Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-03-07, 00:07
  #37
Medlem
Incendios avatar
Kalla mig korkad, men vad exakt skulle en resursperson göra? Jag själv har svår mjölkproteinallergi och reagerar på minsta lilla, men inte gjorde det mig annorlunda i skolan. Jag fick någon annan mat ibland ( och självklart accepterar skolan ett läkarintyg) och på hemkunskapen använde jag lit andra råvaror, that's it. Är barnet i skolåldern kan hen ju dessutom själv hålla koll på vad hen äter.
Citera
2017-03-07, 02:50
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
Det verkar som att skolan blundar för läkarintyg som kommer in i detta fallet men mamman vill lägga fram fakta svart på vitt vilka som kan bistå skolan med resurser för att eleven skall kunna delta i samma sammanhang som resterande elever så som ex vid bakning.
Som folk säger så är det bara att köpa in laktosfri mjölk. Det är inte en direkt fråga om "resurser". De har väl krav på sig att kunna erbjuda mat till alla barnen i hänsyn till allergi och religion. De kommer inte behöva en extra personal för att det finns en laktosfri elev, aldrig. Inte ens om de hade en så skulle det heller inte hjälpa ett skit. Vad ska extra personalen göra? Stå och runka kuk, medan eleven dricker sitt laktosfria mjölk som den vanliga personalen har serverat?
Citera
2017-03-07, 15:50
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Celiaki? Nej, du har fortfarande missuppfattat din vän...


Kan så vara..det är löst nu iaf
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback