Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2017-06-16, 09:21
  #109
Medlem
autokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Problemet är inte hans åsikt att det är problematiskt att namnge personer i sociala medier och spekulera i deras skuld utifrån, som i det här fallet, sådant de själva skrivit på instagram och tidigare domar om våld mot kvinnor, för han har självklart rätt att tycka så om han önskar. Jag tycker ditt problem lite kanske verkar vara att du missförstår frågeställningen på denna punkt och därmed min kritik av Werner.

Problemet är istället att för att göra sin poäng använder han sig av felaktigheter när det gäller detaljer och att framställa en överdriven och falsk bild av helheten. Något som han i andra sammanhang som Viralgranskaren själv oftast med rätta ägnat sig åt att kritisera och granska.

Återigen så håller du med om något och det du kallar klantigt menar jag är en alldeles för svagt och missvisande karaktäristik, utan det är helt enkelt inkorrekt. "Nicklas" som egentligen heter Johan var aldrig huvudmisstänkt på Flashback. Att kalla honom så är att vränga fakta ungefär som när Trump talar om hur många som var på hans president invigning. Skall Werner göra sådana påståenden måste de vara korrekta, annars är det som att försvara Trumps överdrift med att det ju i alla fall var en invigning med mycket folk och att det därmed är en "alternativ sanning". Att Johan var huvudmisstänkt är en alternativ sanning.

Detta går att granska i tråden. Jag har läst detaljerna kring namngivandet och att vissa - inga speciellt tongivande användare med någon tyngrd - spekulerar i att Johan kan ha haft med detta att göra, utan några bevis eller trovärdighet.

Vill du kan du göra det själv. Sedan kan vi diskutera detaljerna.
Du bakar upp dig på en specifik detalj, ett ord, dvs ordet "huvudmisstänkt", och utifrån det bygger du någon historia om att hela artikeln är felaktig.

Det du gör är alltså att du argumenterar emot påståendet att folk hängs ut på Flashback.
Citera
2017-06-16, 23:25
  #110
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autokrat
Du bakar upp dig på en specifik detalj, ett ord, dvs ordet "huvudmisstänkt", och utifrån det bygger du någon historia om att hela artikeln är felaktig.

Det du gör är alltså att du argumenterar emot påståendet att folk hängs ut på Flashback.

Nej, det är Jacks beskrivning av Johan som "huvudmisstänkt" som är felaktigt och missvisande i sin helhet, likväl som på detaljplanet. Detta är ett känt argumentationsfel som klart är att betrakta som lögn. Det är så propaganda fungerar; man målar upp en överdriven och förvriden bild.

Vidare ifrågasätter jag också Jacks belägg för sitt påstående att Johan liv är förstört. Jag vill veta om han har belägg för det.

"Uthängning" är ett pejorativt propagandaord som inte skiljer på att en tidning lögnaktigt pekar ut en namngiven person med bild på sin förstasida som skyldig till något och att någon namndroppar ett korrekt namn i en tråd på Flashback i förbigående.

Att inte skilja på dessa saker är medvetet och har ett politiskt syfte. Att det inte spekuleras i namngivna personer på Flashback har jag givetvis aldrig påstått. Jag försvarar tvärtom nödvändigheten av detta i en demokrati med yttrandefrihet. Falsk ryktesspridning är dock förbjudet, men det är inte identiska saker.

Om någon har kontakt med Jack Werner på Twitter eller dylikt får de förresten gärna upplysa honom att jag efterlyser belägg för de direkta beskyllningar han gjort i sin artikel.
__________________
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2017-06-16 kl. 23:29.
Citera
2017-07-30, 13:20
  #111
Medlem
A45Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Om någon har kontakt med Jack Werner på Twitter eller dylikt får de förresten gärna upplysa honom att jag efterlyser belägg för de direkta beskyllningar han gjort i sin artikel.

Du får väl dra ett PM till honom: #jerkus

(Nej, det här är ej någon outning. Jack har outat sig själv ett flertal gånger. (FB) Nalin Pekgul , Sossarnas egna lilla klappturk , (FB) Kul grejer man kan göra med Facebooks nya profilsida , (FB) Avslöjandet av den falska gräsrotskampanjen #prataomdet?(utbruten tråd/Mod) , (FB) Vad vet vi om Jack Werner? som exempel.)
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback