Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2017-03-07, 02:35
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Fick du något positivt ut av upplevelsen?
Tyvärr inte mycket.

Men jag har efter upplevelsen bestämt mig för att ta det försiktigare med droger, vilket kan anses positivt. Med att ta det försiktigt menar jag både att vara mer försiktigt när(om) jag testar nya droger, och att jag ska minska mitt drogbruk.

Jag tappade ju kontrollen ganska rejält. Jag har ofta tyckt om att tappa kontrollen på olika sätt(vet inte riktigt hur jag ska förklara tappa kontrollen, jag hittar inte riktigt rätt ord, men t.ex. saker som att bli full och göra smågalna saker). Efter den här upplevelsen kanske mitt behov av att tappa kontrollen minskar lite gran, vilket jag tycker skulle vara positivt.

Också, jag vet inte om det är något riktigt positivt. Men jag har i efterhand fått en förståelse för varför jag började hetsa mig själv att skära mig själv. Det kändes under ruset som att jag var fullständigt galen , och jag mådde rätt dåligt. Men det var som att det fanns inga bevis på att det var så, allting som skedde skedde bara i mitt huvud, och det var som att hade jag inte skurit mig själv så hade det varit som att själva illamåendet aldrig hänt. Så att skära mig själv blev som ett sätt att konkretisera det som hände i mitt huvud. Vilket i efterhand känns väldigt onödigt. Nu mest skäms jag över såren, och jag har massvis med funderingar på hur jag ska gömma eller förklara såren, och ärren jag kommer få.

Men mest ser jag det hela som en galen grej. En galen grej som jag kan tänka mycket på, och kanske kan jag komma till nya insikter om mig själv genom det. Men jag kom inte fram till något under själva ruset, så jag tror inte att det gav något som jag inte kunde komma fram till utan drogen. Men men... Det är mycket att tänka igenom, jag är fortfarande rätt uppskakad. Jag uppskattar iallafall upplevelsen som en one-time experience som jag inte lär glömma på ett bra tag.
Citera
2017-03-07, 18:41
  #14
Medlem
kvertys avatar
LSD är verkligen något av en extraordinär upplevelse eftersom det inte går att förklara förrän man upplevt det och ingenting kan verkligen förbereda en inför upplevelsen. Att förklara hur sex känns för en oskuld går ju på ett ungefär om man upplevt en orgasm, men LSD är som att förklara för en frisk person hur det känns att vara galen/schizofren.

Man upplever verkligheten från ett helt annat perspektiv som inte kan liknas vid någon ordinär upplevelse. Det farliga är väl att man kanske inte är tillräckligt bekant med sitt sinne, att man lurar sig själv och tror att man är mentalt stabil fast man inte är det och tar LSD och får sig en rejäl åktur som man kanske ångrar väldigt länge. Men det kan även vara det största och mest givande man upplevt, förändra ens vy på livet permanent och leda till personlig transformation. Därför man bör ha största respekt för dessa "droger" och inte underskattar dess potential.
Citera
2017-03-08, 14:09
  #15
Medlem
Bluepants avatar
Ett vanligt misstag många gör i samband med LSD är att de tar mer innan det gått 3 timmar och de kan avgöra hur intensivt det egentligen blir. När det gått ca. 1h kan man ofta bara känna mindre antydningar, även om lappen är så stark att man nästan tycker att det blir för mycket när det gått 3h. Att ta en lapp till då (eller ännu mer) när första fortfarande inte kickat in blir sällan bra om man inte är väldigt erfaren.

En annan sak som man kan försöka tänka på när man trippar, är att helt och hållet låta bli att ta större eller framförallt nya beslut. Man kan försöka jämföra en idé man precis fått med om man hade fått idén t.ex igår när man inte trippade. "Hade detta varit en lysande idé då också, eller är det bara nu när jag tagit tre lappar som jag tycker det?". Är det svårt att avgöra så är det bäst att låta bli, det finns ingenting du behöver göra NU som du inte kan ha gjort nykter innan trippen, eller som inte kan vänta till efter trippen. Såvida det inte är något akut medicinskt, någon har gjort sig illa eller liknande.

Man får helt enkelt ständigt försöka mata sig med, "Är detta verkligen en så bra idé?". Personligen hade jag t.ex aldrig ens tagit bussen och åkt iväg sådär på LSD. Kanske eftersom att jag vet att risken finns att jag t.ex tappar bort mig eller inte vet vad en bussbiljett är för något, och det kanske du inte visste om du inte tagit tidigare. Men ändå, man får försöka tänka på det, lämna de drastiska besluten till senare och ständigt jämföra med sitt mer klartänkta jag.
Citera
2017-03-08, 19:19
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Ett vanligt misstag många gör i samband med LSD är att de tar mer innan det gått 3 timmar och de kan avgöra hur intensivt det egentligen blir. När det gått ca. 1h kan man ofta bara känna mindre antydningar, även om lappen är så stark att man nästan tycker att det blir för mycket när det gått 3h. Att ta en lapp till då (eller ännu mer) när första fortfarande inte kickat in blir sällan bra om man inte är väldigt erfaren.

En annan sak som man kan försöka tänka på när man trippar, är att helt och hållet låta bli att ta större eller framförallt nya beslut. Man kan försöka jämföra en idé man precis fått med om man hade fått idén t.ex igår när man inte trippade. "Hade detta varit en lysande idé då också, eller är det bara nu när jag tagit tre lappar som jag tycker det?". Är det svårt att avgöra så är det bäst att låta bli, det finns ingenting du behöver göra NU som du inte kan ha gjort nykter innan trippen, eller som inte kan vänta till efter trippen. Såvida det inte är något akut medicinskt, någon har gjort sig illa eller liknande.

Man får helt enkelt ständigt försöka mata sig med, "Är detta verkligen en så bra idé?". Personligen hade jag t.ex aldrig ens tagit bussen och åkt iväg sådär på LSD. Kanske eftersom att jag vet att risken finns att jag t.ex tappar bort mig eller inte vet vad en bussbiljett är för något, och det kanske du inte visste om du inte tagit tidigare. Men ändå, man får försöka tänka på det, lämna de drastiska besluten till senare och ständigt jämföra med sitt mer klartänkta jag.

Kloka tankar. Att åka iväg med bussen var dock det bästa beslutet jag tog under trippen. Jag kände mig under trippen alldeles instängd, vilket drev mig till vansine, så jag behövde komma bort, och jag tror att det lugnade ner mig lite grann.
Citera
2017-03-11, 13:24
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johny555
Kloka tankar. Att åka iväg med bussen var dock det bästa beslutet jag tog under trippen. Jag kände mig under trippen alldeles instängd, vilket drev mig till vansine, så jag behövde komma bort, och jag tror att det lugnade ner mig lite grann.

Vad var din mening med att ta LSD? Inte sitter man på bussen när du tar ayauassca (lsd ska tas på samma sätt enligt mig som shamaner gjort i tusentals år)
Min erfarenhet är att de som får ut mest är dem som läst på om Jaget, självet psykologi och buddhism osv..
Börja med lyssna på en del Allen watts gå sedan vidare med läsa det viktigaste av CG Jung.

Är du slö börja med denna https://www.google.se/url?sa=t&rct=j...K9MX0K7GKoP1pQ ( PDF av The Psychedelic Experience by Timothy Leary)
Citera
2017-03-12, 16:03
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
Vad var din mening med att ta LSD? Inte sitter man på bussen när du tar ayauassca (lsd ska tas på samma sätt enligt mig som shamaner gjort i tusentals år)
Min erfarenhet är att de som får ut mest är dem som läst på om Jaget, självet psykologi och buddhism osv..
Börja med lyssna på en del Allen watts gå sedan vidare med läsa det viktigaste av CG Jung.

Är du slö börja med denna https://www.google.se/url?sa=t&rct=j...K9MX0K7GKoP1pQ ( PDF av The Psychedelic Experience by Timothy Leary)

Det ända jag egentligen ville med lsd var att testa hur det är, få en uppfattning om hur drogen påverkar hjärnan. Håller med att om man ska få ut något av drogen ska man läsa på massa grejer innan, det borde jag kanske ha gjort egentligen. Men jag är nöjd bara med att ha testat det, nu vet jag hur det är. Jag vill inte ta lsd igen för jag är inte intresserad av att lära mig saker om mig själv och allt det där med lsd. Så är det med droger överhuvudtaget för mig. Jag har mest bara varit intresserad av att testa det, men nu när jag har testat några grejer så har jag inte längre något riktigt intresse för droger(förutom alkohol som jag tycker om i blygsamma mängder på fest osv).
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback