Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-05, 22:49
  #1
Medlem
Googlas avatar
Tjo. Kan börja lite längre tillbaka. 2014 fick jag mibara första magkatarr (gastritis). Kunde äta väldigt lite och skonsam mat, detta kunde vara i 1-3 veckor. Detta har pågått sedan dess 3-4 ggr per år. 2016 började jag använda cbd olja, 1 vecka senare fick jag mitt livs värsta skov och värsta 5 månaderna framför mig, 3 besök på akuten pga grov smärta, 2 röntgen och 2 endoskopibesök, 4 avföringprov och mycket smärtstillande. De fann en kraftigt inflammerad mage. Så det började sedan bli bättre, jag kunde äta "grövre" mat, kyckling, schnitzel, potatis. Efter att ha levt på soppa och torsk i 5 månader var det sådan befrielse att kunna äta fast mat igen.

Jag reflekterade aldrig över att cbd skulle kunna göra detta då jag aldrig hört någon pratat om det, så jag trodde aldrig den var orsaken. Så jag började med cbd igen, 7% spectrum. Två dagar senare är jag inne på dem gamla spåren, känner verkligen smärta när jag äter nu, fått lov att lägga av med bröd till frukost och göra jävla soppa igen. Det måste vara dem som gör detta, men hur, varför? Någon som upplevt samma och vad kan jag göra mot min magkatarr med detta i åtanke? Vilket ämne har jag fuckat med?
Citera
2017-03-05, 22:53
  #2
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Fick rejäla smärtor av oljan också, övergick till kapslarna istället och har inte haft några problem efter det.
Citera
2017-03-06, 00:02
  #3
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Fick rejäla smärtor av oljan också, övergick till kapslarna istället och har inte haft några problem efter det.

Jaså? Hur länge varade denna smärta och var köpte du denna olja ifrån?
Citera
2017-03-11, 06:03
  #4
Avstängd
Man kan få allt möjligt skit ifrån syntet kina oljor.

Köp riktiga oljor ifrån dom kända Hollandska Sensi Seeds eller liknande som sysslat 10år + med cannabis
Och ni blir friska
Citera
2017-03-11, 12:17
  #5
Medlem
klybans avatar
Om det är nått i oljan som ger så kraftiga problem, så skulle jag aldrig mer ta den och informera om detta i nån tråd och att just du fick denna biverkning.
Så får man sen se om någon eller många delar denna erfarenhet.
Citera
2017-03-11, 12:28
  #6
Medlem
jesuijuliusceasars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Jaså? Hur länge varade denna smärta och var köpte du denna olja ifrån?


har också fått problem med mage och strupe..byter till eget ghee, smör eller riktig olja.. nog med denna olja hade också 7% spectrum.
Citera
2017-03-11, 14:51
  #7
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesuijuliusceasar
har också fått problem med mage och strupe..byter till eget ghee, smör eller riktig olja.. nog med denna olja hade också 7% spectrum.
Det låter väldigt oroande.
Och man börjar helt klart och funderar på vad man valt för olja att späda med, med tanke på reaktionen en del fått.
Det första jag tänker på, är om det är för basiskt eller surt och att detta är milda frätskador man får i halsen.
Nån av er som har lackmuspapper?(om nu det fungerar på oljeblandningar), så kan vi testa den teorin.
Citera
2017-03-13, 05:06
  #8
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokodlaren
Man kan få allt möjligt skit ifrån syntet kina oljor.

Köp riktiga oljor ifrån dom kända Hollandska Sensi Seeds eller liknande som sysslat 10år + med cannabis
Och ni blir friska

Denna var köpt från Nordicmedcan
Citera
2017-03-13, 17:36
  #9
Avstängd
FrassesTigrars avatar
inte så konstigt att det gör ont när marijuana och hasch är farligt för hälsan.
Citera
2017-03-13, 19:34
  #10
Medlem
freeworldTVs avatar
Det kan ju vara utrensningssymptom? Det är ganska vanligt att de som medicinerar för ett specifikt symptom med CBD-olja får sådana, dvs att symptomen först blir värre för att sedan bli bättre. Har tydligen att göra med att när orsakerna till symptomen läker så forsar en massa toxiner och liknande ut i kroppen. Det är samma toxiner som tidigare orsakat symptomen men som nu, under en tid, kommer i större antal.

Typ så har jag fått det förklarat för mig att det funkar. Kan vara så att jag missat någon eller några detaljer.

Men får du sådana kraftiga besvär kanske du bör ta till andra sätt att läka dig och du kanske inte är redo för oljan. Autoimmuna tillstånd är väldigt komplexa sådana och man måste gå mycket varsamt fram när man behandlar dessa. Vad som kan vara rätt för en person behöver inte vara det för någon annan och det kan också vara så att en och samma person kan reagera olika på en form av behandling vid olika tidpunkter pga en rad faktorer och i vilket stadie tillståndet är just då.
Citera
2017-03-13, 19:36
  #11
Medlem
freeworldTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
inte så konstigt att det gör ont när marijuana och hasch är farligt för hälsan.

Inte enligt en lång rad vetenskapliga studier som visar på en mycket bred och långtgående positiv effekt på människans hälsa från Cannabis Sativa L. Indica.

Vad sägs om att kolla upp fakta innan du uttalar dig?
Citera
2017-03-13, 19:38
  #12
Medlem
freeworldTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det låter väldigt oroande.
Och man börjar helt klart och funderar på vad man valt för olja att späda med, med tanke på reaktionen en del fått.
Det första jag tänker på, är om det är för basiskt eller surt och att detta är milda frätskador man får i halsen.
Nån av er som har lackmuspapper?(om nu det fungerar på oljeblandningar), så kan vi testa den teorin.

Vad jag vet så är Nordic Med Can, tillsammans med Scandinavian Hemp, en av de mer betrodda oljorna som dessutom kommer med labbtester nuförtiden för att kontrollera innehållet. Väldigt många med förvånansvärt svåra sjukdomstillstånd rapporterar väldigt positiva effekter från dessa oljor och vad gäller CBD-olja generellt finns det väldigt mycket forskning att tillgå redan i dag som backar upp de positiva medicinska effekterna av CBD.
__________________
Senast redigerad av freeworldTV 2017-03-13 kl. 19:41.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback