Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-06, 12:41
  #1
Medlem
Enligt http://www.angelfire.com/empire/serp...Third_Eye.html

Tredje ögat ska tydligen ge en förmågan att se själar och auror. Man öppnar den med en s.k vibration som man uttalar. Processen att öppna ögat tar upp mot 4 dagar och ytterligare tid för att stärka ögat så man får den '' igång '' för att fungera optimalt.

Under rubriken '' The third Eye '' så står det ''This exercise is done with a specific tone and chant. You need to do this exercise for 4 days in a row. Regular meditation on the third eye should follow to completely open it up and establish an energy uptake. This exercise only gets it going. Further work is needed and must be consistent to reap maximum results.''

Så är det någon som tror på det här? Är det någon som har haft erfaranhet av ett öppet tredje öga?
Citera
2017-03-06, 12:51
  #2
Medlem
Azzzzs avatar
Ja tredje ögat finns.
Citera
2017-03-06, 12:53
  #3
Medlem
Detta med "ett tredje öga" är ett påhitt från listiga giriga människor, så de kan lura pengar av naiva, godtrogna, desperata lågintelligenta människor.

För det kostar naturligtvis många tusenlappar för den dumme att få "hjälp" med att öpnna detta påhittade "tredje öga". Många sköna tusenlappar!

Detta bedrägeri har förmodligen tusenåriga rötter. Bedragare har lurat dumskallar på sina pengar i tusentals år, bedrägeriet går i arv över generationer.
Citera
2017-03-06, 13:11
  #4
Medlem
Briasccas avatar
Tror att det kan finnas många svagsinta som tror på det här. Gissar dock att för de flesta är endast brunögat det tredje ögat.
Citera
2017-03-06, 13:14
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azzzz
Ja tredje ögat finns.

Vart då?
Citera
2017-03-06, 13:15
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHager
Detta med "ett tredje öga" är ett påhitt från listiga giriga människor, så de kan lura pengar av naiva, godtrogna, desperata lågintelligenta människor.

För det kostar naturligtvis många tusenlappar för den dumme att få "hjälp" med att öpnna detta påhittade "tredje öga". Många sköna tusenlappar!

Detta bedrägeri har förmodligen tusenåriga rötter. Bedragare har lurat dumskallar på sina pengar i tusentals år, bedrägeriet går i arv över generationer.

Men det jag länkar till kostar ju inget att prova på, testa och se?
Citera
2017-03-06, 13:16
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Tror att det kan finnas många svagsinta som tror på det här. Gissar dock att för de flesta är endast brunögat det tredje ögat.

haha, nu kan man ju testa på att prova den här s.k mediationen via länken och se för sig själv, vem vet man kanske överraskar sig själv...
Citera
2017-03-06, 13:40
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tunggrabben
Är det någon som har haft erfaranhet av ett öppet tredje öga?

Ja, genom mitt intresse för Lucid Dreaming/Klardrömmande har jag insett att det "tredje ögat" finns. Sen om det är ett "öga" kan ju diskuteras.

Att lära känna våra (universums) vibrationer hjälper till, även om det låter som pseudovetenskap när jag skriver det.
Citera
2017-03-06, 13:48
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmeraldForest
Ja, genom mitt intresse för Lucid Dreaming/Klardrömmande har jag insett att det "tredje ögat" finns. Sen om det är ett "öga" kan ju diskuteras.

Att lära känna våra (universums) vibrationer hjälper till, även om det låter som pseudovetenskap när jag skriver det.

Ja det känner jag också till, att man ska ha förståelse för vibrationer och fysik. Jag har gjort den den övningen som står på länken och jag kan instämma på att den fungerar, men tar mycket tid och ansträngning för att få den att fungera..
Citera
2017-03-06, 13:52
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tunggrabben
Ja det känner jag också till, att man ska ha förståelse för vibrationer och fysik. Jag har gjort den den övningen som står på länken och jag kan instämma på att den fungerar, men tar mycket tid och ansträngning för att få den att fungera..

Kanske strunta i den övningen och testa något annat? (Har själv inte testat övningen så dissar den inte eftersom jag använt den).

Jag använde appen "Awoken" (Android) för att få mer klardrömmande. Väldigt imponerad av resultaten. Vibrationerna och övriga upptäckter kom automatiskt. Det känns som om det bör fungera för dig också, även om du inte är intresserad av själva klardrömmandet.

Bara ett tips som kanske hjälper till.

Ps. Personligen kan jag känna att det är konstigt att använda modern teknik för att uppnå ett metafysiskt tillstånd, men det har verkligen fungerat för mig.
__________________
Senast redigerad av EmeraldForest 2017-03-06 kl. 14:03.
Citera
2017-03-06, 14:47
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmeraldForest
Kanske strunta i den övningen och testa något annat? (Har själv inte testat övningen så dissar den inte eftersom jag använt den).

Jag använde appen "Awoken" (Android) för att få mer klardrömmande. Väldigt imponerad av resultaten. Vibrationerna och övriga upptäckter kom automatiskt. Det känns som om det bör fungera för dig också, även om du inte är intresserad av själva klardrömmandet.

Bara ett tips som kanske hjälper till.

Ps. Personligen kan jag känna att det är konstigt att använda modern teknik för att uppnå ett metafysiskt tillstånd, men det har verkligen fungerat för mig.

Jag har poängterat att jag har redan gjort övningen och att den fungerar. Tack för tipset, men väljer att hålla mig kvar vid the real deal så att säga.
Citera
2017-03-06, 14:59
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tunggrabben
Jag har poängterat att jag har redan gjort övningen och att den fungerar. Tack för tipset, men väljer att hålla mig kvar vid the real deal så att säga.

Då så. Fungerar det så ska du såklart fortsätta använda övningen.
Kan ändå vara av intresse att lägga till fler övningar om du vill i framtiden.

Vad som är "the real deal" kan ju diskuteras, och framför allt avgöras med empiriska studier. Dessutom, det som fungerar för en person kanske inte fungerar lika bra för en annan.

Din "Real Deal" har du hittat på Angelfire. Jag säger inte att den är fel, men lite källkritik skadar inte.

I vilket fall som helst hoppas jag du finner det du söker.
__________________
Senast redigerad av EmeraldForest 2017-03-06 kl. 15:47.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback