Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-05, 19:20
  #1
Medlem
MrByberbob55s avatar
För drygt 20 minuter sedan så fick jag en varning av facebook att någon försökte logga in på mitt konto från en annan dator och geografisk plats (Arizona USA). Blev väldigt förvånad men tänkte att detta händer alla, facebook kryllar ju av folk som vill få åtkomst till ens info. Byter lösenord och bryr mig inte mer om det.

Drygt 10 minuter efter händelsen så får jag en ny varning, denna gång av mitt antivirusprogram som säger att samma fitta(or) från samma plats i Arizona USA ville få åtkomst till min dator! Programmet informerade mig om en riskabel anslutning som man försökte etablera (kommer inte riktigt ihåg hur varningen löd, något i den stilen iaf)

Hackarens geografiska koordinater: 33.6748 N, 111.9519 W Phoenix AZ
Hackarens IP:23.111.11.204

Varför just jag? Har inte varit inne på särskilda sidor som kan ha varit skadliga eller så.
Börjar bli lite orolig nu faktiskt, någon som har en aning?
Citera
2017-03-05, 20:55
  #2
Moderator
Protons avatar
IT-säkerhet: datorvirus och skadlig kod --> IT-säkerhet: allmänt
/Moderator
Citera
2017-03-05, 21:33
  #3
Medlem
salxars avatar
Ladda ner Keyscrambler
Byt lösenord
Gå vidare med livet
Citera
2017-03-06, 03:18
  #4
Medlem
Varit med om samma sak, dock lyckade de ta sig in. Vad har du för AV och andra skydd?
Citera
2017-03-06, 10:28
  #5
Medlem
MrByberbob55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selfredrum
Varit med om samma sak, dock lyckade de ta sig in. Vad har du för AV och andra skydd?

McAfee, samt det vanliga (brandvägg osv).

Kasst att de lyckades hacka dig! Hur gick det för dig efter det? Stal de din personliga information m.m?
Citera
2017-03-06, 11:55
  #6
Medlem
studioxswes avatar
Hur fick du facebook varningen? På Facebook eller mail?

Om det var ett mail är du säker på att det kom från facebook? Ditt AV borde ha kvar meddelandet du fick i en logg, kan du skicka det?

Vad har du för router/brandvägg på ditt internet? Dvs utanför din dator?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback