Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-06, 15:10
  #1
Medlem
Hej!

Vill installera Selenium och PhantomJS för att kunna skapa ett program som ska samla in information vid requests till hemsidor osv, men får det inte att funka. Har testat massor av guider när jag googlat för att försöka sätta upp miljön men inget fungerar. Någon som använt detta och vet hur man sätter upp?
Citera
2017-03-06, 15:49
  #2
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yukno
Hej!

Vill installera Selenium och PhantomJS för att kunna skapa ett program som ska samla in information vid requests till hemsidor osv, men får det inte att funka. Har testat massor av guider när jag googlat för att försöka sätta upp miljön men inget fungerar. Någon som använt detta och vet hur man sätter upp?
Vad funkar inte? Allt är rätt mycket...

Kan du inte ansluta nånstans? Ansluter den men ingen data kommer? Annat?
Citera
2017-03-06, 17:40
  #3
Medlem
Finns en del hyggliga guider på youtube för phantomjs
Citera
2017-03-06, 19:04
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Vad funkar inte? Allt är rätt mycket...

Kan du inte ansluta nånstans? Ansluter den men ingen data kommer? Annat?

Har följt guider och försökt installera det men vet inte hur jag gör så att jag kan sätta upp och börja programmera riktigt så skulle behöva hjälp där.

Citat:
Ursprungligen postat av sparvodling48
Finns en del hyggliga guider på youtube för phantomjs

Har du någon bra länk? För känns som de flesta bara visar hur man installerar det men vill även koppla det till någon IDE så att jag kan börja programmera och använda funktionerna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback