Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-05, 18:20
  #1
Medlem
Harald.Nyborgs avatar
Funderar på att snabbt och lätt (idag innan kl 23:59) slå till på en modest "gaming-laptop" från Elgiganten.
Lenovo Ideapad Y520 med 8 gb Ram och ett 2Gb GTX 1050 för grafiken. (länk nederst)

Duger den åt mig, eller köper jag ner mig?
8kkr är ju trots allt en del pengar, och jag har inte riktigt dom där 12-15kkr som skulle krävas för något med seriöst.

Idag sitter jag på en stationär burk med en i5@3200ghz, 8 gb ram och ett GTX 460 på 2 Gb.
Tycker jag klarar mig helt ok för spelen jag spelar nu för tiden när jag lagt det värsta spelandet åt sidan. Typ Dungeons & Dragons Online poch Europa Universalis IV är det som rullar på mest, och jag kan köra båda idag på max grafik. I övrigt blir det väl en del old-school spel.
Vad gäller nya titlar jag är sugen på framgent handlar det om spel som t.ex. Civ VI, knappast shooters osv.

http://www.elgiganten.se/product/dat...r-gaming-svart
Citera
2017-03-05, 18:35
  #2
Medlem
Du märker nog ingen större skillnad, så mitt råd är att spara pengarna till något mera nyttigt.
Själv har jag en 32 GB asus med ssd och den är inte mycket snabbare..
Men vill du slänga ut pengarna i onödan så gör det..
__________________
Senast redigerad av makumba 2017-03-05 kl. 18:39.
Citera
2017-03-05, 19:00
  #3
Medlem
Harald.Nyborgs avatar
Tänker att jag vill ha åtminstone samma prestanda. Jag är inte direkt ute efter en grym uppgradering.
Citera
2017-03-05, 19:31
  #4
Avstängd
emohitlers avatar
hoppa över
Citera
2017-03-05, 20:15
  #5
Medlem
Harald.Nyborgs avatar
Två nej då så långt.
Nått annat tips som ligger inom min budget, säg absolut max 12kkr, men gärna neråt 10kkr.

Vore kul med nån liten motivering varför detta är ett såpass kasst köp att jag ska hoppa över denna. Det lilla jag förstår mig på rescensioner så verkar ju GTX1050 vara ett helt ok kort, men jag kanske har fel?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback