Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-05, 22:06
  #1
Medlem
Hej, jag tog 400mg tram inatt och ytterliggare 600mg för cirka 2 timmar sedan (ingen tolerans sen innan). Har obehaglig känsla i bröstkorgen och små smärtor.

Aja, gjort är gjort och det kommer gå över men undrar hur pass dåligt detta är för levern? Vid vilka doser är tram toxiskt?
Vill tillägga att jag är inne i en testokur at the moment dessutom.
Citera
2017-03-05, 22:20
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Benim
Hej, jag tog 400mg tram inatt och ytterliggare 600mg för cirka 2 timmar sedan (ingen tolerans sen innan). Har obehaglig känsla i bröstkorgen och små smärtor.

Aja, gjort är gjort och det kommer gå över men undrar hur pass dåligt detta är för levern? Vid vilka doser är tram toxiskt?
Vill tillägga att jag är inne i en testokur at the moment dessutom.
nojja inte över 600mg kan ge krampanfall men du dör inte utav det!
Citera
2017-03-05, 22:22
  #3
Medlem
lyzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Benim
Hej, jag tog 400mg tram inatt och ytterliggare 600mg för cirka 2 timmar sedan (ingen tolerans sen innan). Har obehaglig känsla i bröstkorgen och små smärtor.

Aja, gjort är gjort och det kommer gå över men undrar hur pass dåligt detta är för levern? Vid vilka doser är tram toxiskt?
Vill tillägga att jag är inne i en testokur at the moment dessutom.

Menar du att du tog 400 mg natten till idag? Har du sovit där i mellan borde det vara lugnt men har du varit vaken ända till nu så ökar risken för epilepsi. Tram är toxiskt i först rätt höga doser runt 2 gram. Största faran är att man kan få epilepsi. Vet ej hur dåligt det är för levern men testo+tram är ingen hälsokur direkt.
Citera
2017-03-05, 23:04
  #4
Medlem
Thraxxs avatar
Känner igen mig lite i det du säger med obehag i bröstet på Tramadol men det är sällen det uppstår tack gud för det. Oftast har jag märkt att för mig handlar det om att jag sover knappt för 5 öre på tram utan sitter vaken i flera timmar i sträck. Och då kan hjärtat bara börja rusa och slå som en trumma för att efter ett par minuter senare slå så långsamt så man nästan kan tro att man är död

Men tror det mestadels sitter i huvudet och det kan ju vara allt för man sitter och tänker "Å gud tog jag för mycket tramadol nu kanske" och liknande som kan trigga igång kroppen på försvaret eller ångest kan det också vara. Men som sagt du behöver nog inte noja dig för mycket försök bara slappna av framför någon film/serie eller lyssna på någon skön musik så ska du allt se det blir bättre
Citera
2017-03-05, 23:58
  #5
Medlem
Benzadtjackpsykoss avatar
Vid 400mg+ finns det risk för krampanfall. Tror det är rätt olika för alla, och självklart spelar tolerans in. Jag har legat på ca 2000mg om dagen och aldrig fått en krampanfall, min pojkvän fick ett krampanfall på ca 3000mg.. han kände på sig innan att det var påväg då han fått ett krampanfall tidigare men han nämnde aldrig smärtor i bröstet.
Jag skulle inte påstå att du behöver vara orolig tho, det är nog rätt lugnt. Uppdatera gärna hur det gick om några timmar
Citera
2017-03-08, 00:39
  #6
Medlem
Kungkrans avatar
Tror din smärta i bröstet och eventuellt kan vara ångest eller dyl?? stress

hur ont gör det? :P
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback