Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-05, 22:46
  #1
Medlem
Tar det lika lång tid att göra frön som en vanlig runda cannabisodling?

dvs typ 100-110dagar vid 12/12 från frö?
Citera
2017-03-07, 11:04
  #2
Medlem
Efter pollinering tar det mellan 4-6 veckor för fröna att bli mogna, och pollen kommer fort. Tänk även på att pollen släpps hela tiden och nya pistiller får pollen på sig och nya frön böjar bildas. Så även om dem längre in är färdiga så mognar nya utanför hela tiden, så länge det kommer nya pistiller samt pollen finns.
Citera
2017-03-07, 15:54
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incorp
Efter pollinering tar det mellan 4-6 veckor för fröna att bli mogna, och pollen kommer fort. Tänk även på att pollen släpps hela tiden och nya pistiller får pollen på sig och nya frön böjar bildas. Så även om dem längre in är färdiga så mognar nya utanför hela tiden, så länge det kommer nya pistiller samt pollen finns.

Tack då är det ju bara låta plantan köra på tills den inte orkar mer helt enkelt
Citera
2017-03-08, 08:53
  #4
Medlem
Ett tips när du skall separera fröna är detta tycker jag som bilden visar.
Bortsidan skall vara lite högre där gräset ligger, smula det, för gräset uppåt så rullar fröna ner och gräs stannar där uppe istället. Tog en bild jag fann bara.

https://i.ytimg.com/vi/Ov15-H5oQVA/maxresdefault.jpg
Citera
2017-03-09, 16:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incorp
Ett tips när du skall separera fröna är detta tycker jag som bilden visar.
Bortsidan skall vara lite högre där gräset ligger, smula det, för gräset uppåt så rullar fröna ner och gräs stannar där uppe istället. Tog en bild jag fann bara.

https://i.ytimg.com/vi/Ov15-H5oQVA/maxresdefault.jpg

Smart det där ska testas antar resterna är helt kasst att röka?
Citera
2017-03-10, 07:51
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empman
Smart det där ska testas antar resterna är helt kasst att röka?

Du kommer känna av gräset efteråt även om du pollinerar för frön.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback