utan att hyra ut lägenheten. Det kan vara ett helvete om de inte har någon som tittar till lägenheten. När man ska göra någon form av arbeten i lägenheterna, eller om grannen ovanför har vattenläcka etc. så kommer man inte åt lägenheten. Sen är det förstås ett tapp i potentiella styrelsemedlemmar, men det är väl mer skit samma eftersom inte ens de som bor i föreningen stadigvarande brukar vilja ställa upp.
Citera
2017-03-23, 09:14
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EWT
"Hehe lilla vän"..och erfarenhet att sitta i styrelsen (och?), nämen mycket kompetens där då? Hahaha gäsp...nu tar du och skiter ner dig din jävla lilla hipster! Bostadsrätter är ett vänsternäste i kubik i hela sverige och har varit det i 30-50 år!

Vad har det fetade öht med det VI argumenterar om ditt oförskämda, ohyfsade kräk? Håll dig till saken om det inte är för mycket för din mikrohjärna.

Har aldrig påstått mig vara styrelseproffs men det här handlar om sunt förnuft.

I en storstadsregion har en seriös styrelse hellre en medlem som bor i huset än en som bara använder det som semesterbostad. Det är det enda jag påstått.

Har du SAKLIGA motargument till det påståendet är jag nyfiken att höra dom, på riktigt, jag kanske har missat något du i din oändliga visdom kan upplysa tråden om?

Har inte speciellt höga förhoppningar om nivån på ditt svar men låt oss hoppas.

Puss på pungen!
Citera
2017-03-24, 22:40
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postkodmiljonar
Vad har det fetade öht med det VI argumenterar om ditt oförskämda, ohyfsade kräk? Håll dig till saken om det inte är för mycket för din mikrohjärna.

Har aldrig påstått mig vara styrelseproffs men det här handlar om sunt förnuft.

I en storstadsregion har en sekriös styrelse hellre en medlem som bor i huset än en som bara använder det som semesterbostad. Det är det enda jag påstått.

Har du SAKLIGA motargument till det påståendet är jag nyfiken att höra dom, på riktigt, jag kanske har missat något du i din oändliga visdom kan upplysa tråden om?

Har inte speciellt höga förhoppningar om nivån på ditt svar men låt oss hoppas.

Puss på pungen!

Ja "Puss på pungen" var ju härliga förhoppningar på nivån du eftersträvar...Lär dig stava enkla ord, är mitt tips till dig.

Jag bor och har redan ett boende i Stockholm, bland annat...din lilla trötta jävla hipster...
__________________
Senast redigerad av EWT 2017-03-24 kl. 22:51.
Citera
2017-03-29, 19:43
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EWT
Ja "Puss på pungen" var ju härliga förhoppningar på nivån du eftersträvar...Lär dig stava enkla ord, är mitt tips till dig.

Jag bor och har redan ett boende i Stockholm, bland annat...din lilla trötta jävla hipster...

Bra jobbat med att argumentera för din åsikt, idiot!

Vi tar det igen ditt svagsinta lilla mongo :

I en storstadsregion med bostadsbrist så har en BRF HELLRE en medlem som bor i lägenheten än en som bara har den som semesterboende.

Du hävdar att det inte är så. Vad är dina argument för din åsikt?

Förvåna mig och kom med argument nu eller håll din patetiska käft din lilla horunge!
Citera
2017-03-30, 23:24
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postkodmiljonar
Bra jobbat med att argumentera för din åsikt, idiot!

Vi tar det igen ditt svagsinta lilla mongo :

I en storstadsregion med bostadsbrist så har en BRF HELLRE en medlem som bor i lägenheten än en som bara har den som semesterboende.

Du hävdar att det inte är så. Vad är dina argument för din åsikt?

Förvåna mig och kom med argument nu eller håll din patetiska käft din lilla horunge!

"Horunge"? Så du är alltså en vanlig mena blatte. Eller har jag missförstått dig?

Behöver jag berätta om mina argument 😊
__________________
Senast redigerad av EWT 2017-03-30 kl. 23:26.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback