Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2017-03-24, 20:33
  #85
Medlem
De riktiga flyktingarna: kvinnor,barn och mindre bemedlade som är på flykt från krig och terror är inte de som är här, de människorna sitter i flyktingläger i tex Jordaninen eller annat land UTANFÖR EU.
De vi har här är ekonomiska flyktingar till mesta del....
Citera
2017-03-27, 03:09
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Orkar inte läsa igenom hela tråden. Men TS kan du inte välja ett annat hotell utan apor, måste du bo där? Jag skulle visat med mina pengar att jag inte vill bo där och åkt vidare. Det finns ett hotell i Eslöv som blev av med alla privata och företagskunder när de upplät halva hotellet till flyktingförläggning.
En pendling på 112 mil är inte aktuellt är ej TS men Eslöv känns långt bortistan.
Ts har en helt rätt uppfattning gällande hotellvistelser betalar man med skattade pengar mellan 1000-2000 per dygn samtidigt som hitresta bor gratis så undrar man ju .
Citera
2017-03-27, 12:33
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happymeets
En pendling på 112 mil är inte aktuellt är ej TS men Eslöv känns långt bortistan.
Ts har en helt rätt uppfattning gällande hotellvistelser betalar man med skattade pengar mellan 1000-2000 per dygn samtidigt som hitresta bor gratis så undrar man ju .
Det gäller inte bara att läsa vad folk skriver utan även att förstå det. Jag skriver inte att TS ska byta hotell till ett i Eslöv utan bara till ett annat med vana hotellgäster. Eslöv kom upp som ett exempel på när man kan mista normala hotellgäster när man hyr ut till migrationsverket!
Citera
2017-03-27, 14:48
  #88
Avstängd
Om du inte visste om det innan du bokade så kräv pengarna tillbaka.

Fattar inte hur man kan ta in på ett hotell fyllt med MENA skräp.
Citera
2018-12-08, 20:21
  #89
Medlem
Musik.mannens avatar
Tråden dog ganska så fort!
Jag skulle vilja veta hur det ser ut nu och om detta fortfarande pågår att invandrare bor gratis på hotell?
Har någonting förändrats?
Citera
2019-01-21, 14:31
  #90
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen
Tråden dog ganska så fort!
Jag skulle vilja veta hur det ser ut nu och om detta fortfarande pågår att invandrare bor gratis på hotell?
Har någonting förändrats?

Tydligen delades hotellet upp 2017. I praktiken ingen större skillnad kanske...

"Två korridorer i Stenssonfastigheten som tidigare bestått av hotellrum håller för närvarande på att förvandlas till bostäder.
De 18 lägenheterna kommer att hyras av Arbete och Försörjning, som sedan hyr ut dem i andra hand åt kommuninvånare som står utanför den vanliga bostadsmarknaden.

/.../

Det skulle kunna handla om nyanlända, eller ensamkommande barn som blivit vuxna och som nu behöver egna boenden..."

https://www.skd.se/2017/07/26/hotell...smalagenheter/
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback