Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-05, 23:31
  #1
Medlem
Hej jag hoppas att någon kommer att läsa denna fråga .Jag vet att guano är super bra för vuxna växter men vet också att man lätt bränna ihjäl små unga o spröda med näring. Jag har precis satt ny omgång frö i blöt. Har fått tag i en flaska med flytande guano med ratiot 7.5.6 . När är det läge att tillsätta detta i deras livs spann?
Mvh stefan
Citera
2017-03-09, 11:54
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cummax79
Hej jag hoppas att någon kommer att läsa denna fråga .Jag vet att guano är super bra för vuxna växter men vet också att man lätt bränna ihjäl små unga o spröda med näring. Jag har precis satt ny omgång frö i blöt. Har fått tag i en flaska med flytande guano med ratiot 7.5.6 . När är det läge att tillsätta detta i deras livs spann?
Mvh stefan


Hej jag har endast Erfarenhet av Grottmans Guano. Den har ratio 1-12-2 typ.
Det är då rent Guano i pulverform.

Flytande Guano har jag aldrig sett i Sverige.
Ration på din flytande guano var även väligt jämn i siffrorna.
Det kanske är Brazilian Guano du har i flaskan? Märke?
Det skiljer lite, vet det finns minst 4st olika källor dom tar det ifrån, och det skiljer i värden endel.

Halvdos av det rekommenderade kan du garanterat ge en gång i veckan när plantorna har utvecklats med två blad par. Sen höjja dosen medans de växer mer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback