Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-18, 22:16
  #13
Medlem
orvarens avatar
Tänk dig att toppen, där banden sitter är ledade och där sitter även lasersiktet, då ger inte en variation i draget någon nämnvärd ändring av siktet..
Kom igen, googla lite och bygg nu!😁
Citera
2017-03-19, 09:54
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Tänk dig att toppen, där banden sitter är ledade och där sitter även lasersiktet, då ger inte en variation i draget någon nämnvärd ändring av siktet..
Kom igen, googla lite och bygg nu!😁

Jo jag har förstått hur dom är konstruerade. Men att få till det utan en riktig verkstad är svårt. Jag har lite tankar om hur jag ska sätta på ledade delar på plywoodklykan jag sågat ut men svårt att hitta lämpliga delar.
Citera
2017-03-19, 09:57
  #15
Medlem
orvarens avatar
Slingshotlaser.com

Borde inte vara för svårt att fixa, men iofs är verktygslådans mest avancerade verktyg en flat skruvmejsel, så försvårar ju det lite.. 😉
Citera
2017-03-19, 11:44
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Slingshotlaser.com

Borde inte vara för svårt att fixa, men iofs är verktygslådans mest avancerade verktyg en flat skruvmejsel, så försvårar ju det lite.. 😉

Tack för länken! Kul att läsa lite mer om laserbellan. Fattade inte att den seriebyggs å faktiskt går att köpa. Smidig å liten sak men grymt effektiv!
Citera
2017-06-20, 11:19
  #17
Medlem
Här ville jag tacka för intresset i tråden å lägga in en bild på mitt projekt. Tyvärr hittar jag ingen funktion för det å inte heller någon info under FAQ.. 😕
Citera
2017-06-20, 12:58
  #18
Medlem
C89UOU

Funkar detta?

Med hjälp av några kullänkar å sen metallbläck som ledar mot varann så skapade jag ett tredimensionellt parallellogram där lasersiktet är monterat.

En mera omständlig konstruktion än originalet men utan en riktig metallverkstad så var detta vad jag kunde åstadkomma med enkla delar från Järnia.

Har inte haft tillfälle att provskjuta seriöst ännu. Lasern är helt osynlig i klart dagsljus så det krävs en lämplig plats. Känns inte så bra att smyga omkring nära stan i skymningen med ett lasersikte..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback