Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-05, 23:48
  #1
Medlem
Har dumpat 85 timmar i det nya spelet For Honor och jag kan med säkerhet säga att 9/10 landsmän man träffar på har svenska flaggan som sitt så kallade "emblem". Brukar ni göra detta? Är svenskar mer nationalistiska än vi tror?

Jag har en otrevlig känsla av att detta inlägg inte passar in här. Mods får gärna flytta den.
Citera
2017-03-06, 00:12
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Spel: allmänt --> Spelrelaterat
/Moderator
Citera
2017-03-06, 01:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfkad
Har dumpat 85 timmar i det nya spelet For Honor och jag kan med säkerhet säga att 9/10 landsmän man träffar på har svenska flaggan som sitt så kallade "emblem". Brukar ni göra detta? Är svenskar mer nationalistiska än vi tror?

Jag har en otrevlig känsla av att detta inlägg inte passar in här. Mods får gärna flytta den.
I situationen som Sverige befinner sig i nu, så finns det en självklar identitets kris och folk vill börja veva flaggan mest bara för att dtå stark, ell er vad man ska säga...

Men sen tror jag också att spel som for honor, battlefield, cod mm (krigspel), så använder man nog flaggan bara för att höja känslan lite eftersom flaggor har en del relaterat med just krig. Tror detta inte skulle vara lika vanligt i exempelvis The sims, bara för att ta något att jämnföra. Använder själv tre kronors symbol i bf1.

Förövrigt inge nationalistiskt att visa sin flagga, detta är bara en syndrom bland den nervösa svensken. I de flesta länder är det inget konstigt med att ha sitt lands flagga ex hängandes på väggen hemma.
Citera
2017-03-06, 07:36
  #4
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfkad
Har dumpat 85 timmar i det nya spelet For Honor och jag kan med säkerhet säga att 9/10 landsmän man träffar på har svenska flaggan som sitt så kallade "emblem". Brukar ni göra detta? Är svenskar mer nationalistiska än vi tror?

Jag har en otrevlig känsla av att detta inlägg inte passar in här. Mods får gärna flytta den.

9/10 svenskar stämmer nog inte eftersom du inte vet vilka som är svenskar.

Jag har en svensk flagga i mitt emblem, men har å andra sidan sett en massa andra flaggor också.
Citera
2017-06-06, 00:07
  #5
Medlem
Jag vevar alltid runt med svenska flaggan för Sverige är bäst!



Länge leve Sverige!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2017-07-13, 14:14
  #6
Medlem
liddens avatar
I World of Tanks så sätter jag svenska flaggan på stridsvagnar som jag har bestämt mig för att behålla. Gillar att det syns en svensk flagga på mina tanks fast det kostar pengar att sätta dit den. (går att få en temporär 7 eller 30 dagar för krediter som man får från att spela, men en permanent måste man betala för)
Citera
2017-08-09, 01:32
  #7
Medlem
Tror många eller iallafall en del har det så det blir lättare för andra svenskar att se stt dom är svensk.
lättare att hitta vänner msn kan spels ihop med!
Citera
2017-10-15, 09:52
  #8
Medlem
Tallyhos avatar
Nu var det ett tag sen jag spelade något med flaggor eller symboler. Men när jag spelade War Thunder så satte jag alltid svenska flaggan på mina stridsvagnar eller tre kronor på mina flyg. Även i ett spel som heter Mount and Blade körde jag med svensk vapensköld.

Hade inte så mycket med nationalism att göra, snarare att det är så jävla mycket ryssar i WT och jag inbillar mig att dom blir extra sura när dom ser att dom har blivit slagna av en svensk.

Edit: Påmindes nu min om avatar.
__________________
Senast redigerad av Tallyho 2017-10-15 kl. 09:58.
Citera
2018-03-15, 21:18
  #9
Medlem
Att inte visa upp sin flagga online tycker jag kan klassificeras som landsförräderi. Man måste visa jänkarna o ryssarna vart tummen har fått sin rot så att säga om man spelar konsol tex.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback