Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-05, 16:15
  #1
Medlem
Hej! Jag har en värdelös laptop som ger upp när som helst så det är dags att köpa en ny.

Mina "krav": ska kunna användas till vardagliga saker som surf, skolarbeten osv, ska ha en kamera, minst 2 usb-portar, hdmi-port är ett plus, bra högtalare så att jag slipper ha hörlurar inkopplade för att höra något, den ska klara sig utan laddare i 4h då det inte alltid finns tillgång till uttag på lektionerna, gärna lite större minne eftersom jag sparar mycket dokument och bilder på datorn, fläktarna ska helst inte låta för mycket och de får absolut inte vara under datorn, storleken ska vara åt det mindre och tunnare hållet så jag slipper byta väska varje gång jag ska till skolan.

Det jag inte bryr mig om är: färgen, märket, design (yoga osv), touchskärm, lampor på tangentbordet osv.

Kan ni tipsa om en laptop som passar mina krav och som ändå inte går över en studentbudget så hade det varit guld värd för mig! Jag är inte kunnig inom detta område så jag hoppas på att få hjälp här
Citera
2017-03-17, 15:11
  #2
Medlem
GibboThaMonkeys avatar
Hej!

Denna datorn har allt du söker dock vet jag jag inte var fläcken sitter.

3 st. USB portar, 1 HDMI anslutning, 2 st inbyggda högtalare, webbkamera, 128 GB SSD (SSD är hur datorn lagrar dina filer så att den ska bli snabbare T ex uppstart på några sekunder, och så har den 5,5 H batteritid.

https://www.netonnet.se/art/dator/ba...4/235035.8908/

Bra pris: 3000
Citera
2017-03-17, 15:19
  #3
Medlem
Tripportreats avatar
Hur mycket kan du lägga? Jag råder dig verkligen att hålla dig borta från de absolut billigaste, även om du bara ska göra enkla saker på datorn så kommer den kännas seg rätt snabbt

//Tripportreat
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback