Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-06, 20:28
  #1
Medlem
Måste skriva av mig här alltså för det här är helt uppåt väggarna. Hur fan tänker dom IQ befriade idioterna på RiksFm när dom kläcker fram "riksnöten". Visst, radiounderhållning har ju varit ganska värdelöst i allmänhet så länge jag minns, men detta är ju unikt inkompetent. Nu sitter alltså den där kärringen på Riksfm och frågar lyssnarna "vad är det 0.4% av svenskarna har?" med ett uppenbart tillgjort engagemang och exalterat tonläge. Sen ska alltså lyssnarna ringa in till kärringen och gissa svaret, och det här är då den stora kvälls/nattunderhållningen 7 dar i veckan. kan svaret vara herpes? En sne penis? Läckande anus? Ja det skulle det kunna vara plus ungefär kanske 4,5 miljoner andra saker. Det sjuka är ju att faktiskt folk ringer in också..

Vad tycker ni? Någon här som tycker det här är underhållande?
__________________
Senast redigerad av caz1337 2017-03-06 kl. 20:36.
Citera
2017-03-06, 21:21
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caz1337
Måste skriva av mig här alltså för det här är helt uppåt väggarna. Hur fan tänker dom IQ befriade idioterna på RiksFm när dom kläcker fram "riksnöten". Visst, radiounderhållning har ju varit ganska värdelöst i allmänhet så länge jag minns, men detta är ju unikt inkompetent. Nu sitter alltså den där kärringen på Riksfm och frågar lyssnarna "vad är det 0.4% av svenskarna har?" med ett uppenbart tillgjort engagemang och exalterat tonläge. Sen ska alltså lyssnarna ringa in till kärringen och gissa svaret, och det här är då den stora kvälls/nattunderhållningen 7 dar i veckan. kan svaret vara herpes? En sne penis? Läckande anus? Ja det skulle det kunna vara plus ungefär kanske 4,5 miljoner andra saker. Det sjuka är ju att faktiskt folk ringer in också..

Vad tycker ni? Någon här som tycker det här är underhållande?

Jag tycker inte RixFm är underhållande överhuvudtaget, om det inte är reklam eller skitmusik på kanalen så är det enda man hör IQ-befriade idioter som yttrar sig om saker dom inte vet någonting om och sen kallar det för humor.
Citera
2017-03-07, 02:20
  #3
Medlem
Det är ju samma typ av personer som sitter i sofforna och har mellomys som lyssnar på skiten så vad förväntar du dig. Skit är det iaf och tacka Oden att Spotify existerar så man själv slipper genomlida skiten.
Det räcker förresten med att kanalen spelas på gymmet hela förbannade tiden också.
Citera
2017-03-07, 02:57
  #4
Avstängd
https://www.facebook.com/mixmegapol/...3753854487185/

Det är det värsta jag vet med dom. Man kan inte ha sån dålig humor.
Citera
2017-03-07, 03:23
  #5
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Ebola?
Citera
2017-03-07, 04:43
  #6
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caz1337
Måste skriva av mig här alltså för det här är helt uppåt väggarna. Hur fan tänker dom IQ befriade idioterna på RiksFm när dom kläcker fram "riksnöten". Visst, radiounderhållning har ju varit ganska värdelöst i allmänhet så länge jag minns, men detta är ju unikt inkompetent. Nu sitter alltså den där kärringen på Riksfm och frågar lyssnarna "vad är det 0.4% av svenskarna har?" med ett uppenbart tillgjort engagemang och exalterat tonläge. Sen ska alltså lyssnarna ringa in till kärringen och gissa svaret, och det här är då den stora kvälls/nattunderhållningen 7 dar i veckan. kan svaret vara herpes? En sne penis? Läckande anus? Ja det skulle det kunna vara plus ungefär kanske 4,5 miljoner andra saker. Det sjuka är ju att faktiskt folk ringer in också..

Vad tycker ni? Någon här som tycker det här är underhållande?
Ja, jag tycker det är underhållande att du inte visste om att kanalen heter RixFM. Och inte "riksFM". Men nu är det väldigt tidigt på morogonen så det är möjligt att jag tycker att detta inte alls kommer vara så underhållande om ett par timmar.

Jag tycker inte det är så sjukt att folk ringer in. Vi lever ändå i Sverige med drygt 10 miljoner invånare och då får man se en del märkligheter, till skillnad mot vad du lär få se från ditt sovrumsfönster i Falköping eller vart fan du bor. Människor är idioter och gör jävligt efterblivna saker och det är något som bara hör till vardagen, ungefär som att borsta tänderna. Folk ringer och röstar i Melodifestivalen och deras granne tycker det är fullt normalt. En annan ringer in till "riksFM" och svarar på en av livets stora gåtor och lägger sedan på luren med ett gott samvete.

Du borde ta dig ut mer, TS. Ta dig ut och andas in den förgiftade luften. Det här är ditt liv. Och det har bara börjat.
Citera
2017-03-07, 08:27
  #7
Medlem
Haha ja det är klart, radion har ju en helt annan betydelse. Jag själv slet mig mellan timmar för att kunna spela in en låt med kassettband för många år sedan.
Klart dumma radio grejer kan vara kul. Borde ju inte vara svårare än att googla. Men vem vet.

Förövrigt har dom i Norge en tävling som heter Ljudet av Norge. En ljud slinga på 2 sec, som man ska gissa vad det är. Det är helt omöjligt. Körde samma ljud i ett halvår, men just då var det skoj, folk som ringde in hade ju ringt 10 gånger innan och tillslut vann en dam 250.000 så.
Citera
2017-03-07, 08:48
  #8
Medlem
framtands avatar
Hahaha jag blev lite trött i själen jag också! Men hör någon svaret så får denna person gärna skriva i tråden Men vilken simpel sändningsteknik, bara tugga om 'Detta har 0.4% av svenskarna' mellan låtarna. Sjukt.
Citera
2017-03-07, 10:01
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znigtt
https://www.facebook.com/mixmegapol/...3753854487185/

Det är det värsta jag vet med dom. Man kan inte ha sån dålig humor.
Du underskattar den genomsnittlige mix megapol lyssnaren.
Citera
2017-03-07, 21:25
  #10
Medlem
Fruitpotatoos avatar
Vill du ha ett tips? Lyssna inte på rixFM. Den genomsnittlige skräpradio-lyssnaren har lägre IQ än vad jag har i skostorlek.

0,4% Av Sveriges befolkning saknar hjärna och väljer därför att lyssna på rixFM. Rätt svar?
Citera
2017-03-15, 09:50
  #11
Medlem
RixFm och rixnöten är värdelös, tillsammans med SR P3 är det de mest iq befriade jag någonsin lyssnat på. Igår lysande jag på P3 då övriga på min arbetsplats tyckte det var lämpligt, då skulle det pratas om guld, idioterna vet uppenbarligen inte vad ett grundämne, molekyl eller isotop är. Som lök på laxen ska en jävla suckup till lyssnare ringa in och fylla på med idioti, hen måste ju tala om att guld leder väldigt bra, vilket idioten tror sig veta för att guld förekommer i elektronik. Synd att hen likt sina idoler på P3 inte vet ett smack, då guld har förhållande till andra metaller en värdelös ledningsförmåga. Guld används i regel som plättering på kontakter för att det är kemiskt stabilt och man slipper tjocka oxider. Så guld är knappast känt för att leda exceptionellt bra..

Men i vanlig ordning har vara Hanna eller Sara en aning om något som kanske skulle räknas som allmänbildning eller vara lämpligt att veta, däremot vilken kändis som har knullat vilken och vad en brölande rappare kräver ur för låttexter pluggas snarast in..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback