Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-05, 22:00
  #1
Medlem
Ja, om en tjej har en helt vanlig smal kropp och är ihop med en lång och vältränad man, kan man ha 120 cm säng?

Det är den storleken mitt sovrum har plats för och helst vill jag bo kvar där.
Citera
2017-03-05, 22:02
  #2
Medlem
Klart det går, men jag personligen hade hellre haft en större.
Citera
2017-03-05, 22:15
  #3
Medlem
Klart det går, allt handlar om ni tillsammans kan ligga där. 120-säng är väl bra om ni är unga!

När jag hade 90-säng så hade jag två helt olika tjejer att dela säng med i förhållande.

En tjej jag hade skulle nästan alltid ligga tvärtom vad jag gjorde. Låg jag på vänster sida skulle hon ligga på sin högra osv. Det blev alltid väldigt trångt i sängen.

En annan tjej ville alltid ligga på sidan tätt inpå mig om jag låg på rygg och så hade hon huvudet på mitt bröst under min arm. Väldigt mysigt och aldrig problem med utrymme.
Citera
2017-03-05, 22:19
  #4
Medlem
oskrivnaoddss avatar
NEJ NEJ NEJ!! Absolut inte! Trodde du.. ?
Citera
2017-03-05, 22:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Klart det går, allt handlar om ni tillsammans kan ligga där. 120-säng är väl bra om ni är unga!

När jag hade 90-säng så hade jag två helt olika tjejer att dela säng med i förhållande.

En tjej jag hade skulle nästan alltid ligga tvärtom vad jag gjorde. Låg jag på vänster sida skulle hon ligga på sin högra osv. Det blev alltid väldigt trångt i sängen.

En annan tjej ville alltid ligga på sidan tätt inpå mig om jag låg på rygg och så hade hon huvudet på mitt bröst under min arm. Väldigt mysigt och aldrig problem med utrymme.

Är 31, han 45

Citat:
Ursprungligen postat av oskrivnaodds
NEJ NEJ NEJ!! Absolut inte! Trodde du.. ?

Du kan väl skriva ordentligt så man förstår?
Citera
2017-03-05, 22:28
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikesky
Är 31, han 45
Som sagt allt beror på hur ni fungerar tillsammans. Det borde inte vara ett problem om ni är kära i varandra!
Citera
2017-03-05, 22:29
  #7
Medlem
tokens avatar
Min sambo och jag delar på 120-säng. Funkar fint. Det ger mycket närhet och kärlek.

Lite trångt om man ska ha trekant dock.
Citera
2017-03-05, 22:38
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Som sagt allt beror på hur ni fungerar tillsammans. Det borde inte vara ett problem om ni är kära i varandra!

Ja, känslorna är det ingen brist på.

Citat:
Ursprungligen postat av token
Min sambo och jag delar på 120-säng. Funkar fint. Det ger mycket närhet och kärlek.

Lite trångt om man ska ha trekant dock.

Tyckte också att det måste ge mycket närhet, men ville bara fråga.

Vi har pratat om sånt, trekant intresserar inte oss.
Citera
2017-03-05, 22:57
  #9
Medlem
oskrivnaoddss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikesky
Du kan väl skriva ordentligt så man förstår?

Ursäkta jag luddade iväg lite. Jag menade egentligen kort och gott: "Nej."
Citera
2017-03-05, 23:22
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikesky
Är 31, han 45

Är ni romer? Brukar man inte annars välja 14år äldre män för att dom har deg nog att erbjuda ett boende där sovrummet är stort nog för att få in en normal dubbelsäng?

För att svara på frågan tycker jag det är helt individuellt och avhängt hur mycket kroppskontakt och space man vill ha.

Om killen tycker det blir trångt och svettigt kommer han ligga och vrida sig som en metmask så även du blir störd fast du från början tyckte det var ok.

Men det är väl bara att prova?
Citera
2017-03-05, 23:28
  #11
Medlem
Klappasäftens avatar
120cm är alldeles för lite! Ni kommer försöka putta ner varandra till golvet. Kör dubbelsäng med minst 180cm istället!
Citera
2017-03-05, 23:57
  #12
Medlem
Ni kommer att sova ytligare pga att ni utsätter varandra för rörelser, det är ett faktum. Sedan kommer även madrassen att ge dåligt stöd eftersom sängen inte är lämpad för två personer. Ganska snart ligger ni även i en grop och kommer att få problem med rygg och nacke. Sover man två personer i en säng bör man alltid köra tvådelat. Går ju köra gemensam bäddmadrass ändå.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback