Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2017-03-05, 18:40
  #1
Medlem
Ålder: 21
Kön: Man
Vikt:62kg
tidigare erfarenheter: Alkohol, amfetamin, cannabis, ecstasy, kokain.
Trådar jag skrev i före och under ruset: (FB) Hallucinogener första gången, LSD eller DMT?
(FB) Psykos av lsd? I tripp just nu. I desperat behov av att prata med någon.

Eftersom jag fick panik på forumet igår vilket dessutom innebar att jag bröt mot en forumregel så känner jag att jag är skyldig en tripprapport. Som tur var hade Tripportreat rätt, det kändes mycket bättre när jag vaknade än vad jag trodde.

Jag somnade tidigt fredag kväll, och vaknade 6:10 på lördagen, jag tog lappen direkt. Till en början gick det bra, jag märkte inte förens ca 1:30 efteråt att jag var påverkad, men jag var riktigt påverkad tidigare än så. Jag vet inte riktigt varför, men runt 8:30 hade jag tagit 3 lappar,(hade som tur var inte fler) och dessutom tuggat i mig ca 2g hasch.

Snabbt gick det utför. Jag kröp mot vägarna och hörnen i rädsla, men kom på att man skulle byta rum för att bryta känslan. Jag har tyvärr bara ett rum och ett badrum, så det blev ett frenetiskt gångande mellan sängen, badrummet, och att stå och titta ut genom fönstret. Ibland mår jag bra, ibland dansar jag lite gran, men för det mesta är det illa och trenden var att det blev värre. Framförallt blev jag allt mer rädd.

Jag gör flera konstiga saker, som att jag står och "chantar"(kan inte svenskt ord för chant) amor! Amor! Amor! (spanska för kärlek).

Jag börjar också bli fascinerad av allting jag ser. Jag har ganska konstiga hallucinationer, som jag inte kan förklara, men iallafall så blir jag allt mer fascinerad av färgen rött, och särskilt blodrött. Därför bestämmer jag mig för att börja skära i mig själv för att se blodet sippra ut. Först blir det mycket ytligt bara för att låta blodet rinna, men jag hetsar mig själv mer och mer. Ett drag med kniv blev inte särskilt djupt eftersom kniven var ganska slö, och jag är ganska svag. Så det mesta jag har på kroppen är ganska ytligt. Men jag lägger vänstra armen på handfatet och skär fram och tillbaka som man skär i kött. Särskilt ett sår på bicepsen blev riktigt djupt, och ett på handleden blöde rejält.Ett tag får jag för mig att jag ska döda mig själv genom att hugga i halsen, men det var ändå långt ifrån att jag gjorde det. Förutom att det gör väldigt ont idag så känner jag av en ganska kraftig yrsel och mår allmänt dåligt(dock endast fysiskt, psykiskt mår jag förvånansvärt bra).

Jag plåstrar sedan om mig ganska bra med papper och eltejp, men trippen är långt ifrån över, klockan var inte ens 10 än. Jag börjar mer och mer tappa greppet om verkligheten. Jag tappar greppet om allt,men tror ändå att jag har något vettigt att säga. Jag har så mycket videoklipp med skit... Under ruset trodde jag att jag kom fram till vettiga saker. Jag tittade på ett klipp, där det tog mig typ 30 sekunder(kollade inte tiden, men lång tid iaf) att säga: Men eh, jag är en människa, tror jag...

Till slut går jag ut, jag försöker ta mig till något ställe där det inte är så mycket folk, men det är svårt. Jag åker buss för att ta mig bort, och till slut kommer jag till ett litet skogsparti. Dit går jag upp och sen ligger jag där i någon timme, och det är då jag börjar skriva på flashback.

Sen går jag runt en massa, och sen vill jag bara hem. Men jag hittar inte hem, går vilse på massa grusvägar. Försöker ringa taxi, men jag vet inte var jag är, och trots att jag fick hjälp så lyckas jag inte ta reda på det. Efter att ha varit vilse en lång stund hittar jag ca 18:00 till en busshållsplats. Jag åker med första buss jag ser som jag sitter på ända tills jag ser en busshållsplats med massa taxibilar nära. Jag tar en taxi hem.

Jag mådde fortfarande dåligt, och kände en brutal ångest så jag börjar titta på massa videoklipp om hur man lugnar ner sig från en dålig LSD tripp. Mycket hjälper, men jag skräms också av alla klipp med LSD användare som tror att det typ är nyckeln till livet. Jag vill inte alls bli påverkad av LSD på det sättet, jag är nöjd med den jag är nu, så det känns bara som en onödig risk.

Jag lyckas trots ångesten somna runt 3 iallafall, och sen när jag vaknade 13:30 så mådde jag bra igen.

Vad har jag lärt mig? För det första rekommenderar jag inte att ta det själv som jag gjorde, jag tror det blir mycket bättre om man inte är ensam. Och det andra är att jag rekommenderar att man har en begränsad tillgång till LSD, och droger överhuvud taget när man ska ta det. Jag hade inte en tanke på att jag skulle ta mer än en lapp, men droger kan få dig att vilja ta mer droger, och då är det lätt att det ballar ur. För det tredje tror jag inte alls att LSD är något för mig, trots att man förstås kan få bättre upplevelser. Jag är inte alls sugen på att utforska hjärnan på det sättet som man gör med LSD. Jag hade beställt hem DMT också, men det har jag slängt i papperskorgen.

Mer än så har jag tyvärr inte, mer än att jag har fått en ny respekt för droger.
Citera
2017-03-05, 19:57
  #2
Medlem
Tripportreats avatar
Tråkigt nog krävs det ofta en riktigt dålig upplevelse för att man ska få en vettig respekt för droger, jag var själv respektlös under början av mitt mer avancerade drogutforskande och det slutade med en mdmautlöst psykos.

Skönt att du mår bättre och att inget allvarligt hände.

Rapporten hade i ärlighetens namn kunnat vara bättre men jag antar att du har en del minnesluckor under trippens gång.

//Tripportreat
Citera
2017-03-05, 20:07
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Rapporten hade i ärlighetens namn kunnat vara bättre men jag antar att du har en del minnesluckor under trippens gång.

//Tripportreat
Ja rapporten blev ganska dålig. Men det är rätt svårt att förklara trippen... Men jag fick med alla de viktigaste händelserna iallafall...
Citera
2017-03-05, 20:16
  #4
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johny555
Ja rapporten blev ganska dålig. Men det är rätt svårt att förklara trippen... Men jag fick med alla de viktigaste händelserna iallafall...
Jag menade inte att låta superkritisk, rapporten var allt okej. Jag som ändå såg och skrev i dina tidigare trådar var ju dessutom nyfiken på hur det fick.

//Tripportreat
Citera
2017-03-05, 22:20
  #5
Medlem
GuldBuddahs avatar
Din snetripp låter helt fullständigt galen. Att du fick för dig att skära dig själv låter riktigt jädrans läskigt måste jag säga. Fy fan...
3 lappar plus oralt intag av cannabis... Det är som att hoppa fallskärm, utan fallskärm. Speciellt för första gången också.

Cannabis och LSD går inte ihop. Det är illa nog att röka i en tripp, men att äta det är sanslöst galet. Det är droppen som får bägaren att rinna över.
Jag har blivit rätt trippad när jag ätit bara cannabis och jag har ändå rökt till och från i 10 år snart.

Skänt att du tog dig igenom trippen utan allt för stor skada. Psykiskt är värre än fysiskt, så skönt att du känner dig bra på det sättet.

Synd att du missade den bra sidan av hallucinogener, men är man inte försiktig, ordentligt påläst och käkar världens potentaste drog som godis, så slutar det ofta på det här sättet.

Analysera trippen nogrannt nu och kom tillbaka som en starkare person.
Citera
2017-03-05, 22:30
  #6
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Din snetripp låter helt fullständigt galen. Att du fick för dig att skära dig själv låter riktigt jädrans läskigt måste jag säga. Fy fan...
3 lappar plus oralt intag av cannabis... Det är som att hoppa fallskärm, utan fallskärm. Speciellt för första gången också.

Cannabis och LSD går inte ihop. Det är illa nog att röka i en tripp, men att äta det är sanslöst galet. Det är droppen som får bägaren att rinna över.
Jag har blivit rätt trippad när jag ätit bara cannabis och jag har ändå rökt till och från i 10 år snart.

Skänt att du tog dig igenom trippen utan allt för stor skada. Psykiskt är värre än fysiskt, så skönt att du känner dig bra på det sättet.

Synd att du missade den bra sidan av hallucinogener, men är man inte försiktig, ordentligt påläst och käkar världens potentaste drog som godis, så slutar det ofta på det här sättet.

Analysera trippen nogrannt nu och kom tillbaka som en starkare person.

Bra inlägg!

Jag håller med gällande cannabis, jag har rökt i många år och har ett gäng trippar bakom mig men intar ytterst lite cannabis under en tripp - ofta inget alls. Att röka under landningen och afterglowen är riktigt fint dock.

Till TS: Sorgligt nog bidrar sånt här till folks drogmotstånd, se till att lära dig så mycket du kan av detta.

//Tripportreat
__________________
Senast redigerad av Tripportreat 2017-03-05 kl. 23:04.
Citera
2017-03-05, 23:01
  #7
Medlem
NaCC.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Din snetripp låter helt fullständigt galen. Att du fick för dig att skära dig själv låter riktigt jädrans läskigt måste jag säga. Fy fan...
3 lappar plus oralt intag av cannabis... Det är som att hoppa fallskärm, utan fallskärm. Speciellt för första gången också.

Cannabis och LSD går inte ihop. Det är illa nog att röka i en tripp, men att äta det är sanslöst galet. Det är droppen som får bägaren att rinna över.
Jag har blivit rätt trippad när jag ätit bara cannabis och jag har ändå rökt till och från i 10 år snart.

Skänt att du tog dig igenom trippen utan allt för stor skada. Psykiskt är värre än fysiskt, så skönt att du känner dig bra på det sättet.

Synd att du missade den bra sidan av hallucinogener, men är man inte försiktig, ordentligt påläst och käkar världens potentaste drog som godis, så slutar det ofta på det här sättet.

Analysera trippen nogrannt nu och kom tillbaka som en starkare person.
Första gången jag syrade var jag 17 år med tre kompisar, tror vi rökte 3-4 spliffar under hela trippen. Upplevde inget jättemärkvärdigt utöver det som redan var igång.

Andra gånger jag syrat och trippat på div. andra saker har det dock känts som man fördubblat dosen en kort stund.
Citera
2017-03-06, 14:31
  #8
Medlem
grymt101s avatar
Innan jag tar psykadeliska droger gömmer jag alltid saker som kan skada mig, knivar, hasch/gräs och mitt snus. Fick för mig att käka snus när jag trippa på svamp en gång och det slutade illa för min stackars mage
Citera
2017-03-06, 15:28
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Skänt att du tog dig igenom trippen utan allt för stor skada. Psykiskt är värre än fysiskt, så skönt att du känner dig bra på det sättet.
Håller med psykiskt är helt klart värre än fysiskt, och mina sår kommer läka så jag har ändå klarat mig ganska bra.


Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Synd att du missade den bra sidan av hallucinogener, men är man inte försiktig, ordentligt påläst och käkar världens potentaste drog som godis, så slutar det ofta på det här sättet.
Ja, synd att jag inte hade större förståelse innan. Något jag tror jag lärt mig om mig själv är att, jag kan aldrig få en vettig respekt för saker förens jag upplevt(/testat/gjort/...) det själv. Men det kanske är något jag kan bli bättre på.

Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Analysera trippen nogrannt nu och kom tillbaka som en starkare person.
Jag ska göra det, ska komma tillbaka som en starkare, något försiktigare person, med en ny respekt för droger.

Citat:
Ursprungligen postat av grymt101
Innan jag tar psykadeliska droger gömmer jag alltid saker som kan skada mig, knivar, hasch/gräs och mitt snus. Fick för mig att käka snus när jag trippa på svamp en gång och det slutade illa för min stackars mage
Smart! Hade jag fått göra om trippen hade det helt klart varit det jag gjort. Gömt alla droger utom den enda lappen, och gömt alla knivar. Dock så önskar jag inte det ogjort. Nu när jag gått igenom den här upplevelsen så är det vettigaste att ta lärdom av det.
Citera
2017-03-06, 18:44
  #10
Medlem
Set and Settings!
Du har bara dig själv att skylla.
Mixa inte droger om första gången
Ta en halv lapp första gången
Var inte ensam..... Ta bort alla knivar och andra vapen!
Citera
2017-03-06, 19:19
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
Set and Settings!
Du har bara dig själv att skylla.
Mixa inte droger om första gången
Ta en halv lapp första gången
Var inte ensam..... Ta bort alla knivar och andra vapen!

Helt rätt! Jag har bara mig själv att skylla. Jag försöker inte skylla det på någon annan heller, det jag gjorde var jättedumt.
Citera
2017-03-07, 00:48
  #12
Medlem
teasardigs avatar
Fick du något positivt ut av upplevelsen?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback